Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

... Sint-Maarten... schrootverwerking... in progress

Gestart door mnieuwlaet, 27 juli 2012, 17:35:10 PM

mnieuwlaet

Ik heb het misschien gevonden, heel zeker. Morgen testen aan de decoder, daarstraks ontdekt door aan transfo te hangen dat er een fout zit in het aansluitschema van digitails. Achterste frontsein is eigenlijk de retourleiding, + dus!!!   Zo ging ik laaaaang zoeken

OlivierV

Vergeet bovenaan niet ofwel de smoorspoelen en dat ander worstje te verwijderen ofwel 2 Printbanen door te slijpen.;)


Printbanen doorslijpen @212.183 by Olivier Vleminckx, on Flickr



- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mnieuwlaet

Ik heb dat niet gedaan van die smoorspoelen en die printbaan. Als ik het goed zie zit bij jou de stroom nog op de printplaat!? Ik heb die vier stroompunten verbonden met de decoder en dan van daar terug naar print met oranje en grijs en mijn motor liep perfect eigenlijk.
Maar met jou principe zou je minder draden aan elkaar moeten solderen, (zal ook iets properder zijn) klopt dat?

Huugooke

Citaat van: mnieuwlaet op 26 augustus 2013, 09:21:17 AM
Ik heb dat niet gedaan van die smoorspoelen en die printbaan. Als ik het goed zie zit bij jou de stroom nog op de printplaat!? Ik heb die vier stroompunten verbonden met de decoder en dan van daar terug naar print met oranje en grijs en mijn motor liep perfect eigenlijk.
Maar met jou principe zou je minder draden aan elkaar moeten solderen, (zal ook iets properder zijn) klopt dat?
Ik kan mij vergissen, maar in mijn handleiding staat dat je die "worstjes" moet laten zitten!

mnieuwlaet

In de handleiding staat idd dat de worstjes moeten blijven.
Ik heb zoals iemand zei enekel zaken op de print doorgeslepen, zo kan ik de korte stroomafnamedraden laten zitten (anders deels nieuwe aanzetten).
Op deze manier was de wirwar van draden simpel te houden.
Alles werkt perfect, ik zal alles definitief solderen en daarna probeer ik een filmpje te maken en te posten.
De frontseinen werken met de rijrichting en de sluitseinen hangen aan de twee functieuitgangen. Zo kan je ze doven bij het slepen van een werktrein,...
Er zit een derde frontsein, rangeerlicht op maar deze brand en is eingenlijk niet nodig (ik zie nergens op fotos een derde frontsein. Wel bij een 55 reeks en een foto van 63..

Alvast merci voor de tips!
En opgelet de handleiding van digirails (deze die erbij zat en ik kreeg) bevat dus foute code van de aansluitpunten, de foto daarintegen met de aansluitdraden is correct. Het moet dus als volgt,J1 frontsein, J2 sluitsein, J3 gemeenschappelijk +, J4 Rangeersein

conducteur

Volgens mij moet je ze weglaten, omdat ze het pwm signaal verstoren?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Bij die 62 heb ik ze laten zitten bij mijn andere 62 zijn ze eruit. Daar zit een Esu v3 in, beide werken wel perfect.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mnieuwlaet

ja ja hier is ie dan, afgewerkt. Zelfs al een lichte verwering...
Voor mijn eerste airbrushwerk ben ik redelijk tevreden, het kan natuurlijk altijd beter maar allé.
Het enigste dat er nog bij kan is de antenne op het dak (2 stuks)
Voor deze omspuiting met basis ons teerbeminde magazine heb ik ook nog de kranen rood gemaakt en klinken en zo aangestipt met metaalkleur.
Ik heb nog een 62, daar zou een decal op moeten komen van INFRABEL ZONE GENT ofzo, heb dat eens gezien op de zijkant in het rood.

Hieronder een aantal foto's één van de binnenzijde, de rest van de buitenkant.
De rijeigenschappen zijn eigenlijk zeer goed met deze TAMS 32 decoder met 2 functie (die hier bezet worden door de sluitseinen) De frontverlichting gaat mee met de rijrichting. Aan de decoderinstellingen heb ik nog niets veranderd.

Als het gelukt is vinden jullie ook een filmpje, niet van hoogstaande kwaliteit maar het kan deur de beugel.

Enkele banen doorgeslepen en de print gebruikt, minder soldeersoep










Hieronder dus het filmpje eventueel kopieren inden browser of proberen te klikken  :-\

<embed width="600" height="361" type="application/x-shockwave-flash" allowFullscreen="true" allowNetworking="all" wmode="transparent" src="http://static.photobucket.com/player.swf" flashvars="file=http%3A%2F%2Fvid1294.photobucket.com%2Falbums%2Fb610%2Fmaartennieuwlaet%2Fvan%2520NMBS%2520nr%2520INFRABEL%25206255%2FMVI_4714_zpsc636c412.mp4">



Binnenkort ga ik dus weer aan de baan zelf verder bouwen en als het toekomt eerst een strijkijzer... een HLD 91 testbouwpakket.

Anarchy

Mooi Maarten, maar in 1/1 is het blauw véél lichter van tint.

doomslu

Mooi werk toch.

Wat betreft de tinten: dat kan ook aan de foto's liggen hé.
Misschien eens laten zien in 'daglicht'?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

zeer mooi afgewerkt! chapeau. Ik zou/kan er niet eens aan beginnen
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

mnieuwlaet

Het Geel had iets meer naar oranje gemogen maar het zijn dezelfde ralnummers.
Voor mezelf ben ik tevreden met het eerste spuitresultaat met mijn Badger 150, maar het kan alleen maar beteren  :D met de groeiende ervaring

mnieuwlaet

#117
Gevonden, in Oostende zijn ze druk aan het werk. Daar ik eventjes tijd had tijdens mijn werk (bij de lijn) naast het station van de NMBS.
Op het dak de antenne met enkele details om de maat af te leiden







Mijn tweede 62 er zou er zzo moeten uitzien binnen afzienbare tijd.
Ondertussen wacht ik op het testbouwpakket van 91

mnieuwlaet

Het is al weer een tijdje geleden, beroepsmatige drukte in het huis, school gestart enz
Maar nu toch even tijd gevonden om de start van het enkelspoor te maken.
De verhoogde berm is gemaakt maar moet nog verder afgewerkt worden.
Daarachter komt een dubbelsporige hoofdlijn.

De basis voor de perrons werd ook gelegd, dunne isomoplaten en laminaatondergrond om de sporen op te plaatsen.
De perronranden worden nu verder afgegoten voor het ene deel. De achterste sporen zullen met modernere perronranden afgewerkt worden in archtictekarton.









Hier een overview van het station.
Men ziet vier sporen en een kort kopspoor links. Rechts komen er nog enkele opstelsporen voor het tw. Misschien koppel ik dit aan een oude goerenkoer met laadperron.





Zoals je ziet er is nog veel werk aan de winkel, het voordeel is dat de baas altijd dezelfde blijft.


OlivierV

Maarten, staat die ene helft van een klassiek stelletje daar niet heel gevaarlijk te wezen?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan