Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

gardevil

SLIK !!!!!!!

................ heb hier geen woorden meer voor. Hogeschool modelbouw !
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

dirkkerckhofs

Het realiteitsgehalte is heel hoog! En de nachtverlichting heel echt ... Dirk

conducteur

Citaat van: gardevil op 24 februari 2013, 19:16:15 PM

Hogeschool modelbouw !
Wat dacht je van professor in de modelbouwkunsten 8)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

De waardering doet me plezier!  Bedankt voor jullie reactie ;)

Ik ben wat aan het testen ed., maar ondertussen kan ik het niet laten eens een fotootje te nemen ::)

De avond valt...





Het blijft klein, maar er zijn leuke hoekjes te bespeuren :D

Nog even verder prutsen en dan een welverdiend biertje :)

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Paulogic

Evan... ik ga u een factuur moeten sturen voor een nieuwe iMac... hij is zojuist gesprongen van een te hoge beeldkwaliteit !!!

DiT vInDt Ik LeUk ! :)
mvg,
Paul(ogic)

conducteur

@Paul, je mag mij altijd een iMac cadeau doen. Als je dan toch een nieuwe nodig hebt kun je er best een tweede bijkopen. Ik ken zo twee mensen die alles van elektronica identiek hetzelfde kopen om zo proberen bij bv twee defecte printers een werkend te maken. Ik stel voor dat we dat ook eens proberen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

D_Loc

Het ziet er echt prachtig uit :P Ik kijk er naar uit om dit live te mogen aanschouwen!
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

PeterC

Evan, start van het draadje 01/03/2011 met tussendoor een serieuze onderbrekeing en twee jaar later reeds klaar.  Sneltreintempo!
Ik heb me de tijd genomen om het volledige draadje eens na te lezen en amaai...  ...De moeite!  Heel knap werk!
Groetjes, Peter


evan

Bedankt Paul, Rian, Dirk enPeter,

@Dirk,

Ik kijk reeds uit naar je verfilming van de baantjes op Ontraxs.  Het is steeds een fraaie weergave!

@Peter,

Het doet me plezier dat je het draadje nog ns doorlezen de moeite noemt!

Dat stimuleert om zo voort te doen ;)


Ondertussen ben ik goed gevorderd met het ombouwen van m'n 2e truck.

Morgen plaats ik foto's van het hele verhaal.

Het is me en priegelwerk, maar het loont de moeite.

Ik moet morgen nog de IR-transistoren op de bumper plaatsen en de pinkers vooraan en dan mag de cabine er op en testen...


Tot morgen!

E
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Evan, je blijft een geweldige inspiratie bron, op ontraxs, ga ik eerst de hele tentoonstelling langs en blijf daarna tot sluitingstijd de High line bewonderen, ik had het genoegen om een paar weken terug dit al eens live te mogen aanschouwen, ik kan er niet genoeg van krijgen. In één woord GEWELDIG.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Nog efkes en ik kan dit live aanschouwen  :-*

DC Car

 Hallo Evan,

Wil best nog wel een handje helpen met je truck .
Maar wat ik gezien heb hier is super mooi.
Ik zie je anders wel op Ontraxs.

Groetjes
Wim

rixke rail

Ik dacht dat ding vrij groot was, maar dat blijkt dus niet waar !
Evan, je hebt op die kleine oppervlakte enorm véél grootstadsfeer gerealiseerd.
Niet mijn lievelingsstad, New York, maar toch fascinerend !
Proficiat.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

evan

#478
Michael,  Martin, Eric en Wim,

Bedankt voor jullie reacties en waardering!!!

Wim, Leuke verrassing jou hier te treffen :D  Ik heb de truck inmiddels klaar en ben er trots op ;D

Even een kort verslagje:

Hier zien we de onderdelen:  Het reeds eerder aangepaste chassis van een bestaand statisch modelletje, alle onderdelen en elektronica.  In de vloerplaat van de laadbak is er ook ondertussen een laadstekker en schakelaar voorzien.



De lichtbalk voor achteraan.  Deze is kant en klaar en ik ben er niet treurig om 8)
Er zitten achter, rem en pinklichten op en IR leds.



Dan wordt de balk gemonteerd.  Ik twist de lakdraden om een spaghetti te vermijden...



De kleine decoder is hier aangebracht en klaar voor aansluiting.



De bodemplaat wordt gemonteerd op het chassis met een extra stripje styreen er tussen om wat meer wielruimte te hebben.



De bedrading van de voeding, laadcircuit en motor is aangebracht.  Er zijn ook 3 diodes in serie met de motor geplaatst om een spanningsval te verkrijgen en de motor wat te temperen.



Dan het echte prutswerk!
De metalen cabine wordt voorzien van koplampen, pinkers en IR transistoren.



Op de achtergrond is ook de aangepaste inrichting met preisertje te zien.  Een rijdende truck zonder chauffeur is ook niets ;D

De leds worden eerst achteraan verstevigd met CA lijm om de aansluitingen minder kwetsbaar te maken.
De geboorde gaten in de cabine worden met dezelfde lijm gecoat om geen kortsluiting te hebben bij het plaatsen van de leds in de metalen cabine.
Met lijm die door middel van UV licht uithardt worden de leds geplaatst en tevens worden de lenzen er mee gemaakt. :o



De IR transistoren zitten onderaan de bumper...

Na alles aan te sluiten is alles klaar voor de LIPPO batterij



Hier is de batterij aangesloten nadat deze nog verstevigd is aan de aansluitingen.



Dan kwam het moment... aanzetten en ja van de eerste keer goed.

Hij rijdt prima en alle functies zijn prima in orde!

















Nu ik mn ecos terug heb kan ik via een IR LED de autootjes individueel aansturen en programmeren bovenop de aanstuurprint die ik eerder liet zien in het draadje.

Nu nog wat schilderwerk en nummerplaten!

Goede avond nog en tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Decapod

Evan, jij bent toch echt niet normaal, man. Ongelooflijk, dat priegelwerk en dan met wat voor resultaat. Ben benieuwd het live te zien binnen twee weken!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.