Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

harzfreak

#720
Er staan nog steeds 2 poststellen in Bressoux. Vorige week maandag ben ik er nog gepasseerd en toen stonden ze er nog.
Onderstaande foto heb ik gemaakt op 3-10-2010.

Groetjes Maarten

Metpetergaathetbeter

#721
Maarten,
Alvast bedankt voor de mooie foto! Stellen zijn voorzien van enkele fraaie stukken graffiti! Toch jammer dat zo'n lui niet beseffen dat dit niet thuishoort op Publiek en prive eigendom!Mijn zoon zou alvast zo'n staaltje kunst(voor sommige toch) hebben die z'n slaapkamermuren wat meer zouden opvrolijken(ondanks het feit dat hij een mooie traditioneel geverfde slaapkamer heeft ; beige, gebroken wit(plafond) en rood-bruin)
Groeten Peter[;)]
PS Ben blij dat je alweer foto's post![;)]

Evan, alvast een leuke foto van die fabriekloc(misschien kunnen enkelen alweer aan de slag met het spuiten van een Amerik . loc)
Groeten Peter[;)]

evan

#722
@Harzfreak:
Leuke fotos met de grafitti er op[:p]


@Peter
Die loc is in HO te verkrijgen van Bachmann Spectrum of dezelfde maar dan van Liliput met Buffers.  Er zijn wel wat aanpassingen aan te doen, maar de prijs is dan weer redelijk.  (waarschijnlijk wist je dit al[;)])

Wie weet is dit wel ns een projectje voor in de toekomst.[:D]

Op de lokatie van Kinkempois is het wel knap hoe het locje met torpedowagens uit de fabrieken komt en dan een 77 deze wagens ophaalt en ze naar Chertal overbrengt.  Leuk gegeven om in model te maken...[;)]

Hier heb ik nog wat fotos opgeladen van de bewegingen:
(Ik had toen nog niet mn goed fototoestel en de zon stond voorop)







@Ervin
(moest je dit lezen)
Links naast het midden van de eerste foto lopen de twee sporen onder de terreinen van de staalindustrie door.  Dit is een gewone spoorlijn waar ik de nr niet van ken, maar dat is zowat het idee dat je dacht te realiseren op je baan om naar het schaduwstation te rijden[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

#723
Knappe foto's mannen.

@Evan , idd dat is wat ik ongeveer in gedachte heb , bedankt voor de foto's.[;)]

mark7758

#724
Die lijn onder de fabriek door is de 125.
Het raccordement heet Petit Folie.
De treinen komen binnen op het meeste rechtse spoor. Daarna loopt de loc om over het meest linker spoor. Ondertussen worden de nieuwe (VOLLE) wagens op het midden spoor gezet. Daarna mag de 55/62/77 zijn kunsten vertonen en met de torpeo's naar Chertal brengen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

harzfreak

#725
Een foto van de P8308 (Brussel-Zuid > Tongeren) gisterenavond in het station van Tongeren.
Groetjes Maarten

vanmiegroet

#726
mooie foto.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

TreinTeLaat

#727
De trouwe 23'ers [:)]

harzfreak

#728
Enkele foto's van de testritten met de Desiro tussen Bertrix en Dinant vandaag.

Dinant




Groetjes Maarten

Paulogic

#729
Wrie schuun machien he..

Dat ze die maar rap in schaal maken. Ik vind hem echt wel
SyFy trein
mvg,
Paul(ogic)

itchy

#730
Knappe foto's Maarten!
Ik blijf het een zeer vreemde nummering vinden voor die Desiro's..
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

TreinTeLaat

#731
Zeer mooie foto's

En ja, die nummering is ook weer zoiets..
Men zei mij dat de '08' staat voor het jaar van bestelling (2008)
en die andere 3 cijfers zijn de nummering van de stellen (305 stellen in totaal)
MAAR waarom beginnen ze te tellen bij 501 ?

Sicco

#732
De meersysteemstellen beginnen bij 501 en de enkelspanningstellen bij 001.

Ik vind het maar een rare nummering, waarom ineens naar 5 cijfers? Maargoed, de eerste stelletjes hadden ook nummers die begonnen met een 0 en toen vond ik dat wel cool, dus waarom niet...[:D]

wisselstromer

#733
zeer knappe fotos maar het blijft een verschikkelijk lelijk ding ;-)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

chef garde

#734
Iemand eigenlijk een idee wat die aluminium flappen op de ramen eigenlijk meten???