Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

evan

Hoi Wim ;)

Onder de bruggen gaat het open moeten wezen voor de autootjes, maar daar komt in de linkse straat reeds een typische voetgangersbrug voor.  Deze staat op het programma volgende week en zal ook in art-deco stijl gebouwd worden.

Rechts zie ik nog wat ik er mee aanvang...

De knipsels worden nog vervangen door de bewerkte versies en worden dan met dubbelzijdige tape op de achtergrond gekleefd in lagen met reliëf.

De gebouwde gebouwen zijn 50cm en de prints op de achtergrond steken er nog ns 10cm bovenuit.

Maar je kent het he...ns testen en een fotootje nemen enzo ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

Als het in het echt hetzelfde effect geeft zoals op je foto's zal dat zeer mooi worden.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Durango

Het sfeertje is zo helemaal af zeg. Klasse.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

evan

Thx ;)

Ondertussen ben ik bezig met de autootjes en hun aansturing.  Dit is echt wel de max!  Ik geraak er nog aan verknocht.

Vorige zaterdag was ik weer present op een Workshop van DC-car en heb er weer zo veel van bijgeleerd.  Ondertussen heb ik enorm veel ondersteuning gekregen van één van de "krakken" van DC-Car! (http://www.miniatuura.nl)
Ontzettend veel dank Wim Segers! 

Hij heeft voor me 2 wagens omgebouwd... zeg maar wagentjes... niet te doen!
Op de workshop heb ik mn reeds eerder gemotoriseerde Truck zelf gedigitaliseerd en deze avond heb ik er nog wat aan aangepast.
Op de workshop had ik een reeks aansluitingen snel en voorlopig gedaan om de tests te kunnen doorlopen.
Deze week ga ik m'n tweede truck aanpakken.

Leuke features van de wagens:
-Remmen bij een tragere voorligger en de stoplichten gaan aan.
-Pinker links
-Pinker rechts
-4 Pinkers
-Kop en achter lichten
-regelbare snelheid
-Stoppen met remlichten
-...

Ondertussen doet m'n truck hier testrondjes 8)

Ik ben nu nog wat aan het studeren op de mogelijkheden om deze te combineren met het project.
Deze week gaan we verder met de werken en zaterdag is m'n echte werk afgelast en ga ik een ganse dag kunnen werken.

Jullie hebben dus foto's en een filmpje van me tegoed ;)

tevens ga ik de "verbeterde" gebouwen voor de achtergrond afprinten zodat ik deachter grond kan voltooien.

De deadline is kortbij, maar zie het meer en meer zitten!!!

Tot kort en ik zal nu al enkele fotootjes trachten te uploaden.

;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Prachtige dingskes, die autootjes !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#410
Yep!

... nog even een foto update :D

De originele Truck die ik eerst heb verbouwd is een "Mini-metals" truck.  Dit is een Amerikaans merk ala Herpa of Busch, maar vaak met metaal behuizing.

In de vorige posts is te te zien hoe ik de motor enz heb ingebouwd.

Nu was het tijd voor de Decoder en verlichting.
Onder het motto van "Nooit te oud om bij te leren" heb ik voor de tweede maal een workshop bijgewoond en geluisterd naar het deskundig advies.

We zijn dan begonnen  met de truck aan te passen met decoder en verlichting.

Het gaat hier om heel kleine SMD's en lakdraadjes... fijn soldeerwerk dus :o

Hier de cabine in metaal van de truck.





De cabine is dus in metaal en het is dan oppassen voor een kortsluiting.
We hebben de smds dan in lijm geïsoleerd en de voorziene uitgeboorde gaatjes ook.
Yes alles werkt na test.  Nu de lakdraadjes vastlijmen.

:o... de activator van de lijm lost de lak op van de draden... met resultaat dat alles werkt op hetzelfde moment.  Pech en dus opnieuw :-[  Gelukkig kreeg ik hulp van Wim terwijl ik de decoder kon aansluiten:

De lensjes en bevestiging van de leds wordt met UV-licht geactiveerde lijm gedaan.  Super product!





Vandaag heb ik de draden wat beter "ge-ordend".



Het is de bedoeling dat de volgende beter wordt qua orde.  Deze truck was een tijdsrace en de volgende wordt een(hopelijk) mooier voorbeeld.

De onderkant:



Bemerk ook de laadstekker naast de schakelaar voor de lipo-batterij op te laden.

Thuis heb ik een kleine testopstelling gemaakt:



De commando's voor verlichting en snelheid gaan via de IR-led die ook in beeld ligt.

En ze botsen niet!



Kijk ns naar de richtingsaanwijzer van de truck en blauwe wagen  ;)

Ik vind dit echt wel een toffe uitbreiding van het project!

Tot later :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vyncky

Ik ben gewoon sprakeloos!!

Knap!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

René

Ik ben toch wel echt benieuwd hoe dit er in het echt uit gaat zien.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

prulleman

nu val ik achterover, das pas modelbouw :P. ik peis dat ik als ik nog eens een baan ontwerp serieus rekening ga houden met autoverkeer. al denk ik niet dat ik dit niveau van microsolderen zou kunnen halen, tis tproberen waard. ik blijf alvast volgen

Dirky

#414
als verschillende hobbies in elkaar beginnen te passen is het meestal raak!

...en hier is het van dadde  :D

Kautenbach

.. en ik vond je baanbouw al fantastisch, geweldig, idd, kan niet wachten dit in t eggie te zien. Hoeveel auto's gaan er rijden op dit stuk?

en rijden ze dan allemaal een zelfde parcours of gaat het kriskras door elkaar heen, en stoppen ze voor stoplichten en...en...en...

Steven123

Dit gaat hier boven m'n petje  ;D
Ziet er allemaal heel knap uit Evan ;)

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

evan

Hoi Forumvrienden,


Bedankt voor jullie reacties!!!

Er is nog veel werk maar het gaat slim komen!

De autootjes gaan eenzelfde parcours volgen, maar dit valt amper op tussen de gebouwen en andere geparkeerde wagens enz.  Dit door de beperkte oppervlakte van het baantje.
Ze zullen wel geregeld stoppen en vertragen aan kruispunten.

Er zullen een 6 tal wagens rondrijden en dat gaat al behoorlijk vullen.
Tijd en budget zijn een belangrijke factor dat het hier bij blijft.
De Highline en z'n systeem is wel voorzien om uit te breiden naar de toekomst toe.

Ik houd jullie op de hoogte ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Hello,

Niet echt modelbouw, maar wel wat denk en prutswerk.

Ik heb met een oude LOGO-Plc van Siemens en wat relais een schakeling gemaakt voor de verlichting en kruispunten.

De verlichting zal automatisch schakelen van Dag naar Nacht en omgekeerd.  De nachtsequentie is wel korter.
De testtijd is 5min. dag en 2min. nacht.

Dan is er ook nog een toevalsgenerator die de autootjes op de kruispunten en hoeken van de straten doet stoppen en een tijd laat wachten.

Dit geeft aan dat de chauffeurs niet "nonchalant" een kruispunt oprijden en oversteken.

De toevalscontacten schakelen in de diodematrix.  Die matrix verdeeld de verschillende commandos van de stuurprint (functiebouwsteen DC-car) naar de IR leds die verborgen langs het parcours staan.

Hier is het gedrocht... 



De parameters zijn snel aan te passen.

Donderdag gaan we weer voort  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

toch wel modelbouw Evan... het hoort er bij  ;)

bewonderenswaardig hoe je alles "op tijd" gedaan krijgt!