Todtmoos

Gestart door stoomloc, 17 juli 2008, 13:03:38 PM

Durango

Je kunt ook de treden buigen van fijn messing dan wel staaldraad. Even een mallet met twee heel kleine spijkertjes in een klosje hout en je bout zo zelf. De gaatjes heb je natuurlijk well nodig om ze in te steken.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Gerolf

Nietjes lijken me ook te grof voor traptreden, zeker in H0.
Messing of koperdraad, niet dikker dan 0.5mm, kan je het makkelijkst haaks plooien.
Een malletje hoeft net per s?: langs beide kanten van de punt van een fijn tangetje gaat al prima.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

stoomloc

Leon en Gerolf,

Bedankt voor de info.

Groeten,

Wim

stoomloc

Ik heb de beurs van Genk messing draad van 0,5 mm gekocht.

Heeft er iemand een idee hoe breed de sporten van de ladders op een fabrieksschoorsteen waren en hoever deze uit elkaar stonden ?

Wim

janjozef

ze verkopen van die heel kleine nietmachientjes voor kinderen, deze kleine nietjes zijn vogens mij zeker bruikbaar

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

stoomloc

citaat:
Geplaatst door janjozef

ze verkopen van die heel kleine nietmachientjes voor kinderen, deze kleine nietjes zijn vogens mij zeker bruikbaar

Jan

Jan,

Ik heb voor dit doel messingdraad gekocht en ik zou willen weten hoe breed en hoe ver van elkaar deze sporten geplaatst moeten worden.
Groeten Wim

Peter

Bij ons op het bedrijf waren ze 50 cm breed. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat hoge schouwen zonder bescherming andere afmeting kan gebruiken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Durango

Dat is moeilijk te zeggen. Vanuit vroeger herrinner ik me dat ze inderdaad zo'n 50cm breed waren met een stap hoogte van ook ongeveer 50 cm.
Veilig was anders want er zat geen veiligheids kooi omheen.[B)]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

stoomloc

Bedankt Peter en Leon.

Hier kan ik verder mee zodra ik wat meer tijd heb. Op het moment dat ik een resultaat heb, zal ik foto's plaatsen.

Wim

stoomloc

Hallo,

Ik ben op zoek naar ouder kantoormateriaal om in het bijgebouw van mijn loods te plaatsen. Bij Preiser heb ik het volgende gevonden art.17184 en bij Kibri 8120, maar 8120 is niet meer te verkrijgen vermoed ik. Zijn er nog merken waar ik een kijkje kan nemen ?

Groeten,

Wim

Peter

Hallo Wim,

Kijk ook eens bij "NOCH"
Die hebben ook aardig wat keuze.
Met vriendelijke groeten
Peter

stoomloc

Peter,

Ik heb bij Noch en Vollmer gekeken en niet gevonden wat ik zocht[:(] en heb daarom de set seinhuisinrichting van Faller besteld bij Patrick.[:)]

Toch bedankt.

Wim

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Peter

Hallo Wim,

Kijk ook eens bij "NOCH"
Die hebben ook aardig wat keuze.

Noch heeft inderdaad nogal wat

Blz 180/181/182/183 van online catalog
noch modellbau op google

stoomloc

Hallo Wim,

Noch heeft inderdaad nogal wat, maar niet hetgene ik zoek. Ik heb dit alleen bij Faller en Preiser gevonden. Ik heb gekozen voor Faller aangezien dit minder kost en je in de bijbouw van de loods niet zo heel veel zal van zien. En het is ook de bedoeling om dit zelf te maken aan de hand van een voorbeeld.

Wim

stoomloc

De ringlocloods krijgt een vloer.

Het eerste stuk vloer tussen de rails was geen succes en werd opnieuw gedaan.

Plateau met ringlocloods omhoog

In de buis moeten nog gaten geboord worden om de binnenste buis vast te zetten.

In de ringlocloods stonden van die grote kachels. Kan ik die ergens kopen (in model natuurlijk) of staat er in een magazine of op het internet een beschrijving om dit zelf te maken ?

Groeten Wim