Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

trainfreak

#750
citaat:
Geplaatst door Binco

mooie foto's Maarten,
Ivm met die 6003, wouden ze die niet restaureren bij het Tsp?
Nu jha, als je hem bekijkt ...[:I]

Volgens Op De Baan is de 6003 zelfs al gesloopt omdat er geen interesse is voor overnemers. Er is alleen niemand gecontacteerd...
Jammer dat het zo moet aflopen!
Spoorse groeten
Dimitri

Gerolf

#751
[:0] Als er mensen "extreem" willen verweren: de 6003 [:0] [B)] [;)] amaai !!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TreinTeLaat

#752
citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

6 dus [:)] het tweed rijtuig is er altijd uit daar de twee eindrijtuigen een electrische instalatie hebben die niet gemist kan worden in de stam.

Er is verschil tussen de Prio loks die tussen rotterdam en amsterdam pendelen en de bnl loks. sommige fyra loks (adam rdam) mogen niet in beligi? komen ivm de veiligheidsinstalatie.

Bron: een goede kennis die dagelijks aan het bombarderen is op de lijn.

Kees-Jan



Die elektrische installatie, bedoel je daar de sluitseinen mee ?

Ik weet dat de laatste maand dat de Bs'en nog meereden (eind juni 2010), dat dat 2e rijtuig 2e klasse achteraan de stam hing ter vervanging van sommige Bs'en die al uit de dienst werden genomen...

Wat gebeurt er nu trouwens met die rijtuigen 2e klasse die ze uit de stam hebben genomen ?

En wat is er dan zo drastisch veranderd dat de rode Traxx'en (die A'dam-Rotterdam rijden) niet meer in België mogen komen...,vroeger reden ze toch allen op de BNL...?

vanmiegroet

#753
Bekijk nu eens de 6003!
En dat noemen ze bewaren in goed staat[:(!][:(!][:(!].
Als dit is war de TSP doet met het materieel dat wacht op restauratie[V][V].
Ja salut
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Bert Ossevoort

#754
Beste vanmiegroet ,
in het laatste nummer van op de baan stond geschreven dat de tsp met pijn in het hart heeft moeten besluiten dat de 6003 terug op het spoor te krijgen teveel geld en moeite zou gaan kosten ,daar de lok was al in slechte staat ,maar in de loop der jaren is zij er niet beter op geworden ,dus de opmerking
dat is wat ze noemen bewaren in goede staat ,is dus niet terecht al je de achtergrond niet kent ,
en de lok zal inderdaad gesloopt worden ,men kan nu eenmaal niet alles eeuwig en altijd bewaren ,er moeten ook middelen en mensen zijn die er wat mee kunnen ,en dan doet de tsp het al iets beter  dan het nmbs museum ........
Bert.

the_gold

#755
De onderstellen zijn er wel van af? Nuja de loc was helemaal rot.
Einde proto hld 60 dus.

TreinTeLaat

#756
Ze kunnen die loc daar toch gewoon op een afstelspoor zetten en daar tot eeuwigen dage laten staan, dan blijft hij toch bestaan en kan de natuur hem gebruiken... (als schuikplaats voor dieren etc...)
Net zoals de oude reeks 18...

the_gold

#757
Ik denk dat oud ijzer meer betekend voor hun.
Als ik hun zou geweest zijn dan had deze loc buitenaf een mooie opknapping gekregen en als statische loc een plaatsje gekregen aan de ingang van het TSP. Dan had deze reeks toch ergens nog voortgeleeft. Als ze het in duitsland en andere landen kunnen waarom hier dan niet?

Bert Ossevoort

#758
Ze hadden veel mooiere plannen met de lok ,met delen van een 51er zouden ze een stuurpost opknappen zodat de lok rolvaardig zou zijn en als een soort stuurrijtuig gebruikt kon worden .
Maar de collectie is al best groot en ja als er geen genoeg mensen zijn die het uit kunnen voeren, hebben we het nog niet over de finaciele kant ,en ja ook de tsp moet op gegeven moment een plan uitstippelen ,en nu zien ze van de 6003 af ,maar in plaats daarvan blijft er wel weer tijd en geld over voor andere mooie zaken te behouden wat wel rendabel is te doen. Misschien was het technisch wel zo veel werk dat het eigenlijk zonde van de tijd zou zijn of iets als nieuwbouw goedkoper..
Bert.

trainfreak

#759
Maar de 6003 was wel een unieke loc!
Een Belgische loc bewaren kan niet (meer, zie 6003), maar een Luxemburgse loc aankopen kan dan weer wel...

Men gaat wel een 2e 51'er opknappen en rijvaardig maken.
Maar om de 6003 ergens binnen te zetten. Uiteraard is het daar nu reeds veel te laat voor, maar hoeveel jaren heeft de 6003 niet in de buitenlucht in Ronet gestaan?
Spoorse groeten
Dimitri

vanmiegroet

#760
Je zou er een onderstel kunnen onderplaatsen en er een kastrevisie aan kunnen geven.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

the_gold

#761
Er zat een onderstel op h?.... dus aleen de kastrivisie was nodig en wat andere zaken.

Sicco

#762
Al enige weken is een aantal liefhebbers bezig met stille diplomatie rond deze loc, richting het TSP en richting eventuele ge?nteresseerden.

Helaas zijn we ondertussen veel kostbare tijd verder en na een eerste matig positieve reactie antwoorden ze niet meer op onze mails met concrete vragen. Ze weten dus dat er op dit moment initiatieven zijn om een alternatieve oplossing voor deze unieke loc te zoeken, maar het is de vraag of ze ons die tijd gaan gunnen. Het enige dat ik via het informele circuit vernomen heb is dat men op zeer korte termijn de loc willen slopen, hetgeen natuurlijk een definitieve streep door de rekening van deze initiatieven zou zijn. Ik mag toch aannemen dat wij als liefhebbers onder elkaar op dit gebied dezelfde belangen zullen hebben?

Bert Ossevoort

#763
Wil nog 1 keer reageren in deze dicussie ,onderandere op Dimitri zijn opmerking over de luxemburgse lok ,er zijn namelijk ook prive aankopen die ondergebracht worden bij de tsp ,dacht dat die lok er zo een is ,
verbeter me als ik het fout heb ,dus als er iemand is die geld ter beschikking steld zullen ze best van de lok af willen , bedoel nu de 6003 .
Sicco mooi streven ,maar waar haal je de rest onderdelen vandaan ,als de tsp die toch een redelijke ervaring heeft met dit soort zaken ,er vanaf ziet ....
Bert.

Tobin

#764
citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort

Wil nog 1 keer reageren in deze dicussie ,onderandere op Dimitri zijn opmerking over de luxemburgse lok ,er zijn namelijk ook prive aankopen die ondergebracht worden bij de tsp ,dacht dat die lok er zo een is ,
verbeter me als ik het fout heb ,dus als er iemand is die geld ter beschikking steld zullen ze best van de lok af willen , bedoel nu de 6003 .
Sicco mooi streven ,maar waar haal je de rest onderdelen vandaan ,als de tsp die toch een redelijke ervaring heeft met dit soort zaken ,er vanaf ziet ....
Bert.



Toch raar dat voor de 6003 bij het TSP geen onderdak kan gevonden worden, terwijl luxemburgse locomotieven van een prive persoon zonder moeite droog kan stallen.
Dat men meerdere locomotieven reeks 51 droog kan zetten in Saint Ghislain.
Dat men de 4001 indezelfde loods kan plaatsen, terwijl deze even "rot" is als de 6003.
Maar er is geen plaats voor een uniek stuk, de 6003.

Waarom heeft men de leden niet aangesproken voor een zo onomkeerbare beslissing?
Vergeet niet ??n ieder die een abonement van Op de baan neemt, sponsert het TSP en is ook lid van deze vereniging!

Vriendelijke groeten