Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

evan

@Gerolf,

Daar zit Cola in ;D  Ik moet die nog terug uitwisselen met een andere.  Je hebt gelijk!  Dat gebouw was eerst af en had ook die tank gekregen.
Goe gezien ;)

@Michiel,

Dat van het onkruid klopt, maar eerst moet het trottoir nog geweatherd worden.  Bedankt voor de reactie ;)

@Erwin, Jean, Gerolf, Luc, Michiel, Ronald,

Bedankt voor jullie reacties en toelichtingen!!!

;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Gerolf dient voor de coca-cola automaat bij te vullen  :D


Evan, looks  really great  man ! Je waant je echt in Amerika in de vorige eeuw !

Groeten Peter ;)

Martin Welberg

Ziet er top uit Evan, alleen die lantaarns daarvn heb ik het idee dat ze een beetje aan de forse kant zijn..

Kautenbach

niets verder aan toe te voegen, GOED BEZIG!!!!!! nu nog de amerikaanse preisers ;D

complimenten, hele grote complimenten, en ook de originaliteit vh thema blijft geweldig

evan

Hey,  Nogmaals dank voor de leuke en bemoedigende reacties ;)

Dank, Wim, Peter en Martin

Martin,

Ze komen idd. fors over,maar na finale kleuring hoop ik dat het meevalt.

Ze zijn van Viessmann en kwamen zeer goed overeen met de lantaarns die tijd in de straten door de Highline.
Op foto zijn ze nog fel zwart, maar na weathering en nuancering zal het uniformer moeten gaan lijken en dat geldt ook voor nog vele andere details.

Tot morgen ;-)

En euh, Wim, Preisers zullen zeker volgen! :D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: Ronald op 26 januari 2013, 09:19:30 AM

Ze hebben e.e.a. veranderd.... de nummering van je foto's liep eerder gewoon door maar nu krijg je met uploaden er een rare combinatie bij van cijfers en letters. PB hernoemt dus je foto's en dat maakt het schrijven van een verslag steeds lastiger momenteel ;) Ook is de upload regelmatig er traag terwijl ik toch een snelle glasvezel verbinding heb. Nee, PB is niet meer wat het geweest is.

Bedankt Ronald,

Ik heb ze weergevonden door jou tip!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

Watertanks zijn enkel voor het gebouw waarop ze staan. Blijkbaar moest elk gebouw van 6 verdiepingen of hoger een eigen watertank hebben...

http://www.fogonazos.es/2007/06/new-york-rooftop-water-tanks.html

Alhoewel ik alles behalve Amerika-favoriet ben doet dit baantje me toch levendig ronddwalen in het oude NY... evan'isch mooi!

Paulogic

Mij geeft dit baantje een Starsky en Hutch gevoel... zalig (ook al zijn die wat later gekomen natuurlijk)
mvg,
Paul(ogic)

Ronald

Citaat van: evan op 26 januari 2013, 23:47:21 PM
Citaat van: Ronald op 26 januari 2013, 09:19:30 AM

Ze hebben e.e.a. veranderd.... de nummering van je foto's liep eerder gewoon door maar nu krijg je met uploaden er een rare combinatie bij van cijfers en letters. PB hernoemt dus je foto's en dat maakt het schrijven van een verslag steeds lastiger momenteel ;) Ook is de upload regelmatig er traag terwijl ik toch een snelle glasvezel verbinding heb. Nee, PB is niet meer wat het geweest is.

Bedankt Ronald,

Ik heb ze weergevonden door jou tip!

Graag gedaan, nu weet ik wat jij bedoelde. Ik had er eerst wat opgezet en was ze kwijt..... PB hernoemt de zaak nu en dat is behoorlijk lastig. Maar eens kijken naar een alternatief.

Succes! ;)

Gerolf

Eigen webruimte ... veel minder problemen, en nog wel wat andere voordelen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ronald

Heb ik wel.... maak er alleen geen gebruik van. Lijkt me gezien de recente veranderingen bij FB een optie ;) Picasa is geloof ik ook een optie, ben ik  u aan het kijken.

evan

#371
Een kleine update.

Vandaag heb ik de achtergrond helemaal op maat gemaakt en gemonteerd.  De hoeken zijn gebogen en zo geeft het een grotere indruk en is er geen naad zichtbaar.
Op de achtergrond komen nog afbeeldingen van gebouwen.

Dan heb ik de lichthemel gemaakt.

Om de 5 cm zit een L-Profiel in wit PVC en daarin is een zelfklevende led-strip gekleefd.
Het patroon is als volgt.  2 Warm-wit / 1 Paars-Blauw / 2 warm-wit / ...

Het Paars-Blauw is voor de Nachtsequentie

Door de L-profielen is er geen inkijk in het licht, want dat vond ik steeds storend.

Vooraan is er ook een strip onder een hoek geplaatst voor beter licht op de voorste gebouwen.

Hierbij nog wat weergaves van de realisatie:


Het voorste gebouw is op de foto wat donkerder, maar dat is doordat het licht in de kamer uit was en het contrasteerde.

Hier een betere weergave:



de Bell-Labs:






Geen direct licht:


Bovenaanzicht:


Ledsstrips met de nog open plaats voor de nachtleds en rechts de strip onder een hoek van 45 Graden:


Nog een paar kiekjes van vorige keer:



Tot Later ;)

Groetjes

E
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steven123

Dat ziet er weer piekfijn in orde uit Evan!
Gaat een enorme sfeer zijn als alles in zulke omgeving gaat beginnen rondrijden  8)

Veel succes!
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Michael

Evannen, ;) je kan het nog steeds, geweldig, kijk al weer uit naar een stiekeme glimp in Antwerpen The High Line. Dat wordt weer in de rij staan op Ontraxs!

Evan alvast bedankt weer voor al dit moois.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Paulogic

Er wordt hier volgens mij toch iemand gesponsord door Coca Cola ...  ;D ;D

Heel mooi gedaan... ik zou het zelf niet beter kunnen (slechter wel natuurlijk hihi)
mvg,
Paul(ogic)