De brug van Manternach

Gestart door doomslu, 22 juni 2011, 22:18:20 PM

Dirky

waar staat die knop nu? Vind-ik-mooi  ;)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Citaat van: doomslu op 22 december 2012, 15:42:28 PMIk wil wel het bladerdek wat meer gespreid; iets breder dus.
Dat begrijp ik ... en dat is een goede reden om met draad te gaan vlechten  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Ziet er goed uit Luc, zoals al gezegd zet er meerdere dicht bij elkaar en het gaat er uitzien als de voorbeeld foto..

railrunner

Luc,

Mijn mening sluit aan met dat van Gerolf.  Draadvlechtmethode dus.

Zeeschuim is wel mooi, maar 'slijt' met de tijd en breekt gemakkelijk af.  Met draadvlechtmethode kan je meer verspreide takken maken, steviger, meer variatie mogelijk (eik, den, spar, beuk, lork, berk, zilverberk, struiken,...) en doorstaat de tand des tijds veel beter.  En is er sleet, boompje eruit halen, gebladerde verwijderen en opnieuw aankleden.   Enigste nadeel, het vraagt veel tijd, maar als je een beetje geoefend bent, dan draai je er een paar op een avond, naast vrouwke in de zetel.  Zal ze wel leuk vinden.

modeltreinbart

En je krijgt er groene vingers van .  ::)
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)


modeltreinbart

Ik spreek uit ervaring , na dat ik bomen draaide zei men toenmalige vriendin , die toen naast me zat in de zetel dat ik eerst mijn handen moest wassen voor ik iets op de computer of op de laptop ging doen of voor dat ik haar eens wou vast pakken .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

doomslu

Citaat van: modeltreinbart op 23 december 2012, 23:35:03 PM
Ik spreek uit ervaring , na dat ik bomen draaide zei men toenmalige vriendin , die toen naast me zat in de zetel dat ik eerst mijn handen moest wassen voor ik iets op de computer of op de laptop ging doen of voor dat ik haar eens wou vast pakken .
Vreemd. De meeste vrouwen houden van mannen met groene vingers...  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

#204
Een beetje vakantie... dus een beetje voort gedaan.
Je krijgt er letterlijk groene vingers van en m'n leverancier van groen is een tevreden man.

Sommige delen vind ik beter geslaagd dan andere. Ben ik moeilijk?  ::)
De bomen zijn nog 'under construction'. Mijn spuitbus lijm is leeg en diegene die ik kocht maakt witte spinnewebben. Niet geschikt dus.  :(

Oordeel zelf...









luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steven123

Perfect geslaagd in mijn ogen  :D.
Het groen komt 'natuurlijk gegroeid' over, wat ik zelf lastig vind om goed/juist te krijgen.
Verder is het een tof sfeertje met goede compositie...

Daar kan je weer een aantal loc's op fotograferen.  ;)
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Michiel

Jouw baan wordt werkelijk een pareltje, Luc. En ik zie niets dat uit te toon valt. Alles ziet er natuurlijk uit, alsof het zo "gegroeid" is, en niet "gemaakt". Erg knap. En zelfs dat iele boompje had gekund, en ziet er erg geloofwaardig uit. Misschien niet die volle zomereik dat je mogelijk had willen maken, maar zo dun en iel kan ook.

Nog wel een voorkant voorzien, want die "geologische plooien" hoort een toeschouwer net te zien.   ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Ik zou dat wel eens in het echt willen zien? Plaatsje reserveren in 2014?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Kautenbach

helemaal goed Luc, vooral die bomengroep doet het erg goed, hier kunnen heel wat nieuwe modellen op worden gefotografeerd, alhoewel, o'n prachtige omgeving misscien de aandacht wat afleidt van een model. Veel plezier met je goeie groen vingers ;D

doomslu

Citaat van: Michiel op 28 december 2012, 14:15:36 PM
Jouw baan wordt werkelijk een pareltje, Luc. En ik zie niets dat uit te toon valt. Alles ziet er natuurlijk uit, alsof het zo "gegroeid" is, en niet "gemaakt". Erg knap. En zelfs dat iele boompje had gekund, en ziet er erg geloofwaardig uit. Misschien niet die volle zomereik dat je mogelijk had willen maken, maar zo dun en iel kan ook.

Nog wel een voorkant voorzien, want die "geologische plooien" hoort een toeschouwer net te zien.   ;D
Die iele boompjes, dat moet een klein bosje, met niet te zware bomen worden (zie foto op eerste bladzijde).
Ik denk er zelfs aan om ze niet vast te zetten, zodat ik de brug nog voor foto's kan gebruiken...

En een plaatje op de voorkant... dat komt op 't einde.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *