Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

De brug van Manternach

Gestart door doomslu, 22 juni 2011, 22:18:20 PM

Martin Welberg

Met zo'n resultaat zou ik me wel schuldig willen voelen  ;D Nu naar de vraag, is het een fotostuk voor loks e.d. of een stuk wat geintegreerd gaat worden in je baan. In het laatste geval zou ik het bosje in de voorgrond wel plaatsen. Niets zo mooi als een trein die door het landschap rijd  ipv een landschap wat rond een trein is gebouwd....

Helemaal met Evans leus onderin z'n posts eens...

doomslu

#226
Citaat van: milocomarty op 29 december 2012, 13:09:08 PM
... Nu naar de vraag, is het een fotostuk voor loks e.d. of een stuk wat geintegreerd gaat worden in je baan. ...
Beiden. Het is een stuk van een baan in wording, maar dat ik graag ook zou gebruiken om treinen op te fotograferen.
Het bosje op de voorgrond hoort er bij, dat staat vast. Net als in de werkelijkheid wil ik daar hoge, slanke, en vrij ijle bomen, zodat het zicht niet 100 % belemmerd wordt. Voor fotosessies zou het leuk zijn moesten die bomen verwijderd kunnen worden.

Ik bedoel dus dit groepje bomen, rechts:



Het stoort me echt niet dat een rijdende trein even achter het bosje verdwijnt, dat maakt het net levendig.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

#227
Amai Luc,

Ik heb even je laatste update gemist.

Het ziet er zeer geslaagd uit en het beloofd voor de toekomst.  Je stijl is knap en komt dicht in de buurt van m'n "idool" Jozef Brandl.


Kortom; Chapeau!!!

En wat je zei over "Gewoon Doen" is waar!  De ene is er wel sneller mee weg dan de andere, maar het komt er inderdaad op neer om er aan te beginnen.  Tijd is inderdaad een must, maar met kleine beetjes gaat het ook.  Je bent duidelijk kritisch voor jezelf en dat merk je aan jou resultaat en aan dat van andere forumleden en het resultaat is er dan ook naar.

Succes met je vervolg  ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

CiteerBeiden. Het is een stuk van een baan in wording, maar dat ik graag ook zou gebruiken om treinen op te fotograferen.
Het bosje op de voorgrond hoort er bij, dat staat vast. Net als in de werkelijkheid wil ik daar hoge, slanke, en vrij ijle bomen, zodat het zicht niet 100 % belemmerd wordt. Voor fotosessies zou het leuk zijn moesten die bomen verwijderd kunnen worden.

Met xps-schuim als basis is het voor draadbomen geen probleem om ze te verwijderen, ze worden gewoon in de ondergrond geprikt met de grondpen. Ann de andere kant zou ik wel voor het bosje dunne boompjes gaan, zelfs aan de linkerkant. Zou de laatse lager houden als de brug zelf en deze als fotohoek gebruiken..



slecht een opinie...

doomslu

Bedankt voor de commentaren.

Ik denk inderdaad dat het mogelijk moet zijn de bomen verwijderbaar te maken. We proberen en zien waar we uitkomen.  ;)

Dus als ik het goed begrijp Martin, zou je daar aan de linker zijde van de rivier, tussen weg en rivier, ook wat boomjes plaatsen, net als in 't echt, maar dan wat lager?

Ben nu drie dagen lekker thuis en heb een nieuwe bus spuitlijm... niets houdt ons nog tegen.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Is het misschien interessanter om stukken "grond" verwijderbaar te maken?
Dan behoud je de compositie van de boomgroepen, en heb je minder kans om vegetatie te beschadigen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

CiteerDus als ik het goed begrijp Martin, zou je daar aan de linker zijde van de rivier, tussen weg en rivier, ook wat boomjes plaatsen, net als in 't echt, maar dan wat lager?

Ja, dat zou ik doen. Als je de vegetatie lager houdt als je brug blijft het mooi met treinen erop om te fotograferen terwijl je wel de natuurlijke look krijgt...

evan

Goed gezien Martin!  Zo krijg je ook weer invalshoeken om te kijken en dus ook te fotograferen.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

#233
Morgen weer gaan werken.  :(
Ik ben wel tevreden over de vorderingen tijdens deze kerstvakantie.  :)

De stand van zaken...








De volgende weken zal 't weer rustiger zijn...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Luc dat heb je weer prima voor mekaar gekregen man , ik zou hier ook eens mee moeten beginnen , maakt je baan direct een stuk knapper. ;)

Steam.N

Indrukwekkend, Luc!
Het ziet er erg "natuurlijk" uit  :P
Nu de rest van je baan  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dgrr57


lb99



Gerolf

Dat is een mooie plek voor een fotoshoot  :P Knap gedaan 8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw