Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Gerolf

Subliem, Jean  :P  :P  8)  8)
Hopelijk kan je er vandaag ongestoord aan verder werken  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bolje

Een stukje geschiedenis verbluffend mooi in beeld gebracht.
In één woord: schtitterend.  8)
Vele groeten,
Ronald

Michiel

Het gaat niet vanzelf, en het vraagt karakter om toch door te zetten. En daarom is dit verbuffend resultaat meer dan dubbel verdiend. Jean, hou vol, want de beloning is het meer dan dubbel waard! Pareltjes, stuk voor stuk.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Bovenkant linkerhelft van de gevel is (eindelijk) uitgetekend.
De hoeveelheid wek viel dik tegen, maar ik heb me er doorgeworsteld  :)

Deze namiddag een uurtje omwerken tot een belichtingsmapje, en dan kan de zoveelste etscyclus gestart worden.
Mijn nieuwzilver overschotjes geraakt nog propertjes opgebruikt  :)

Eerst de innerlijke mens wat versterken  :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Een mens mag al eens geluk hebben ook:
etscyclus bijna op zijn eind ... materiaal bijna helemaal weggeëtst rondom het gevelstuk ...
Besef ik ineens dat ik vergeten ben bruggetjes te voorzien, die het etsstuk vasthouden tegen het kader (dat met de pincet in het etsbad gehouden wordt.
Niet meer of het geveltje was losgekomen van het kader, en naar de bodem van het etsbad gezakt om daar verder te vergaan ...

Niet gebeurd dus: frankske gevallen, en geveltje nu stevig in het pincet !
Nog eventjes en het etstoestel mag afgezet worden   :)

Dat geveltje klaar krijgen, vóór de voetbal, is twijfelachtig.
Maar daarna is er ook nog wat tijd  :)
Weekend is nog niet voorbij !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Jean, kom vlug naar hier. Verlengd weekend in Luxemburg (Nationale feestdag morgen).  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

 ;D ;D ;D
Zou prachtig zijn, als je on-the-spot van nationaliteit kon veranderen ...
Is er geen manier om een dubbele nationaliteit aan te vragen ?
Dan kom ik direct !  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Grote stomer

Die deur en het ijzeren smeedwerk, prachtig gewoon en dat in N :o
 

Rangeerduivel

#3383
Citaat van: Steam.N op 22 juni 2014, 17:14:05 PM
;D ;D ;D
Zou prachtig zijn, als je on-the-spot van nationaliteit kon veranderen ...
Is er geen manier om een dubbele nationaliteit aan te vragen ?
Dan kom ik direct !  ;)

Blijkbaar moet het mogelijk zijn hé Jean,meerdere migranten hebben de Belgische en ook de nationaliteit van hun land van oorsprong nog...
Bijkomend voordeel,voor kindjes die je in dat andere land verwekt trek je ook in Belgie nog kinderbijslag!  :D

;)

Steam.N

Tja, Rudy,  wat in ons landje allemaal niet mogelijk is ...
Zal morgen maar gewoon gaan werken, zeker  ::)

Moe, en redelijk tevreden:
nieuw gevelstukje is prima geëtst en geschilderd.
Eventjes tegen de rest van de gevel gehouden: past perfect.  Vervolledigde gevel trekt mooi op grote broer  :)
Spijtig genoeg nog geen ramen uitgetekend, dus werk voor morgen.

Dat wil zeggen dat de volledige gevel morgenavond grotendeels kan klaar zijn ...
Blijven dan nog te doen:  trappenspel (klein, maar complex stukje), muurankers, trapleuning, dorpel, ijzerwerk vóór de gelijkvloersramen ...

Zij- en achtergevels stellen niet veel voor, dus dié moeten een heel stuk sneller vooruit kunnen.

Nu eventjes platte rust.  Wekker is 's morgens onverbiddelijk ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Huugooke

Citaat van: Steam.N op 22 juni 2014, 17:14:05 PM
;D ;D ;D
Zou prachtig zijn, als je on-the-spot van nationaliteit kon veranderen ...
Is er geen manier om een dubbele nationaliteit aan te vragen ?
Dan kom ik direct !  ;)
Trouwen met een Luxemburgse?

Durango

Jongens ook ik stop denk ik. Wie gaat er nu in schaal N het beslag op een deur zitten prutsen. :o :-\
Dan moet er ergens wel iets los zitten hoor ;D
Zeer mooi uitgevoerd.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Durango op 23 juni 2014, 10:35:27 AM

Dan moet er ergens wel iets los zitten hoor

dat denk ik niet want de Jean heeft dat beslag met hele goeie vijzen nog heel goed aangespannen ! :D
Groeten Peter ;)

Steam.N

Citaat van: Durango op 23 juni 2014, 10:35:27 AM
... het beslag op een deur zitten prutsen ...

Niets gepruts !   :o
Even uitgetekend (beslag in een deurkader zonder achtergrond), geëtst, geschilderd, styreen ribbelplaatje er achter gelijmd, en klaar is kees !   ::)
Los zitten?  Ik denk het niet: secondenlijm !!!   ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Citaat van: Steam.N op 23 juni 2014, 10:56:51 AM
...Even uitgetekend (beslag in een deurkader zonder achtergrond)...

Slim bekeken van Jean. Minder materiaal verlies en zeker dat het past :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.