Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Todtmoos

Gestart door stoomloc, 17 juli 2008, 13:03:38 PM

stoomloc

Hallo,

Eindelijk kan ik een paar foto's plaatsen :P

Het dak van de cabine van de draaischijf is aangepast 

Hier en daar nog wat dakgoten en afvoerpijpen hangen en het dak nog verweren.

Ik zou van het bijgebouw een klein pad naar de locloods laten lopen en over elk spoor tussen de sporen dwarsliggers. Wat ligt er tussen de overblijvende ruimte tussende locloods en de draaischijf ?

Wim

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Dat ziet er goed uit. De zijkant van de loods heb je mooi aangepakt, met een aantal interessante details zoals het prikbord, de ventilatieroosters, de loodslabben en een schijnbaar interieur.  8) 8)

Traag maar zeker!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Mooi bouwwerk, Wim!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: stoomloc op 16 januari 2013, 17:01:24 PM
Eindelijk kan ik een paar foto's plaatsen :P

... en ons meteen doen likkebaarden  :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

oebr

Citaat van: stoomloc op 16 januari 2013, 17:01:24 PM
Hallo,

Ik zou van het bijgebouw een klein pad naar de locloods laten lopen en over elk spoor tussen de sporen dwarsliggers. Wat ligt er tussen de overblijvende ruimte tussende locloods en de draaischijf ?

Wim

in Gerolstein gewoon ballast en grijs grind (soms met wat gras erover):

meer foto's op http://belgie-belgique-belgien.be/mini-bs/veb/
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Valentijn

Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

stoomloc

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik ben ondertussen nog een paar oude gebouwen aan het renoveren van mijn vorige jeugdbaan nl een seinhuis en een 2-standige locloods. Ik zal hier ook wel een paar foto's van nemen en op het forum plaatsen. ;)

Het volgende waar ik werk wil van maken, is een meerpolige stekker voor onder mijn uitneembaar stuk + een ompoler van Lenz voor mijn draaischijf.

Red,

Bedankt voor de foto's, heel interessant. Op het moment dat ik Gerolstein gepasseerd was, wist nog niet dat er zich een locatie met een locloods bevond.  :( Misschien wel in de toekomst nog eens naar de eifel op weekend gaan.

Groeten

Wim

mahtoska1

Hallo Wim,

Mooi, mooi!

Pieter

stoomloc

Hallo,

Lang geleden hé. :-[

Ik heb een oud seinhuis gerenoveerd en voorzien van een interieur. Een compressorhuisje, een bezandingsinstallatie heb ik gemaakt. Aan een 2-standige locloods en een dieseltankstation ben ik nog bezig en de werken liggen momenteel stil. Op dit moment ben ik bezig met het tweede schaduwstation. Foto's zullen binnenkort volgen. ;)

Waar ik af en toe ook aan knutsel is de portaalkraan 120162 van Faller. Hier zit ik wel met een probleem. Ik zou deze kraan willen laten draaien om zijn as, de grijper laten op en neer gaan en lichten laten branden, eventueel digitaal. Hoe kan dit werken ? Doe je dit met een treindecoder om zo 2 micromotoren aan te sturen en de leds te laten branden. Welke micromotoren moet ik hiervoor kopen en waar kan ik dit bestellen. Ik zou de stroom via spoorrails en de wielen van de kraan naar de decoder wil laten stromen. Momenteel zijn de wielen van deze kraan van kunststof en ik zou deze willen vervangen door metaal. Waardoor kan ik deze kunststof wielen vervangen. Zijn de wielen van smalspoorwagons een optie ? Ik heb zo'n filmpje van Faller portalkran 120162 op Youtube gezien. :)

Groeten,

Wim

Gerolf

Micromotoren vind je bijvoorbeeld bij lemo-solar. Best meteen types met reductie aanschaffen (planetengetriebe)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Hoi Wim,

inderdaad lang geleden. Ik ben benieuwd om de vorderingen te zien. Laat die foto's maar komen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

stoomloc

Hallo,

Gerolf en Michiel, bedankt voor de reacties. Zoals beloofd :

Zandbunker en toren. De toren moet wel nog geverfd worden.

werkplaats in opbouw

Er zullen nog foto's volgen.

Wim

stoomloc

Volgende reeks foto :

Compressorhuisje

Begin portaalkraan, niet geverfd. De bedoeling is om 2 motoren in het kraanhuis te plaatsen zodat de kraan om zijn as kan draaien en zijn grijpbak naar boven en beneden kan gehesen worden. Ook is het de bedoeling om de kraan heen en weer te laten rijden met een motor onder het tafelblad.

Begin gemaakt van het 2de schaduwstation. Aan dit project kan ik voorlopig niet verder werken aangezien ik geen wissels meer heb. :( Momenteel bezig met het begin van een railspiraal, maar mijn decoupeerzaag heeft de geest gegeven.

Ook bezig met een dieseltankstation.

Een oud seinhuis heb ik gerenoveerd en van een andere binneninrichting voorzien. Hiervan moet ik wel nog een paar foto's nemen. :)

Groeten Wim

Stieven76

Ziet er prachtig uit. Goed gedaan. Zijn mooie stukken om op je baan te plaatsen.  ;D