Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Ronald's nieuwe American Civil War layout in H0

Gestart door Ronald, 13 juni 2012, 13:05:07 PM

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Ronald

Dank Tom!

En de bewegingstest. Recht:



Afbuigend:



En afbuigend met een draaistel:



Proef geslaagd! :)

evan

Ronald,

Je opening tussen hartstuk ter hoogte van het puntstuk lijkt me nogal groot.  Zakt je wiel niet weg als je over het hartstuk rijdt?

Grtoetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald

Klopt, ze is wat groot. Ik ben aan het kijken of ik dit op kan vullen.

Goed gezien jochie ;D ;)

Ronald

Nog een kleine update vanavond; ik heb een begin gemaakt met het platform voor de voorraden en de gewonden:





En op de plek waar hij moet komen te staan. Pasproef met een flatcar:



En als overzicht met de tenten er naast:



Ook moet deze overkapt worden, daarvoor 5 setjes gemaakt en aan elkaar gekoppel:



Kijk, zo wordt dat:



Wanda kreeg de schoorsteen voor het hotel niet voor elkaar met hardschuim. Toen ik opperde om 't ding uit gips te gieten en later in te krassen heeft ze dan ook prompt een mal gemaakt van karton en een exemplaar gegoten met modelgips van Knauf uit de bouwmarkt. Handig als je een pak hebt staan ;):



En na een half uurtje uit de mal getrokken om verder te drogen:



Ook heeft ze een begin met de dakshingles gemaakt:



U ziet, wij blijven bezig. Later! :)

Ronald

Ik ben bezig om de constructie van het puntstuk anders te doen, nu vallen de wielen in een te groot gat. De staven moeten verder afgeschuind worden en ook moet er een stukje plaat onder om dit later op te vullen met soldeer. Dan kan ik dat uitslijpen om zo een beter draagvlak voor de wielen te krijgen.
Ook ben ik bezig met de link and pin koppelingen om die onder het materieel te krijgen. Vergt nog het een en ander aan denkwerk.

Wanda heeft verder aan het hotel gewerkt. De dakshingles zijn een voor en uit de stokjes gesneden en ook per stuk opgeplakt. De stand van zaken nu:





En gisteravond:



Rest de afwerking op de nok en de hoeken. Later meer!

Steven123

Ziet er weer zo'n geduldig werkje uit met al die houten plankjes  :D
Mooi werk, ben al benieuwd naar de volgende stappen.

Groeten Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Ronald

Dank mannen!

Zo, weer een kleine update. We zitten een beetje in de lappenmand beide, vandaar dat er niet veel te melden valt. Wanda zit met een verrekte spier in de bovenarm, ik zit ziek thuis met hernia-achtige rugklachten. Dus dat schiet allemaal niet echt op :-\

Van de nood maar een deugd gemaakt en wat aan de loc gedaan die gebruikt gaat worden. Dat is een Bachmann 0N30 4-4-0 American, deze is door zijn wat klein uitgevallen uiterlijk precies goed als 1:55 loc. Ik heb de decoder overgezet van een van de Shays die ik heb, met de Esu programmer kan ik de opgeslagen projecten zo weer opnieuw inladen als dat moet dus is de decoder in meer locs inzetbaar.

Dat vandaag maar eens gedaan. Om e.e.a. lekker afgesteld en ingesteld te krijgen ben je zo 2 uurtjes aan het stoeien. Maar het is zeker de moeite waard, nu heb ik alles zo'n beetje afgestemd zoals ik het wil. Hierbij moet je denken aan de rij instellingen maar ook aan de onderlinge volumes. Ook heb ik er een andere bel en luchtpomp in gezet en het afblaasgeluid toegevoegd. Fluitje van een cent zeg maar;D ;)

Filmpje op Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Ptze_F6K3Iw Let niet op mijn bureau, da's altijd zo :) ;)

Later meer!

ToThePoint

Schoon Ronald, echter de puffen per omwenteling van de wielen is veel te hoog.
4 puffen/omwenteling.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Ronald

Ik weet 't... is altijd moeilijk goed te krijgen. Ga daar nog mee aan de slag. Heb wel de verlichting veranderd, die staat nu veel minder sterk aan en gaat langzaam als een echte olielamp aan. Hoop ik :) ;)

Gerolf

Succes ermee, Ronald. Hopelijk geraken jullie snel uit die lappenmand  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ronald

Zo, het is wat stiller momenteel.... loop thuis met zware rugpijn. Vermoedelijk een hernia maar dat moet volgende week eerst onderzocht worden. Dat maakt dat ik niet veel kan doen, ook door de zware pijnstillers die ik gebruik. Gisteren toch maar eens een van de kanonnen gaan schilderen. Eerst de basiskleuren, daarna een black wash en daarna opgekleurd met de gebruikte kleuren en een drybrush met lichtgrijs. Resultaat:





Ik heb 't wss iets "overdone".... denk dat ik er iets meer kleur in breng alhoewel de foto's de boel een beetje maskeren qua kleur.

Later meer!

Steam.N

Mooi gedaan, Ronals.
Is dit zelfbouw of een kitje?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }