Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

Durango

Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

railrunner

Evan,

Een Amerikaanse baan is niet bepaald mijn ding, maar dit persoonlijk uiteraard. 

Maar ik heb eens de moeite genomen om dit draadje te doornemen, een draadje van een GROTE modelbouwer, want ik had eerder knap werk van je gezien.  En ik moet eerlijkheidshalve toch vermelden dat ik heel wat opgestoken heb van dit draadje.  Een aantal zaken waarvan ik wel notie had, maar geen details, en die vind ik hier wel terug.  Ik zou je zelfs durven vergelijken met wijlen Josef Brandl, hij was ook zo fervent modelbouwer die de lat erg hoog legde en zijn kennis deelde met andere modelbouwers.  In ieder geval bedankt Evan om uw kunde met ons te delen!

Kautenbach

Ik zou je zelfs durven vergelijken met wijlen Josef Brandl, hij was ook zo fervent modelbouwer die de lat erg hoog legde en zijn kennis deelde met andere modelbouwers :-[ :-[

Beetje afdwalen van waar het in dit draadje om gaat, masrruh,  mis ik hier iets, De orgelbouwer Josef Brandl is in 1938 overleden lees ik nu, maar is "onze" Josef overleden? Dat is wat.. (Kan ik ook wel mn abbo opzeggen voor Traumanlagen..) :-\

overigens Evan, ik zal een bakje meenemen naar Ontraxs! om mn kwijl op te vangen, het is maar goed dat je lampen niet helemaal 100% zijn, hoe kun je anders nog het verschil met een echte situatie onderscheiden ;D

Ronald

Volgens mij leeft die man nog gewoon hoor..... ;)

railrunner

 :-[ :-[ :-[

Ik heb me vergist van persoon.  Het is niet de bekende modelbouwer Josef Brandl die een aantal jaar terug overleden was, maar Rolf Knipper.  Oei, oei, wat een serieuze flater van me.  Shame on me.   Mijn excuses tegenover iedereen die ik gekwetst zou hebben. 

Lang leve Josef Brandl, en dat hij nog mooie modelbouw mag maken.

Ronald

Citaat van: railrunner op 21 februari 2013, 15:36:24 PM
Het is niet de bekende modelbouwer Josef Brandl die een aantal jaar terug overleden was, maar Rolf Knipper.  ............................  mijn excuses tegenover iedereen die ik gekwetst zou hebben. 


Mij niet hoor, al kende ik Rolf Knipper persoonlijk. Een fijne rustige man die en een prima modelbouwer was maar ook een goed fotograaf. Na zijn overlijden hobbelde de kwaliteit van het blad Miba hard achteruit.

René

Het kwijlgehalte van dit werk reikt weer tot grote hoogte (Rene legt de doekje even weg). Het ziet er werkelijk fantastisch uit op de foto's Ik ben er van overtuigd dat de werkelijkheid daarvoor zeker niet zal onderdoen. Ik ben bang dat ik over twee weken met enige regelmaat kom kwijlen.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

evan

 :o  Veel reacties!  Allen bedankt voor de lovende woorden ;)

Nu hoop ik dat het voor jullie ook gaat meevallen in het echt.

Er is nog een hoop werk, maar het komt goed :)

Ik ga hier nog wat fotootjes op jullie loslaten van de voorbije dagen...

De afwerking ter presentatie rondom de module is gestart.
Het geheel wordt nog geschilderd en behandeld, maar nu is het nog blank MDF.
De bedoeling is de beton en Metaallook er op te krijgen





Hier en daar verschijnen er ook sugestieve details in de gebouwen:

Gino neemt een bestelling op:


Bij Bell is het druk om een trein te laden...




De baas is onderweg:


De onderhoudsploeg van NY Central staat opzij...


Een duivenmelker zijn dak:


Het bell-logo met reeds wat detail aan het gebouw.

De matte ramen zijn verdiepen met magazijn en productie die verlicht zullen zijn als suggestie.
De blanke ramen wordt een verdiep met Relaiszaal.

De High Line tot nu toe


En de sfeer met autootjes...






Nu rest er nog behoorlijk wat te doen:

-Fries schilderen
-Alle elektro, verlichting en andere in orde zetten
-Gebouwen verder verweren
-Inrichtingen afwerken
-Gebouwen en achtergrond definitief vast zetten
-De opstelling voor Expo's bouwen.
-Reclameborden en trottoirs afwerken
-Nog een Vrachtwagen voorzien van decoder.
-Weatheren van rollend materieel-
Wat groen aanbrengen waar mogelijk en realistisch

Nog veel dus :o

Groetjes en tot kort en nogmaals bedankt voor jullie reacties, feedback en interesse!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

@Gerolf,

Bedankt voor je tip ivm de lantaarnaansluiting!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Evan fraai werk, beslist eens de moeite om alles eens in het echt van naderbij te bekijken !

Groeten Peter ;)

Steven123

Parel van een module Evan  8)
Er zijn heel wat details voorzien voor de 'kijkers' dus dit zal zeker een groot succes worden!
groeten & succes met de laatste loodjes
steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

modeltreinbart

Prachtig werk Evan .
Ookal rijd ik niet amerikaans en ben ik nog nooit in New york geweest , voor jou werk neem ik mijn hoed van de C&A af.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

marimon

om stil van te worden  :P
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Kautenbach

....heeeel stilletjes zitten kijken vol bewondering, wat een mooie complete presentatie zo, en die details, leuke zoekplaat straks, ik neem alvast een luie stoel mee en heb zaterdag mn plekkie wel gevonden op Ontraxs! ;D

Steam.N

Evan, je hebt alweer een meesterwerk gerealiseerd.
Straks ga ik nog eens rustig genieten van elke foto  :P
Realisme ... verwering ... autos ... omkadering met klinknagels ...details ...
Van de ene verwondering naar de andere ...

Spijtig dat ik dit jaar niet naat Ontraxs kan ...
Maar daardoor moet ik ook geen uren in de High-Line file gaan staan ...
Hopelijk duurt het niet te lang voor je hiermee nog eens op een expo komt ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }