Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Gerolf

#705
citaat:
Geplaatst door itchy
Ik ben geen kei in fotograferen..
Ik vind dat er enkele h??l mooie tussen zitten, hoor [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

#706
Itchy, niet zo bescheiden blijven!Er zijn een aantal heel mooie foto's bij.Bovendien zijn er enkele foto's bij die interessant zijn voor de verbouwers!
Binco, eveneens leuke sfeerbeeldjes van voor je aan de Belg. stranden staat!(of op de opendeurdag bij onze Oostendse vrienden)
Groeten Peter[;)]

harzfreak

#707
citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door itchy
Ik ben geen kei in fotograferen..
Ik vind dat er enkele h??l mooie tussen zitten, hoor [;)]



Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten[:p]
Groetjes Maarten

factageklerk

#708
Zie ik dat nu goed maar worden wissels daar nog omgelegd met die staaldraad op katrollen?
 

patatje70

#709
citaat:
Geplaatst door harzfreak

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door itchy
Ik ben geen kei in fotograferen..
Ik vind dat er enkele h??l mooie tussen zitten, hoor [;)]



Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten[:p]



er zitten zelfs heel goede tussen....

trainfreak

#710
citaat:
Geplaatst door factageklerk

Zie ik dat nu goed maar worden wissels daar nog omgelegd met die staaldraad op katrollen?

Klopt!
Zo zijn er nog wel meer plaatsen!
Spoorse groeten
Dimitri

itchy

#711
Wow dat wist ik niet, heb er toen niet zo op gelet.. Het had me niet verbaasd mochten die katrollen en zo buiten dienst zijn maar niet gedemonteerd. Zo zijn er nog veel werkplaatsen waar letterlijk kilometers stoompijpen in zitten, buiten dienst gesteld maar het kost een fortuin om die te verwijderen..

PS dank voor de complimenten maar ik wijt het vooral aan het toeval ?n het fotogenieke karakter van het NMBS-materieel [;)] qua foto ben ik al blij als er iets in zijn geheel opstaat [:D][8D]
citaat:
Geplaatst door trainfreak

citaat:
Geplaatst door factageklerk

Zie ik dat nu goed maar worden wissels daar nog omgelegd met die staaldraad op katrollen?

Klopt!
Zo zijn er nog wel meer plaatsen!

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

evan

#712
Mooie foto's.  Veel sfeervolle plaatjes[:p]

Ik heb die poststelletjes destijds ook op de goederen bundel zien staan.
(Ik ga ns vlug in mn archieven zoeken)

Die Blauwe 5515 heb ik deze week in Zemst gezien met een ballasttrein te midden van de E19.

Bedankt voor de leuke bijdrage[:)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#713
Voila gevonden!  De foto is zelfs van Winter 2008.



Weet iemand wat er met die stelletjes gebeurd is of gaat gebeuren...  
Er zal wel een reden zijn dat de post niet meer per spoor gaat, maar toch is het jammer.  Ik was trouwens voor mn werk overlaatst een paar keer in het ex-postsorteercentrum in Berchem waar de stelletjes konden binnerijden.  Ik ben nog maar 29 jaar en ik heb ze dat gebouw weten zetten en het is bij mn weten ook al een tijd buiten dienst.  Misschien heeft de post geld teveel![8]  Jammer...

Anyway...

Op dezelfde winterdag in 2008 heb ik ook deze verbouwde Amerikaanse GE 44Tonner met torpedo wagens weten rangeren op Kinkempois.  Knap sfeertje qua spoorinfrastructuur en beweging daar rond Luik.



Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

itchy

#714
Evan, volgens mij zijn die poststellen enkele maanden/weken geleden naar de verschroter gevoerd... ik dacht dat alle poststellen ergens eind 2003 of zoiets buiten dienst werden gesteld (en vervangen door vrachtwagens, is goedkoper)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

evan

#715
Bedankt Itchy!  Toch jammer[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Powered By Diesel

#716
Evan, ik heb enkele poststellen in Bressoux zien staan op 6 april 2010.  Vermoedelijk zijn ze aldaar gesloopt.
running on heavy fuel

Sicco

#717
Nee, die zijn naar Courcelles afgevoerd

Metpetergaathetbeter

#718
citaat:
Geplaatst door Sicco

Nee, die zijn naar Courcelles afgevoerd



Ik heb ergens gelezen dat ze(alvast een aantal toch!) omgebouwd werden voor een Ital Prive spoorwegmaatschappij(ofwel in Spoorweg Journaal of in Op de Baan).Groeten Peter[;)]

evan

#719
Bedankt Heren[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.