Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

I 11 met stuurstandrijtuig

Gestart door tom007, 19 december 2007, 09:21:49 AM

Koen

Hoi Erwin,

Ziet er prachtig uit. Ik ben benieuwd wanneer mijn sets gaan toekomen. Ik heb deze ook bij Tufken besteld (wordt per transport op het werk geleverd).
Ik ben razend benieuwd om deze op de sporen te plaatsen.

Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

Alain

Hallo Erwin

Zijn ze in het echt ook zo mooi als op foto?

Ben nog aan het twijfelen, een mens kan nu ??nmaal niet alles kopen wat hij graag ziet. [:D]

the_gold

Ervin, doe je me een plezier en hang je eens een loc tegen het stuurijtuig aan? [;)]

ERVIN

@Alain , ja hoor , ze zijn echt prachtig!![:p]

@the_gold , U vraagt....[;)]

@Suske , goed idee om even te vermelden dat ze idd ook preiserianen aan boord moeten hebben , je hoeft zelfs hun benen niet te amputeren, ze gaan er zo ook perfect in , en ondertussen krijg ik dat rijtuig al wat beter terug open , al doende leert men h? , ik heb er dan ook maar een treinbestuurder in geplaatst , en heb het derde frontlicht geactiveerd , lichtwissel staat bijna op zijn punt, in getrokken toestand branden de rode lichten , maar in geduwde toestand weigert het witte licht te branden , nog even verder zoeken.

Maar hier dus " ons " kleine volkje.[;)]

En de treinbestuurder...

OMC

Dus de nieuwe telgen zijn getest en goed bevonden [:)] Fijn zo!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

the_gold

Prachtig Ervin![;)] Bedankt

chef garde

Knappe filmpjes van Luc!  En mooie foto's van Erwin (1330 schoon geweatherd!).  De bevindingen van de I11'en lijken goed, mijn setje ga ik zo rap mogelijk afhalen.  De Chinezen hebben deftig werk geleverd!  Het grootste deel van mn collectie is trouwens van die mannen en ik ben daar uiterst tevreden over.  Geen enkele loc of rijtuig die in brokken uit mekaar valt.  

Trouwens, die gasten leren tenminste uit hun fouten, als je de twee uitgaven van de I11 bekijkt is het een serieuze verbetering!  Wat van andere merken dan bv niet kan gezegd worden.  De 20 van Roco is uit dezelfde mal van 15 jaar geleden gegoten en heeft daarbuiten enkel nieuwe panto's en een magelaan stickerke, idem voor de Infrabel 62, ook een afgietsel uit een mal van 15 jaar geleden.  En daar schuilen net fouten in, kijk maar eens bij die 62's, ruitenwissers zitten verkeerd.  Moeten die niet boven het raam hangen, ipv eronder???  Jawel!  Hadden ze dat malleke nu maar aangepast h?!

LSM kondigt een heruitgave van de I10's aan, weliswaar niet voor morgen.  Maar wees maar gerust dat die gasten (en ook die Chinezen) niet datzelfde malleke zullen gebruiken van 5 jaar geleden.  Het wordt een model dat af is!  Idem met de I11'en, ze zijn af en ik heb er nog geen enkele fout in gezien, niet qua afwerking, bedrukking, ...

conducteur

citaat:
Geplaatst door chef garde

.......  De 20 van Roco is uit dezelfde mal van 15 jaar geleden gegoten en heeft daarbuiten enkel nieuwe panto's en een magelaan stickerke, idem voor de Infrabel 62, ook een afgietsel uit een mal van 15 jaar geleden.  En daar schuilen net fouten in, kijk maar eens bij die 62's, ruitenwissers zitten verkeerd.  Moeten die niet boven het raam hangen, ipv eronder???  Jawel!  Hadden ze dat malleke nu maar aangepast h?!

LSM kondigt een heruitgave van de I10's aan, weliswaar niet voor morgen.  Maar wees maar gerust dat die gasten (en ook die Chinezen) niet datzelfde malleke zullen gebruiken van 5 jaar geleden.  Het wordt een model dat af is!  

En dus de prijzen in de hoogte te doen schieten, want de kosten aan die oude mallen zijn al lang betaald, voor een nieuwe moeten er dus nieuwe kosten komen[V] Wees blij dat er een 62 is, een 20, en al dat ander materiaal. Kijk eens naar de stomers die wij als oorlogsschuld gekregen hebben, de schaalmodellen daarvan zijn meestal ook maar in een flessengroen kleedje gestoken ipv in 't zwart, waar er dus tal van fouten in zitten.[;)]
P.S. Probeer het zelf als je denkt het beter te kunnen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

chef garde

De fabrikanten zullen hun materiaal niet gratis weggeven h?!?

Ik betaal liever de meerwaarde van LSM omdat die er is, dan een "meerwaarde" voor een Roco te betalen (magelaanstickerke, panto of Infrabellogo ...).  Die 20 en 62 kosten toch ook stukken meer en er is geen nieuwe mal voor gemaakt, vanwaar komt dan die extra kost???

SuSke

citaat:
Geplaatst door conducteur

citaat:

.......  De 20 van Roco is uit dezelfde mal van 15 jaar geleden gegoten en heeft daarbuiten enkel nieuwe panto's en een magelaan stickerke, idem voor de Infrabel 62, ook een afgietsel uit een mal van 15 jaar geleden.  En daar schuilen net fouten in, kijk maar eens bij die 62's, ruitenwissers zitten verkeerd.  Moeten die niet boven het raam hangen, ipv eronder???  Jawel!  Hadden ze dat malleke nu maar aangepast h?!

LSM kondigt een heruitgave van de I10's aan, weliswaar niet voor morgen.  Maar wees maar gerust dat die gasten (en ook die Chinezen) niet datzelfde malleke zullen gebruiken van 5 jaar geleden.  Het wordt een model dat af is!  

En dus de prijzen in de hoogte te doen schieten, want de kosten aan die oude mallen zijn al lang betaald, voor een nieuwe moeten er dus nieuwe kosten komen[V] Wees blij dat er een 62 is, een 20, en al dat ander materiaal. Kijk eens naar de stomers die wij als oorlogsschuld gekregen hebben, de schaalmodellen daarvan zijn meestal ook maar in een flessengroen kleedje gestoken ipv in 't zwart, waar er dus tal van fouten in zitten.[;)]
P.S. Probeer het zelf als je denkt het beter te kunnen.

Rian, neem vooral je laatste regel zelf eens in acht. Je komt zeer negatief over voor een jonge kerel van 15 jaar die nog zou moeten overlopen van enthousiasme en niet te bedwingen verwezenlijkingsdrang.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

conducteur

citaat:

De fabrikanten zullen hun materiaal niet gratis weggeven h?!?

Ik betaal liever de meerwaarde van LSM omdat die er is, dan een "meerwaarde" voor een Roco te betalen (magelaanstickerke, panto of Infrabellogo ...).  Die 20 en 62 kosten toch ook stukken meer en er is geen nieuwe mal voor gemaakt, vanwaar komt dan die extra kost???

De twintig van Olaerts betreft een nieuwe schildering van een loc die in promotie was in een beperkte oplage....
En de 62, 't zal waarschijnlijk op die logo's aankomen zeker? En zoveel is het nu ook weer niet.
De meerwaarde die ik bij lsm betaal zie ik als de kost die ik moet betalen om hem na een paar jaar naar de vitrinekast te verwijzen omdat hij slecht rijd...
Kijk maar naar MTE:
Op Neerpelt anno 1985 rijden er 4 roco machines rond en een mehano, het enige dat daar aan is sinds de opening, 7 jaar geleden, is een nieuwe motor in een van de 4, omdat die last had van rondvuur.
Zaal Forum

ERVIN

Ik kan chef garde alleen maar gelijk geven hoor , aan de I11'en is niets op aan te merken , de Reeks 20 had ik ook graag gekocht , maar daar moeten dan weer nieuwe lichten in gestoken worden , want dat er nu in zit trekt op niet veel , de Reeks 62 , heb ik dan wel gekocht , maar Conducteur vind jij dat normaal dat ik de motor zelf moet omdraaien omdat de lichten niet in de juiste stand staan??

Conducteur , je negativisme begint mij stilaan de keel uit hangen , als admin moet je steeds weer het goede voorbeeld geven , maar " trop is teveel"[:(!]

En nu terug on topic.[;)]

dieselfreak

@ conducteur: wat heb jij eigenlijk tegen LS Models? We zouden blij moeten zijn dat er een merk is wat goede kwaliteit levert tegen een redelijke prijs. Bovendien maakt LS steeds alle varianten van een model m?t oog voor de onderlinge verschillen, iets wat ik het door jou heilig verklaarde Roco nog niet direct zie doen!
MC

conducteur

citaat:
Geplaatst door dieselfreak

@ conducteur: wat heb jij eigenlijk tegen LS Models? We zouden blij moeten zijn dat er een merk is wat goede kwaliteit levert tegen een redelijke prijs. Bovendien maakt LS steeds alle varianten van een model m?t oog voor de onderlinge verschillen, iets wat ik het door jou heilig verklaarde Roco nog niet direct zie doen!

Helemaal niets, ik heb iets tegen klinknageltellers en mierenneukers.
Zaal Forum