Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Havoc

CiteerEén  teleurstelling, echter:  de metsers hebben een meetfout gemaakt aan de raamopeningen van het tweede verdiep: ze zijn een halve millimeter minder hoog dan die van het eerste verdiep !

Man toch, waar klaagt gij over? In woon hier in een huis van 1970 en op elk verdiep hebben de deuren een andere hoogte! Dat kan tot 3 cm verschillen. Dat verdiepingen niet altijd even hoog waren is ook niet abnormaal, dat kwam vroeger vaak voor.

CiteerPubliek en jury oordelen altijd verschillend, vermoed ik.
Wat ziet het publiek graag? 
- bewegende treinen
- bergen
- groen
- bewegende scenery elementen.

Naar de resultaten van vorige jaren te zien hoeft het eigenlijk helemaal niets met treinen te maken hebben. Integendeel, hoe meer flapperende scenery hoe beter. Treinen helemaal niet gewenst.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Herwig

... " flapperende scenery"...:   waaibomen, molenwieken, N-onderbroekjes-aan-de-draad, H0-Preiser-minirokjes ... ?

(dixit Luc D.:  "wordt mouw aan gepast" ... ? )

Havoc

Citeer(dixit Luc D.:  "wordt mouw aan gepast" ... ? )

Hebben ze al gedaan, de dioramawedstrijd is mini-baantjes wedstrijd geworden. Zijn nog altijd enkel diorama's. Ben er zeker van dat als je onderbroeken laat wapperen aan een draad (hoeft niet eens op schaal) of nog beter bh's dat je fluo treinen met blauwe knipperlichten mag laten rondrijden en nog wint.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

het kan gemaakt worden

ik heb eens een heli met draaiende staart rotor gezien dus ???? want voor een motor was geen plaats en een overbrenging kreeg je op die schaal er niet in

in het tarmac had de bouwer een heel dun buisje gezet welk met een  compressor verbonden was en zo kon de prop draaien
viel de hoofd rotor stil dan stopte de compressor ook met blazen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Raf, breng ze niet op ideeën.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Wees gerust, Luc:  heli's zijn pas rond WW-II verschenen  ;D ;D ;D
Mocht er tijd over zijn (LOL) ... (snik) ... ideeën genoeg  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Etsproces van de dag is net gestart.  Duimen !!!
Het zal in elk geval de enige cyclus zijn vandaag, want het laatste stukje bruikbaar nieuwzilver ligt onder het licht ...

Heb net bericht gekregen dat vandaag mijn bestelde plaatjes de post opgaan.
Nét op tijd ... eigenlijk te laat ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Gedeeltelijk succes:
Ramen en deuren zijn ok.
Gevel:  1 cm2 met minieme etsing.
Ik vrees dat dit bij schildering niet goed komt ...
Zal ik morgen avond pas weten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#3353
Deze morgen het etsresultaat nog eens bekeken:
De gevel komt niet goed  >:(.

Vreemd, hoe zo'n bewolkt plekje hardnekkig blijft zitten, ondanks herhaalde extra ontwikkel-badjes ...
Rest van het plaatje is prima: zowel bakstenen, deuren als ramen ...

Deze avond eens rommelen in de schuiven: misschien vind ik nog een stukje nieuwzilver, waarop nét dat muurtje past ...
Dan verbeter ik gelijktijdig enkele foutjes in het belichtingsmasker  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Stukje nieuwzilver gevonden, waar mijn geveltje nét op past !  Je kunt al eens geluk hebben, hé ? :)
Plaatje belicht - ontwikkeld - is nu aan het etsen ... en ziet er goed uit ...

Ondertussen volgend stuk uitgetekend, afgedrukt op papier ...
Kwestie van wat te checken, vóór ik er een belichtingsmapje voor aanmaak ...
Ohowww ... Past van geen kanten ...

Foto's bekeken ... tekening geanalyseerd ...
Fout gevonden ! 
Maar ... dat wil zeggen dat het muurtje dat nú aan het etsen is, ook totaal fout is ...
Damn ! 

Terug naar de tekentafel !
Diep ademhalen, en met goeie (?) moed ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

Jean effe diep adem halen zulk moment heb ik vandaag meer dan eens gehad bij het programmeren

het wilde in het begin ook niet vlotten bleek dat ik een processor instructie was vergeten aan te zetten

nadien werkt alles zoals ik gedacht had

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

Al die moderne techniek, waar is dat goed voor, hé? 't Gaat steeds stuk, doet nooit wat je wilt. Best is gewoon met de cutter in hand terug styreen snijden en kleven. Dat ging lekker!....  :o .... Grapje!  ;D ;D

Ik zit met je in. Ik hoop dat het binnenkort terug herpakt, en dat je weer een periode van meeval mag kennen. Ik duim (al een tijdje) voor je succes.

Wat is eigenlijk de oorzaak van die "wolk" op het metaal? Stockage? Ouderdom? Productiefout? Hardnekkige vetvlekken? Behandeling? Enig idee?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

#3357
Citaat van: Michiel op 20 juni 2014, 08:36:47 AM


Wat is eigenlijk de oorzaak van die "wolk" op het metaal? Stockage? Ouderdom? Productiefout? Hardnekkige vetvlekken? Behandeling? Enig idee?

Mocht Jean hier achter gekomen zijn dan zat hij nu op rozen !

Groeten Peter ;)

Steam.N

Inderdaad nog geen indicatie wát de oorzaak kan zijn.
Misschien de concentratie van het ontwikkelbadje, mogelijks een slijtage van het vacuumzakje (doffe plekjes op het plastic), ...

Ik hoop dit weekend het vacuumzakje te kunnen vervangen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

kan het niet zijn dat er iets met de licht bak aan de hand is
ik gooi zomaar wat in de ring maar een lamp die versleten is BV

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.