Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

raf

knap ,mooi prachtig maar...
ik denk niet dat het in H0 kan gebruikt worden
het principe wel voor het beslag en zo maar het etsen van de bakstenen gaat in H0 tegen vallen denk ik

de veranda en zo en vooral de vensters dat gaat best lukken zonder problemen maar ik zit dus met die bakstenen
als de ets straat er is dan ga ik het meteen proberen want ik heb printplaat genoeg
maar ik denk niet dat de voegen dan diep genoeg geetst gaan worden

Maar Jean prachtig wat je weer maakt en ik hoop het op een beurs/tentoonstelling in 3D te kunnen bewonderen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

marc goovaerts

Het hangt er natuurlijk van af hoe dik je plaatmateriaal is. In principe gaat etsen in twee lagen: helemaal door of tot halfweg.
Ik heb toch al wat mooie realisaties met het etsen van gevels (met bakstenen) gezien oa op Franse fora...

raf

Citeerwant ik heb printplaat genoeg
das een vaste dikte wat het koper aan gaat

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Citaat van: raf op 23 juni 2014, 17:41:15 PM
Citeerwant ik heb printplaat genoeg
das een vaste dikte wat het koper aan gaat

Raf, waar doel je op ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

@ Raf,
Als de dikte van het laagje koper dan niet dik genoeg is om voegen te maken, is het vrij logisch dat het niet zal lukken om muurtjes à la Jean te maken.
Printplaatsjes ge je ook niet kunnen "door"etsen zodat je openingen krijgt.
Het verhaal van de "appelen" en de "peren"??
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PeterC

Citaat van: Steam.N op 23 juni 2014, 17:43:02 PM
Citaat van: raf op 23 juni 2014, 17:41:15 PM
Citeerwant ik heb printplaat genoeg
das een vaste dikte wat het koper aan gaat

Raf, waar doel je op ?

Raf, Jean etst in vol metalen materiaal (messing, koper, nieuw-zilver, ...), geen printplaten (= koperlaagje op isolerende drager).





Jean, je werk: sprakeloos!

Groetjes, Peter


Steam.N

 Oeps, ik ben mee  :-[ ::)
Raf, mijn nieuwzilver plaatjes zijn 0.2mm dik.
0.1mm zou een iets correctere voeg-diepte geven, maar dan mist het plaatje sterkte.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Jean, als je op zoek bent naar autootjes voor op je baan, check dan even hier: http://aspenmodel.de//index.php/cat/c48_Micron-Art-Spur-N.html/XTCsid/nth0ije9u90blss5eceqp24ev3

misschien zit er iets tussen dat je de moeite vindt
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Thanks, Frans.
De site geeft wat weergave-moeilijkheden, maar van wat ik gezien heb, zit mogelijks wat bruikbaars.  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Het wordt wat eentonig :  opnieuw een etsbeurt achter de rug, en de volgende aan het lopen.
Wolkjes horen blijkbaar tot het verleden: het ene bad na het andere loopt goed.

Raamwerk van de nieuwe gevelsectie heeft zijn kleurtje gekregen.
Nog even drogen, plaatsen, en plaatsen van glasramen ...
Ik zeg het: het wordt wat eentonig  ::)

Twee lichtbakjes zijn klaar.  Nog vijf te gaan ...

Achtergevel van dit huis is me niet bekend, maar speelt niet zoveel rol.
Ik ga mijn eerste geveltje van deze woning gebruiken (had ik opzij gelegd, omdat ik vreesde dat ik de aanliggende gevel niet goed ging kunnen bevestigen).
Alweer een leien dak ...

Het secuurste werk wordt nog de aanwerking van de bakstenen zijmuren (Slater) aan de woning die ernaast ligt.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

#3400
hoi

ik ben niet van gisteren hé ik had zeker al gelezen dat Jean nieuw zilver gebruikt voor zijn plaatjes

maar ik heb hier nog een 100 kilo printplaat liggen die ik wilde gebruiken
als printplaat kun je ze niet gebruiken daar de platen uit meerdere lagen bestaan
er zitten een 12 tal lagen koper In de plaat
dus voor een print geeft dat kortsluitingen en die wil je niet hebben

het door etsen is eigenlijk ook geen probleem want dan frees ik het gewoon weg
maar voor de voegen heb ik geen enkele frees die zo dunnen lijntjes kan frezen

deze foto komt van het net geplukt maar dit is het freesje wat ik heb om zaken mee te frezen
ik zie het als een XXXL dermeltje en als ik daar een freesje van 0.5 is span dan is dat dus bij het aan zetten tegen de print plaat ploink en dag freesje

maar vensters en deuren kan ik dus wel netjes uit frezen met deze machine

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Ik wou dat ik zo'n freesmachine kon plaatsen! Mijn machine is maar L vergeleken met een Dremel maar met 1mm in staal dat gaat hoor. Ik ben dan wel enkele kilo's kwijt en kramp in mijn billen...

Citeermaar vensters en deuren kan ik dus wel netjes uit frezen met deze machine

Zelfs in schaal 1:1 :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

marc goovaerts

Een 0,5-freesje in dat monster ? Zie je dat er wel op zitten ?

raf

ja en als dat je vinger te pakken krijgt dan voel je het ook nog.
gewoon met liefde behandelen en rustig tegen praten dan blijft ze braafjes
ik boor er gaatjes mee in mijn printplaatjes dus ja het gaat echt wel goed
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.