Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

evan

Toch nog even wachten :P

Hierbij plaats ik beelden van de 3e ombouw...

Het is hetzelfde type vrachtwagen zoals de vorige, maar de kleur en lengte varieert wat :).

Het materiaal en de reeds gestripte vrachtwagen:



Het Chassis wordt voorzien voor het motorblok aan te brengen:



Motorblok en wielen zijn geïnstalleerd:



De bovenzijde met de ondersteuning van de cabine (gesneden uit forex):



Installatie van de ophanging voor de stuuras:



Na wat prutswerk is de vooras klaar met sleper/geleider:



De gemonteerde stuuras:



De cabine is wat aangepast.  De wielkasten waren wat grof en hinderden soms.  Nu ziet het er fijner uit en is er geen hinder...



De wielkasten zijn herschilderd en het gele binnenin is nu ook zwart:



De technische ruimte klaar voor de decoder:



Na Tests bleken de originele wielen wat te hobbelen en heb ik er vervangwielen op geplaatst:



Voila... ;)

Nu is het even gedaan met ombouw van wagens.

Morgen ga ik in Houten nog wat spullen halen en dan ga ik eerst de wegen afwerken met trottoir.

En dan Testrijden, fine-tunen en voort werken!

Tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky


Martin Welberg

Duurt nie lang meer gaat ie RC racen  ;) :D

Knap werk Evan !

Metpetergaathetbeter

ik kijk  vol belangstelling uit, realiserend dat de hobby nog wat duurder gaat worden ! Wat mij steeds stoort bij die vracht-en/of wagens dat die voorwielen allemaal veel te ver kunnen draaien ! Of is dat gewoon een verkeerde indruk ?

Groeten Peter ;)

SuSke

Denk dat dat een verkeerde indruk is PEter, want de wielen van een vrachtwagen kunnen verder wegdraaien omdat er meestal minder carrosserie in de weg zit.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Peter, Dirky, Martin, Suske,
Bedankt voor de reacties ;)

Wat de wielen betreft:

Klopt...

Toen ik bij de MIVB nog met de interventievrachtwagen voor de wissels reeds en die draaide ferm door.   
Als hij dan zo bleef staan en ik stapte uit, leek dat ook nergens op :)
(Het was een volvo FL430)

En nu vertrekken naar naar Houten :D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Voila terug van Houten...

Weer wat materiaal opgepikt om deze week voort te kunnen, maar niet morgen want er dient aan het grootbedrijf gewerkt te worden...

Groetjes en tot later in de week...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Hoi Forumvrienden,

Het is weer even geleden, maar agenda en andere prioriteiten hebben wat vertraging teweeg gebracht.  In alle geval is er tussendoor voort gewerkt, maar met kleine beetjes.

Hierbij enkele sfeerfoto's...

Er zullen er meer volgen, maar er zitten wat "bugs" in Photobucket...










De straten zijn dus aangelegd en de vorm komt er in.

Wat staat er nog op het programma:

-Gebouwen inrichten met verlichting
-Verlichting Baan met dag en nacht sequentie
-autootjes verder afbouwen
-sturing inbouwen van de auto's
-weatheren van gebouwen, straten, autos
-Spoor schilderen, ballasteren en weatheren
-Details op en rond de gebouwen en straatmeubilair aanbrengen
-...

In alle geval nog veel werk :)

groetjes en tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

Mooie foto's om mee wakker te worden , maakt mijn dag weeral helemaal goed.  ;)

Steam.N

Onvoorstelbaar mooi, Evan ... Prachtig ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Ronald

Ziet er geweldig uit, Evan!

Citaat van: evan op 26 januari 2013, 01:28:35 AM

Er zullen er meer volgen, maar er zitten wat "bugs" in Photobucket...


Ze hebben e.e.a. veranderd.... de nummering van je foto's liep eerder gewoon door maar nu krijg je met uploaden er een rare combinatie bij van cijfers en letters. PB hernoemt dus je foto's en dat maakt het schrijven van een verslag steeds lastiger momenteel ;) Ook is de upload regelmatig er traag terwijl ik toch een snelle glasvezel verbinding heb. Nee, PB is niet meer wat het geweest is.

Michiel

Evan, je lost de toch wel hoog gespannen verwachtingen met gemak in. Wat een sfeer, wat mooi! Ik ben stiekem toch wel een beetje jaloers op de tijd dat je voor al die projecten kan vrijmaken. Maar voel je niet schudig, je bent mega-goed bezig; Ze zijn een voorbeeld en inspiratie voor velen van ons. Ik geniet met teugen!!!  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Citaat van: Steam.N op 26 januari 2013, 09:18:46 AM
Onvoorstelbaar mooi, Evan ... Prachtig ...
Ik herhaal de woorden van Jean, want ik vind er geen betere...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Citaat van: evan op 26 januari 2013, 01:28:35 AM
Wat staat er nog op het programma:

-Gebouwen inrichten met verlichting
-Verlichting Baan met dag en nacht sequentie
-autootjes verder afbouwen
-sturing inbouwen van de auto's
-weatheren van gebouwen, straten, autos
-Spoor schilderen, ballasteren en weatheren
-Details op en rond de gebouwen en straatmeubilair aanbrengen
-...
Mag ik onkruid toevoegen aan het lijstje, opdat het allemaal minder steriel wordt? Onkruid in hoekjes en kantjes, kieren en basten?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Amai, massa's sfeer, erg mooi gebouwd  :P  :P
Een vraag: op je cola-gebouw staat een erg grote watertank - dient die voor de bevoorrading van dat gebouw, of ook van andere?
't Is maar een vraag, want de andere gebouwen zijn hoger ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw