Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Ronald's nieuwe American Civil War layout in H0

Gestart door Ronald, 13 juni 2012, 13:05:07 PM

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Ronald

Ben je even een paar dagen niet boven geweest is die ondeugende tiener van bijna 18 bezig geweest....kijk maar waar de stok geplaatst is:



Zucht.... ;) de jeugd ;D Vanavond wat schilderwerk aan de figuren gedaan maar ook aan de flatcar. De zijkanten even allemaal dekkend bruin geverfd, en de draaistellen matzwart. Ook de wielen zijn roest geverfd en het geheel heeft een drybrush gehad:



Zo zitten we dan beide, aangezien ik qua rug even rustig aan moet doen gaat schilderwerk in de stoel redelijk goed. Ik moet toch wat.... :



Later weer meer!

Ronald

Vandaag nog even wat gedaan; het paard van generaal Longstreet in de basiskleur gezet. De grondkleur is zwart:



Straks visite, later meer dus!

Gerolf

Prachtig schilderwerk, Ronald.
Wat ik me al een tijdje afvraag: al je figuurtjes staan op sokkeltjes - ga je die verwijderen of inbedden in het "gras" ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ronald

Gerolf, da's nog een punt van twijfel.... het mooiste is ze weg te halen, als ik ze laat zitten kun je ze in grond of gras wel wegwerken maar niet bv op een houten vlonder (waar kanonnen e.e. op staan) of in een loc of op een wagon.

Nog eens goed over nadenken :)


Ronald


Steam.N

Mooi geschilderd, Ronald.
Heb je al rode-kruis-tenten geplaatst?  Stl, met die aandrukstang, en een krachtige beweging  ;D
(Jaja, ik weet het, die rode kruisen zijn pas later ingevoerd, maar toch ...

Dat gezellig samen knutselen heeft ook wat.
Zou hier thuis niet lukken, denk ik altijd, maar voor sommige knutselsctiviteiten misschien toch wel te overwegen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Ronald

Jean, aanbevelingswaardig ;) Lekker knus samen in de huiskamer en toch je eigen ding doen. Soms is dat best lekker :)

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 26 december 2012, 12:51:56 PM
Stl, met die aandrukstang, en een krachtige beweging  ;D
(Jaja, ik weet het, die rode kruisen zijn pas later ingevoerd, maar toch ...

;D  ;D Daar krijg je wel een rood kruis van - en 's anderendaags een blauw  :o
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ronald

Zeker weten ;)

En Longstreet is klaar:





Later meer!

Ronald

Dank mannen! Heb wel de generaal bijgewerkt, de versierselen horen goudkleurig te zijn:



Verder nog wat spulletjes besteld bij Redoubt Enterprises. Een aantal kanonnen met bijbehorende limbers, een caisson, een huifkar, een personenkarretje, kratten en tonnen, figuren etc etc. Wat voorbeelden:













Bron: http://www.redoubtenterprises.com/

En nog wat klein spul... wordt nog druk tot aan Maart :) ;)

Ronald

Vandaag de watertoren maar eens aangepakt. Die moest nog steeds voorzien worden van een waterbak. Begonnen met 2 rondjes karton van 7cm rond. Dit is de 2e poging, de eerste was iets te smal en te hoog. Deze wordt 6,5cm hoog. Dus 2 rondjes en 5 paaltjes:



Worden dit. Let niet op de iets scheefstaande paaltjes, zie je later niets meer van:



Dan krijg je uiteindelijk dit, los geplaatst op het al bestaande onderstel:



En het maar gauw mee naar boven genomen maar niet na eerst de deksel gemaakt te hebben. Ik kan niet achterhalen of de bak los of dicht was maar bij mij zit 't ding lekker dicht:



En van voren, ik ben er aardig tevreden mee:



Ik ga gauw weer verder, er moet nog een ladder bij aan de achterkant. Nog even de foto ter vergelijking van Thom Radice zijn baan in H0:



Later!

Ronald

Vanavond verder gegaan met de loods. De wanden moesten nog af, doorgegaan met de voorkant:



Daarna de achterkant, omdat je die toch niet kunt zien deze niet afgewerkt maar een kartonnen plaatje als achterwand gebruikt. Wel nog 2 planken aan iedere hoek gezet zodat die wel mooi afgewerkt kunnen worden:



Daarna was de vlonder aan de beurt. Om die op te bouwen wat dwarsdragers onder de loods gelijmd om zo 4 lange dragers aan voor- en achterkant te kunnen bevestigen:



En deze met op lengte gesneden vloerdelen beplankt:



De zijkanten heb ik in de lengte doorgeplankt, dit was gemakkelijker met de constructie:



En zie, daar staan beide gebouwen. Links de watertoren die zijn voltooiing nadert en rechts de bijna-klare loods:





En met het camp in zicht. Ze staan nu nog niet helemaal definitief maar het idee wordt steeds duidelijker, nietwaar?:



En Wanda had de dakafwerking van het kleine "voordak" klaar, op de nok zitten nu de shingles zoals we op internet gezocht hebben hoe ze in werkelijkheid op het dak horen te zitten. De rest (nok) moet nog, evenals de schoorstenen:



En als laatste nog een panorama-shotje. Mijn mobiel heeft die handige functie en dan moet je hem af en toe ook gebruiken toch?:



Zo, ik hou 't voor gezien vandaag, morgen weer een dag! :) ;)

TBCédric

Leuk dat je het geheel eens kan zien. Ziet er al goed uit!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Ronald

Dank je!

En we gaan door, op deze trieste en donkere zondagmiddag. Ik heb maar weer eens een frame gebouwd voor de volgende flatcar. Er moeten er zeker 4 komen en dit is nummer 2:



Uit de mal en bijgewerkt en geschuurd:



En beplankt. De breedte van een plank is de helft van een roerstokje:



Intussen is Wanda verder gegaan met het Lacy hotel. Nog steeds was ze niet tevreden met de pogingen om een schoorsteen te maken. Nu heeft ze het anders gedaan, om het schuim moedermodel heeft ze een plak Das klei gesmeerd en die voorzien van groeven om stenen te imiteren. Dat kun je doen met een ouderwetse kraspen, wie kent 'm niet?:



Onder het hotel moet eigenlijk nog een strook stenen als fundering in het zicht. Hier ligt de basis in de vorm van een plak Das klei:



En hier, samen met de schoorsteen op zijn plek, ligt het muurtje ingekrast klaar:



Later meer! Het gaat wel lekker met de Top2000 op Cultura aan en het geluid via de audioinstallatie!