Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

itchy

#660
Dat klopt Erwin, en is een mooi gedetailleerd model dat zo naast een reeks 13 kan staan, maar is ondertussen moeilijk te vinden [V]
Maar er is hoop: de Astride staat ook op de aankondigingenlijst van LS Models (maar ja, wat niet? [:D][}:)])
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

itchy

#661
In meer opzichten een interessante foto want je ziet ?n het beeld van het oude station (gebogen stationsoverkappingen, op de voorgrond) ?n tegelijk ook al de eerste tekens van het nieuwe station (grote stalen kolommen in Y-vorm, op achtergrond). Rotterdam CS gaat er binnen enkele maanden/jaren(?) helemaal anders uitzien.
citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Vandaag te Rotterdam CS:



Vooral de skyline vind ik erg imposant.

Kees-Jan

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

trainfreak

#662
citaat:
Geplaatst door patatje70

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik zoek die rode SNCF nog.[:I]



ik ook... de astrid,nog nooit gezien in model..
mvg Wim

Hela snoeper, het is astride. Astrid da's iemand anders[:D]
Spoorse groeten
Dimitri

Bruno

#663

Gisteren nog een foto gemaakt van de bouwput in Rotterdam Centraal, dit wordt de tunnel die 30 meter breed moet worden, de oude was 9 meter.

Ook deze DE2 van de stichting HSA was op Rotterdam te bewonderen ten behoeve van een donateursrit

Langs Zwijndrecht komt deze ACTS 7104 met een lege grindtrein afkomstig van de werkzaamheden tussen Roosendaal en Breda.

Sicco

#664
Huh? De Astride (BB 36000) is nog maar recent uitgekomen in een verschrikkelijk mooie versie bij Jouef-Hornby, ook uitgebreid gepromoot in Belgi? maar opvallend links laten liggen en naar ik begreep ook nauwelijks verkocht tot mijn grote verbazing. Ik heb zelfs vernomen in het 'roddelcircuit' dat LSM erover denkt om hun geplande model van deze reeks niet uit te brengen vanwege de tegenvallende verkoopcijfers van het HJ-model...

Voor alle beschaamde spijtoptanten [:D]; artikelnummers HJ2010 en HJ2027. Eerste is inmiddels toch nog moeilijk te krijgen geworden en de tweede moet nog uitkomen. DEUVM (doe er uw voordeel mee) zeggen ze dan!

itchy

#665
Voor de volledigheid: de Piko's waarvan gesproken werd in een eerdere post (van Eddy) zijn geen BB 36000 Astride maar wel BB 26000 Sybic. Volgens mij toch
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Sicco

#666
citaat:
Geplaatst door Paulogic
Die sncfkes die rijden hier dus blijkbaar ook rond... allez,
weeral gerief om voor te sparen.


Ja, al tien jaar, door het halve land en behoorlijk massaal (30 stuks beschikbaar), dus als ze je nog niet opgevallen waren, zou ik vooral geen moeite doen er een aan te schaffen [:D][:D][:D]

itchy

#667
Er zijn, in de loop der jaren, van de Astride verschillende versies uitgebracht door Jouef, Lima en Rivarossi. De laatste uitgave van Jouef is inderdaad heel mooi. Zie http://lestrainsjouef.free.fr/en/elec_fra/bb36000_sncf.html voor een overzicht. En nu allen op zoek [8D]
citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Geplaatst door Paulogic
Die sncfkes die rijden hier dus blijkbaar ook rond... allez,
weeral gerief om voor te sparen.


Ja, al tien jaar, door het halve land en behoorlijk massaal (30 stuks beschikbaar), dus als ze je nog niet opgevallen waren, zou ik vooral geen moeite doen er een aan te schaffen [:D][:D][:D]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

trainfreak

#668
De groene astrides hebben ook nog door Belgi? gereden, dus als je de groene livrei mooier vind kan je die (ook) kopen[;)]
Spoorse groeten
Dimitri

itchy

#669
En groen is FRET kleur bij de SNCF, dus eigenlijk beter geschikt voor je goederentrein..
citaat:
Geplaatst door trainfreak

De groene astrides hebben ook nog door Belgi? gereden, dus als je de groene livrei mooier vind kan je die (ook) kopen[;)]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Sicco

#670
Astrides hebben nooit in de reguliere reizigersdienst gereden, dus dat maakt niet uit.
Feit is dat de 'groene' serie (de 2e bouwschijf 36031-36060) eerder uit Belgi? verdwenen omdat dit deel werd aangepast voor diensten naar Itali? en met de Modalohr-treinen. Dat van de kleur is toeval.

trainfreak

#671
citaat:
Geplaatst door Sicco

Astrides hebben nooit in de reguliere reizigersdienst gereden, dus dat maakt niet uit.
Feit is dat de 'groene' serie (de 2e bouwschijf 36031-36060) eerder uit Belgi? verdwenen omdat dit deel werd aangepast voor diensten naar Itali? en met de Modalohr-treinen. Dat van de kleur is toeval.

Ja klopt, maar het was wel zeer tof om ze te zien!
Wat me wel opviel: de groene hadden telkens een 4 voor het nummer (dus 436000)
Spoorse groeten
Dimitri

Sicco

#672
citaat:
Geplaatst door trainfreak

citaat:
Geplaatst door Sicco

Astrides hebben nooit in de reguliere reizigersdienst gereden, dus dat maakt niet uit.
Feit is dat de 'groene' serie (de 2e bouwschijf 36031-36060) eerder uit Belgi? verdwenen omdat dit deel werd aangepast voor diensten naar Itali? en met de Modalohr-treinen. Dat van de kleur is toeval.

Ja klopt, maar het was wel zeer tof om ze te zien!
Wat me wel opviel: de groene hadden telkens een 4 voor het nummer (dus 436000)


De rooie ook hoor, in principe alle locs van FRET, alleen is het niet op ?lke loc aangebracht. De groene 36000-en zijn geleverd n? het invoeren van de prefix dus allemaal voorzien.

trainfreak

#673
citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Geplaatst door trainfreak

citaat:
Geplaatst door Sicco

Astrides hebben nooit in de reguliere reizigersdienst gereden, dus dat maakt niet uit.
Feit is dat de 'groene' serie (de 2e bouwschijf 36031-36060) eerder uit Belgi? verdwenen omdat dit deel werd aangepast voor diensten naar Itali? en met de Modalohr-treinen. Dat van de kleur is toeval.

Ja klopt, maar het was wel zeer tof om ze te zien!
Wat me wel opviel: de groene hadden telkens een 4 voor het nummer (dus 436000)


De rooie ook hoor, in principe alle locs van FRET, alleen is het niet op ?lke loc aangebracht. De groene 36000-en zijn geleverd n? het invoeren van de prefix dus allemaal voorzien.

Ik heb nog maar een rode 36000 gezien waar een 4 op aangebracht was, dus blijkbaar kijken ze toch niet zo nauw?

Maar het is wel interessant om te weten!
Spoorse groeten
Dimitri

ERVIN

#674
Ze rijden idd zowel m?t die bewuste 4 als zonder die bewuste 4 rond , waarvoor staat die 4 eigenlijk??

Hier 36001



De 36005



De 36024



En de 36012 met een andere Fret-loc


Van de Astrides met die 4 vooraan het nummer vindt ik nu niet direct een afbeelding , ik zal straks nog eens even verder zoeken.