Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Sicco

#675
citaat:
Geplaatst door trainfreak
aangebracht was, dus blijkbaar kijken ze toch niet zo nauw?



Wat wil je, het zijn Fransen [:D]

citaat:

Ze rijden idd zowel m?t die bewuste 4 als zonder die bewuste 4 rond , waarvoor staat die 4 eigenlijk??



Zie mijn opmerking erover: locs die tot FRET behoren dus

Sicco

#676
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Van de Astrides met die 4 vooraan het nummer vindt ik nu niet direct een afbeelding , ik zal straks nog eens even verder zoeken.


Nou ja deze bijvoorbeeld: http://www.flickr.com/photos/gjhv/4568169337/

patatje70

#677
heeft die 4 niks te maken met de steltplaats????

Sicco

#678
Jongens, kom op zeg!! [:(!][xx(]

Nogmaals. De 4 is de prefix voor locs van FRET. Net zoals 6 bijvoorbeeld de prefix van Infra is.
Is dit een gevalletje slecht lezen of slecht geloven?

Zie ook hier: http://www.railfaneurope.net/list/france.html#01

ERVIN

#679
Wow Sicco , rustig man , je hoeft je echt niet zo op te winden hoor , ik heb het begrepen , die 4 staat voor Fret.[;)]

Zullen we dan maar terug keren naar de oorspronkelijke zin van dit draadje , gespot in Leuven , met hier op de foto de 2748 en vooraan de trein de 2755 , met tussen beide locs 5 M6 rijtuigen en achter de 2748 nog eens 5 M6 rijtuigen.


harzfreak

#680
Mooi plaatje Erwin,
Het zal de IC-e verbinding Tongeren-Blankenberge/Knokke geweest zijn die trein splitst in Brugge.




Groetjes Maarten

ERVIN

#681
Bedankt voor de info Maarten.[;)]

Mooie samenstelling , maar wel een dure als je die in model wil laten rijden.[:(]

OMC

#682
Is dat nu echt ZO MOEILIJK om mensen die niet over die info  beschikken beschikken deze te verschaffen ????

Jezus Christus (ook al geloof ik er niet in ... ,Die "4" staat voor de feitenlijke goederenafdeling van SCNF FRET in Frankrijk die naar het buitenenland gaat!!

En hiermee help ik nu echt zij die hier geen idee van hebben, want iets op foto zetten is 1, maar er info over delen is 2!

Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

patatje70

#683
nog goed dat we jou hebben h? John..een mens kan niet alles weten h?,t zou een saaie hobby zijn mochten we niet meer bijleren..
voor de 1 irritant simpel,voor de ander leuke aanvulling info..waarvoor dank

TX JOHN [:)][:)][:)][:)]

Sicco

#684
Moderatoren? Kunnen jullie me uitleggen wat er hier gaande is??

Ik geef een EERSTE keer aan waar de 4 voor staat, dat wordt genegeerd
Ik geef een TWEEDE keer aan waar de 4 voor staat, dat wordt opnieuw genegeerd
Ik geef een DERDE keer aan waar de 4 voor staat, MET link

Vervolgens komen er een reactie (scheldend, arrogant, want die info was door mij al gegeven dus 'echt helpen!?') van OMC over dat die info niet gedeeld wordt en hij alleen maar zegt wat ik al drie keer gezegd heb, maar dan incorrect...

En OMC krijgt een bedankje!

Wat is hier gaande? Graag antwoord! Ik neem dit erg hoog op, ik geef al 2 pagina's lang allerlei info en heb het gevoel dat ik hier massaal uitgelachen wordt!

Daarbij komt nog eens dat de info van OMC NIET KLOPT! De 4 wordt in heel Frankrijk voor FRET gebruikt, zoals ik dus al DRIE keer zei, waarvan ik een link heb gestuurd en wat iedereen die wel eens in Frankrijk komt moet weten omdat vrijwel elke loc in Frankrijk met ene prefix rondrijdt!

Hebben jullie nou werkelijk niet door dat ik al jaren op dit forum mijn best doe om mijn in 25 jaar verzamelde kennis te delen, maar dat dit soort dingen me werkelijk tot waanzin drijven?? Elke keer weer die conflikten over hoe je met elkaar omgaat, over het verschil tussen feiten en halve waarheden en over de indruk die ik krijg dat het niet gaat om wat de feiten zijn, maar alleen belangrijk is wie ze brengt....

Sicco

#685
Voor de paar mensen die nog wel wat respect hebben:
Een loc van Fret in binnenlandse dienst:
http://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/3805193826/
Een loc met prefix 1: (vroeger GL, nu VFE)
http://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/4607958615/
Een loc met prefix 5: (TER)
http://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/3812434040/
Een loc met prefix 2:
http://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/3804898639/
enzovoort...

itchy

#686
Bon ik ben wel geen moderator maar heb in deze draad recent ook mijn duit in het zakje gedaan. Ik zou zeggen: Sicco, bedankt voor de info in alle vormen (tekst, foto's, links). Maar laat je niet tot waanzin drijven (vond ik dan weer nogal cru uitgedrukt). Het gebeurt wel vaker dat mensen ergens over lezen (en niet alleen bij jouw bijdragen). En aan de anderen: leer eens lezen en/of koop een bril !
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

itchy

#687
En dan nu nog even over de groene en rode Astrides: is het niet zo dat de eerste schijf rood (of beter: niet FRET-groen) is omdat deze oorspronkelijk voor reizigersverkeer bedoeld was, nl. nachttreinen onder het Kanaal, maar dat deze 'Nightstar' er nooit gekomen is?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Sicco

#688
citaat:
Geplaatst door itchy

Bon ik ben wel geen moderator maar heb in deze draad recent ook mijn duit in het zakje gedaan. Ik zou zeggen: Sicco, bedankt voor de info in alle vormen (tekst, foto's, links). Maar laat je niet tot waanzin drijven (vond ik dan weer nogal cru uitgedrukt). Het gebeurt wel vaker dat mensen ergens over lezen (en niet alleen bij jouw bijdragen). En aan de anderen: leer eens lezen en/of koop een bril !


Ik zal je eerlijk zeggen dat ik bijna met tranen in mijn ogen zit op het moment. Ik snap hier werkelijk niks meer van. [xx(] Misschien reageer ik weer op 'mijn' manier (iets met van je hart gene moordkuil maken), maar als je zo deze 2 pagina's terugleest is dat toch niet te rijmen met je gezonde verstand?
En als het nou eens de 1e keer was dat iets op deze manier gaat....

Sicco

#689
citaat:
Geplaatst door itchy

En dan nu nog even over de groene en rode Astrides: is het niet zo dat de eerste schijf rood (of beter: niet FRET-groen) is omdat deze oorspronkelijk voor reizigersverkeer bedoeld was, nl. nachttreinen onder het Kanaal, maar dat deze 'Nightstar' er nooit gekomen is?


Het feit dat de 2e bouwschijf groen werd was omdat deze geleverd werd na de invoering van de groene huisstijl en de eerste ervoor.
Dat van de bedoeling voor de Nightstar daar weet ik niks van dus daar kan ik niks over zeggen. Wat ik wel weet is dat 36000-en nooit met 3e rail zijn uitgerust en dat zouden ze daarvoor wel gehad moeten hebben.