The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

GVL

Elektronica ligt niet in mijn bovenste schuif maar dit vind ik wel uit de kunst, Evan!  Knap bedacht en uitgevoerd.

martintje

Evan, moet ik van de week de Award maar vast in Antwerpen komen brengen ??  ;)
Mvg Marty

Kautenbach

...Ha, goed nieuws, waar een award is, is een baan te zien!!! ;D ;D ;D ;D

evan

Hola zeker...

Eén keer in 2010 is goed he...  ;)  Er zullen best nog wel betere zijn  :)

Toch bedankt voor het compliment 8)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

martintje

dan krijg je van mij de gouden lolly  :) , mag Wim hem uitreiken dit jaar, en jij volgend jaar aan Wim  8)
Mvg Marty

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

:P nn lolly met n smiley, op de zaterdag uitreiking, hahaha

evan

Hoi Gino,

Even vergeten...  bedankt voor je reactie ;)

Ondertussen...

Druk op het werk en een tijdje in Zweden gezeten voor familiale aangelegenheden, maar er wordt weer gewerkt aan de High Line.

Vandaag een beetje gedaan, maar ik ben niet echt gefocust omdat m'n vrouw behoorlijk ziek is :(, maar het komt goed...

Morgenvroeg eerst gaan werken en dan in de namiddag kan ik weer verder bouwen en jullie trakteren op een update...

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Bon!  Een update! 

Ik hoopte echter deze namiddag nog te knutselen, maar er waren andere factoren die dit wat ophielden ???

Maar toch wat van de vorige werkjes...

Vaak waren er wandelbruggen en dergelijke die de straten overbrugde ter hoogte van de High Line.  Dit verbond meerdere panden en hadden een leuk design in Art Deco stijl.  Ideaal dus om tegen de achtergrond te plaatsen!

Hier is er reeds een opgebouwd uit Styreen en Forex als basis:



Na wat schilderwerk ziet deze er als volgt uit:



Zo komt die op de baan:



Ondertussen zijn de gebouwen ook in hun detailfase gekomen.  Hier het kleine hoekgebouw:



"Een arbeider van de District kijkt naar een aankondiging van een boxmatch"

Nog een detailfoto van de overbrugging: (ze staat nog los)



Zicht onder één van de de bruggen:



Een sfeerbeeldje:



Het reclamebord met de auto op krijgt nog een houten kader met eronder een werkplatform.

De andere gebouwen worden ook verder gedetailleerd en foto's volgen deze week.
Verder worden er ook inrichtingen van de gebouwen aangebracht met binnenverlichting.

Tot later deze week dus ;)

De deadline nadert :)


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Evan,

misschien een klein kritiekske die loopbrug die heeft in principe ook een achterkant, als daar ook doorkijkgaten!vensters inzitten dan moeten die net iets kleiner ogen en daardoor moeten je achtergrondgebouwen achter die doorgang iets minder zichtbaar worden, niet ?  ??? ::)

Voorts niks als lovende kritiek ! :)

Groeten Peter ;)

evan

#430
Er zit nog geen achterkant in ;D  Die ligt hier voor me op m'n werktafel.

Eerst moeten de ramen aan de voorkant, preiserkes en verlichting er nog in en dan gaat de doos dicht.

Ik had dit misschien er bij mogen vermelden ::)

Maar euh... bedankt voor het denkwerk  en je reactie :D ;)

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

GVL

Prachtige compositie, Evan. De sfeer van een grootstad ten voeten uit. 
Blijf je bij de sepia achtergrond of experimenteer je nog met iets meer kleur?
Groeten.
Gino

OlivierV

Ondanks dat Amerikaanse treinen mij niks zeggen vind ik dat je zeer goed bezig bent met het slagen in je opzet. Echt een prachtstukje modelbouw!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Met de details komt alles tot leven  :P
De loskrullende "pand" aan je auto-poster vind ik leuk gevonden  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Alweer prachtig werk, Evan !!!
Je wandelbrug en he thoekgebouwtje zijn écht om van te snoepen !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }