Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

De brug van Manternach

Gestart door doomslu, 22 juni 2011, 22:18:20 PM

PeterC

Citaat van: doomslu op 18 december 2012, 20:17:44 PM
...Deze middag, tijdens de lunchbreak, even naar de winkel gegaan...

DIE winkel achter het station in Lux die je me aangeraden had?  Hij heeft toch veel in huis...

Luc, je gebruikt Faller water.  Een idee welk oppervlak er met één zo'n verpakking te 'behandelen' is?

Knap resultaat!
Groetjes, Peter


Martin Welberg

Citeerhelaas geen blaadjes gevonden, noch van Noch, noch van Polak.

Probleem heb ik ook gehad met blad van Noch, beurzen afgestruind nix te vinden. Uiteindelijk maar online besteld. Polak bij de sceneryshop...Noch moet ik effe zoeken..

Peter

Ik breng mijn materiaal van Noch, Heki enz. mee van bij Hünerbein in Aachen (net over de grens in Duitsland. Heeft praktisch alles van deze merken (en gedeeltelijk ook Mininatur enz.) in voorraad, want van scenery produkten zie ik graag wat ik koop, want de kleuren op de webshop zijn niet altijd de juiste.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Citaat van: PeterC op 18 december 2012, 20:25:14 PM
Citaat van: doomslu op 18 december 2012, 20:17:44 PM
...Deze middag, tijdens de lunchbreak, even naar de winkel gegaan...

DIE winkel achter het station in Lux die je me aangeraden had?  Hij heeft toch veel in huis...

Luc, je gebruikt Faller water.  Een idee welk oppervlak er met één zo'n verpakking te 'behandelen' is?

Knap resultaat!
Ja, hij heeft veel, doch geen blaadjes.  :( Wel al de andere vlokken...

Een flesje Natuurwater bevat 470 ml (waarom geen 500 ??) en dan kan je gaan rekenen hé. Gelukkig staat het ook op de fles: de inhoud volstaat voor een cirkel met een diameter van 450 mm bij een dikte van 3 mm. Anders: je kan ongeveer een vierkant van 400 mm, 3 mm dik maken.
Ik heb nog een scheutje over...
Prijs: 17,70 euro.
Nogmaals, geen reclame, doch ik ben tevreden over het product.

Ik ga dus moeten online shoppen...
Eerst de resultaten afwachten van de testen met het materiaal dat ik heb.... bevalt me. Foto's dit weekend (bij daglicht).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *


modeltreinbart

De blaadjes van noch heb ik gevonden in een modelspoorwinkel in Monchau een klein duits dorpje net over de grens met Eupen (Be-4700) .Het is een klein gezellig dorp waar je ook lekker kan eten en ook materiaal vinden voor in de kerstboom. De modelbouw winkel is een klein winkeltje op een hoek in het petoresk dorpje . Ze hebben ook een modelbouw tentoonstelling aan het glasmuseum aan de andere kant van het dorp.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

railrunner

@Jim: de bocht van Erwetegem ziet er goed uit, maar de foto's op de website zijn nogal klein om zich een oordeel van de bomen te vormen...

Luc,

Even op de tekst 'Foto's Erwetegem / Stuttgart 2011' klikken, vervolgens op foto links 'publiek' klikken, dan klappen er een aantal foto's open en dubbelklikken op de gewenste foto.  Heb je dit gedaan?

2012

ik heb hier al giethars gekocht, 2 componenten dus, om mijn rivierke te maken. Ik veronderstel da ik dezelfde techniek kan toepassen, nl op laatste laag die golven in maken tijdens het harden ... wat jij gebruikt heb is toch ook een soort giethars of is daar toch wezenlijk verschil in ?

doomslu

Citaat van: 2012 op 19 december 2012, 15:00:14 PM
ik heb hier al giethars gekocht, 2 componenten dus, om mijn rivierke te maken. Ik veronderstel da ik dezelfde techniek kan toepassen, nl op laatste laag die golven in maken tijdens het harden ... wat jij gebruikt heb is toch ook een soort giethars of is daar toch wezenlijk verschil in ?
Ik denk dat het in wezen hetzelfde is. De techniek om die golven te maken zal ook wel lukken. Even testen op een klein stukje?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

#189
Hier nog een paar foto's.

Van achter naar voor:
- weer wat meer groen aangebracht
- mijn laatste niet-Belgische aanwinst: de 1581 van CFL-Cargo in blauwe livrei, model van Piko. Nu heb ik een zwarte, rode en blauwe. Meer zijn er niet.  ;)
- vooraan: een paar 'uitgedunde' bomen als test. De stammen worden nog aangedikt, maar bij de volgende exemplaren ga ik een skelet van ijzerdraad maken, want ze moeten toch breder worden. Ik ben er bijna.  :D




luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Luc,

als je méér van die bomen hebt staan, zijn die dunne stammen eigenlijk goed gelijkend.
Uiteindelijk schieten die zo snel mogelijk de hoogte in ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

hoi Luc,

vooral die 1e foto erg goed, ook zie je zo het goeie verloop vd rivier, indrukwekkend hoor, die loopt heel mooi weg, je zie geen overgang naar de achtergrond,

ik zou idd de bomen ietsjes breder maken, gaat als je meer bomen groepeert ook beter uitzien, ben benieuwd naar het vervolg, blijft toch mooi hoor zo.n Luxemburgs thema ;D

Gerolf

Ik zou toch ook opletten om je stammen niet te dik te maken.
Het is immers net mooi dat je op preiser-hoogte door het groen je brug kan zien.

Je voorbeeld-bomen/grote struiken staan in een dal, weinig last van wind en moeten niet zo sterk zijn,
maar concurreren wel met elkaar voor zonlicht, dus groeien snel omhoog (en slank)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

#193
Dank je wel, mannen voor de feedback.
Ik moet inderdaad opletten dat de stammen niet té dik worden. Ik wil wel het bladerdek wat meer gespreid; iets breder dus.

Nog een detail van het gebladerte. Ik ben er tevreden mee, ondanks het al wat ouder materiaal.
Opmerkingen zijn uiteraard welkom.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Ik zit hier echt met open mond naar te kijken  :o , goed Luc , héél goed!!