Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

... Sint-Maarten... schrootverwerking... in progress

Gestart door mnieuwlaet, 27 juli 2012, 17:35:10 PM

mnieuwlaet

Het gras was met stofzuiger gedaan.
heb nog een elektrische mepper en metalen zeef liggen, denk dat ik
idd een zelfbouw gras master ga fabriceren.

Stieven76

Het gras op mijn module is ook met een zelfbouw grasmaster gedaan en dat werkt best wel goed vind ik.  ;)
Wel doe ik altijd korte stukjes.

mnieuwlaet

Ja het waren enkele drukke avonden, de zelfbouwgrassmaster is gebouwd in een half uurtje.



En het eerste resultaat is er ook natuurlijk, je moet het gewoon direct testen. Mij dunkt dat het gras toch iets rechter staat met de master der grasjes.



ter vergelijking nog eens de stofzuigermethode



Ook de straat in architectenkarton is goed geslaagd, stukken kasseien, met tarmac en verzakkingen en stuk beton aan de bushalte...













Morgen gaan we een hoekcafe maken voor in de hoek van de straat vlak aan de bushalte. En de Boerderij ligt al klaar, de geveldelen moeten nog geschilderd worden en zijn status bepaald (vervallen, gerestaureerd, ...)
Nog werk voor de boeg hoor ook de overweg met nog gemaakt worden.

Nu is het tijd voor een dutje  ;)

TBCédric

Nog veel werk, me  dunkt.
Wel knappe vorderingen met je straat!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Snobby Crash

Inderdaad puik werk ! Zeker die kasseien met "bus" erin !

Geert

mnieuwlaet

momenteel nog wachtende op vertraagde zending van conrad (door de feestdagen). Daarmee kan dan de
bedrading onder de baan in orde gemaakt worden En mijn infrabel 6204 afwerken met decoder en digirails lichtjes.
Een boerderij wordt monteel gebouwd. c-tracs en de stallingen in zelfbouw. ook de basis van het hoekcafe
staat er. foto's volgen als ik thuis ben. Leve de winter...

mnieuwlaet

Conrad toegekomen kunnen morgen een beetje de bedrading fatsoeneren.
Ondertussen de boerderij van c)tracx eens geschilderd en samengestoken (nog niet verlijmd). Ook de eens het hoekcafe uitgezet, daar zal nog één en ander aan veranderen, nog een garage naast het cafe om de goedern te lossen of een keldergat.
Een keldergat was vroeger nogal hangbaar.
De boererij eventjes op zijn plaats gezet, zoals je ziet nog onder constructie.







En het hoekcafe, hier zijn nog enkele aanpassingen nodig.
Het linker stuk wordt een klein huisje (waarschijnlijk volledig zelfbouw en scratch) De garage komt rechts in dezelfde stijl zoals het cafe. (geveldelen van aughagen)



Trouwens in brugge geweest en architectenkarton in supergrote vellen gekocht bij De Schacht (amazing) nog kunnen straten tot 80 cm (ongeveer) uit één stuk gemaakt worden...  :D.

Voila nu slapen of toch nog een toetje van mijn modelbouwkamer (deur)



ssst (soms... hebben ze iets te veel)

TBCédric

Leuk einde Maarten!
De straat, café én het boederijtje mag er zijn! Het begint een knap iets te worden ;).


Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Alain

Kan je mij vertellen waar ik Deschacht kan vinden???

mnieuwlaet

Katelijnestraat 49 (rechter kant is dat) te brugge en tzijn grote vellen

mnieuwlaet

ik heb een klein probleempje. ik heb decals gemaakt. met het infrabellogo om op mijn 6204 te plaatsen. Met mijn inktjetprinter het blauwe logo gemaakt vernis erop... helaas op de gele strook van de lok is  deze decal groen...! Uiteraard vormen blauw en geel samen groen. Hoe kan ik dit oplossen...?

TBCédric

Decal eventueel verwijderen en het stuk van het geel in het wit schilderen zodat je als je eventueel een nieuwe decal plaats een gele lijn hebt ipv een groene?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

mnieuwlaet




eigenlijk een gele decal met blauw infra logo printen. Daaronder de loc wit schilderen... Wat bij geel printen dan eventueel zou kunnen achterwege gelaten worden?

TBCédric

Citaat van: mnieuwlaet op 21 januari 2014, 18:11:51 PM


eigenlijk een gele decal met blauw infra logo printen. Daaronder de loc wit schilderen... Wat bij geel printen dan eventueel zou kunnen achterwege gelaten worden?
Ik dacht even dat het om jouw blauwe lok ging.  :-[
Als je je decal geel print met je blauw erbij én je ondergrond is nog steeds geel denk ik dat het niet zal helpen. Ik zou het te decallen plekje wat wit schilderen én daarover een decal met geel  en het blauw logo erop. Ik denk dat dat het beste zal zijn.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Alain

Citaat van: mnieuwlaet op 09 januari 2014, 22:44:11 PM
Katelijnestraat 49 (rechter kant is dat) te brugge en tzijn grote vellen

Sorry lees het nu pas, bedankt voor de info.
Ga er eens kijken.