Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

itchy

#690
OK dat wist ik dan weer niet, bedankt.  Dus: een rode Astride zonder 4 ervoor en met het logo uit 1992 past, denk ik, voor een goederentrein in mijn tijdperk zijnde ? anno 2002



Want Jouef heeft versies uitgebracht met het nieuwste logo ook.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Sicco

#691
Jep.
Zoals de foto's hier al lieten zijn, rijden er van de rode Astrides nu nog steeds veel zonder prefix rond.

OMC

#692
Sicco,

Ten eerste richt ik me in mijn posts nergens tot jou persoonlijk, dit is een algemene opmerking die oproept om info die anderen niet hebben te delen als het over dat bepaalde onderwerp gaat.

Ten tweede is het mij absoluut niet de bedoeling om de "Robin Hood" van het forum te spelen maar wel, en dat hebben meerderen mij voorgedaan, duiden op het gebrek aan etiquette van sommige mensen.

Ten derde, en dit is voor jou Sicco, moet jij mij eens vertellen waar jij scheldende en arrogante taal ziet staan in die 2 reacties? Ik heb niks tegen jou en jouw naam en ik apprecieer je rijk fotoarchief maar jij komt nu klagen tegen de moderatoren dat je het gevoel hebt uitgelachen te worden, je verwijt mij scheldend en arrogant te werk gegaan te zijn, geen respect te hebben (???). Verder zwijg ik hierover.

En wat je laatste zin ter sprake doet weet ik al helemaal niet omdat er hier nergens iemand jou persoonlijk aanvalt, ik dus ook niet.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Sicco

#693
Dan zou ik zeggen, lees dan je berichtje nog eens (iets met hoofdletters, het aanroepen van hogere machten en het er de nadruk op leggen dat jij w?l info deelt met anderen), dan de twee voorgaande pagina's nog eens en dan opnieuw je berichtje. Als je het dan zelf niet inziet kan ik het je ook niet uitleggen, sorry. [}:)]

Verder zou het je sieren als je even inhoudelijk reageert over waarom je blijkbaar alle drie de posts van mij met de gevraagde info over het hoofd hebt gezien en zelf vervolgens verkeerde info geeft.

Ik ben hier weer even weg van, ik zit vol negatieve energie en moet even ene plek opzoeken met wat minder arrogantie, als mensen nog aanvullende vragen hebben over SNCF-locomotieven of iets dergelijks, PM me gerust.

Gerolf

#694
citaat:

nog goed dat we jou hebben h? John
Ik kan heel goed begrijpen dat Sicco zich hierin verslikt. Hij slooft zich uit om iets duidelijk te maken, en dan is zoiets lezen echt niet prettig [xx(]
Sicco is ongetwijfeld al jarenlang expert, maar misschien veroorzaakt precies dat soms wat een averechts effect: Als je uitgaat van "basiskennis" bij anderen neemt men soms een stap te snel [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OMC

#695
Tja, als het gebruik van hoofdletters arrogantie is voor jou?
Verder geef ik de info die ik zelf verkregen heb bij mijn allereerste bezoekje aan Antwerpen-Schijnpoort waar toen SNCF Fret Benelux nog de plek zwaaide in bundel Q, daar heb ik in een gesprek met een machinist (of rangeerder, weet het niet meer) die info gekregen. Dus ik heb gewoon mijn versie van de feiten gegeven, zonder de jouwe te ondermijnen en als dat bij jou kwetsend overkomt dan spijt me dat.

Ik zou verder kunnen gaan maar aangezien ik nu al de schuld in mijn nek gedraaid krijg zwijg ik gewoon. Heb ook m'n eergevoel.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Gerolf

#696
@ John, ik reageerde niet op jou, maar op de reactie op jouw bijdrage.
Het heeft sowieso niks met "schuld" te maken, ik wil gewoon aantonen waar er gevoeligheden kunnen ontstaan.

Aan alleen die zich erg betrokken voelen: even diep ademhalen, misschien even een blokje omlopen, om het op zijn Antwerps te zeggen 'We moete Zen zen" [^]
Oh ja: Het gebruik van hoofdletters wordt op het internet als roepen beschouwd[;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OMC

#697
citaat:
Geplaatst door Gerolf

@ John, ik reageerde niet op jou, maar op de reactie op jouw bijdrage.
Het heeft sowieso niks met "schuld" te maken, ik wil gewoon aantonen waar er gevoeligheden kunnen ontstaan.

Aan alleen die zich erg betrokken voelen: even diep ademhalen, misschien even een blokje omlopen, om het op zijn Antwerps te zeggen 'We moete Zen zen" [^]
Oh ja: Het gebruik van hoofdletters wordt op het internet als roepen beschouwd[;)]



@ Gerolf: onze reacties hebben elkaar gekruist denk ik, ik heb jouw reactie niet gelezen toen ik de mijne gepost heb [:)]

Verder heb je gelijk Gerolf, ik doe mijn best om dit beleefd en rustig te behandelen. Die hoofdletters zijn bewust gebruikt als harde expressie, toch zeg ik het er nogmaals bij dat ik nergens in mijn post naar iemand verwijs en dat dus niemand zich aangevallen moet voelen. (...)

Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Metpetergaathetbeter

#698
citaat:
Geplaatst door Gerolf
Oh ja: Het gebruik van hoofdletters wordt op het internet als roepen beschouwd[;)]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet wist! Heb dit hier op het forum ook eens ondervonden bij een eerder bericht in mogelijks een ander forum!
Misschien een idee als je iets op het forum gooit, lees nog eens je eigen bericht en denk na wat je zou denken of doen als je zelf zo'n bericht krijgt! Meestal is dat een goede indicatie voor wat kan en niet kan (...)
Groeten Peter [;)]

Sicco

#699
(...) Ik weet dat ik behoorlijk direct kan reageren, maar vind niet dat me dat in dit geval verweten kan worden. Ik geef de 1e keer rustig, de tweede keer rustig en pas de derde keer ge?rgerd infomatie (...)

harzfreak

#700
Ik wilde hier net foto's gaan plaatsen, maar als ik dit hier allemaal lees hoeft het voor mij niet meer. Van het draadje "Heb je wat gezien? Toon het ons" blijft niet meer veel over[:(]
Groetjes Maarten

Gerolf

#701
Ik heb hier even wat overbodige, kwetsende, ... "literatuur" in eerdere posts verwijderd [xx(]
Welles-nietes haantjesgedrag hoeven we niet op ons forum. Doe dat desnoods via pm, en ik wil zelfs modereren als je dat nodig vindt.

Laat dit hoogst nuttige draadje dienen voor wat het dient. Ik zou het spijtig vinden als ik mensen en/of dit draadje zou moeten afsluiten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Binco

#702
all? vooruit
hier gaan we dan terug [;)]




sfeerplaatje[^]
getrokken op het 27ste treinweekend van Oostende

Metpetergaathetbeter

#703
citaat:
Geplaatst door harzfreak

Ik wilde hier net foto's gaan plaatsen, maar als ik dit hier allemaal lees hoeft het voor mij niet meer. Van het draadje "Heb je wat gezien? Toon het ons" blijft niet meer veel over[:(]



Maarten,
Waarom zou je je knappe foto's niet plaatsen ? Ik ben er van overtuigd dat een heleboel mensen zitten wachten om mooie en leuke foto's te zien!Ik moet zeggen dat ik vaak uw foto's en die van andere bekijk wanneer het op het forum kalm is!
Groeten Peter[;)]

Is hier niemand op het forum die bijvoorbeeld foto's van goederenwagons, enz neemt? Op het internet zijn toch een aantal sites die op die manier belangrijke informatie geven aan mensen die verbouwingen doen![;)]

itchy

#704
Hier wat foto's uit Kinkempois. Zowel de tractiewerkplaats als enkele van de goederenbundel. Maar let op: de foto's dateren van april 2009, dus nog volop 55'ers te bewonderen! Leek me leuk om die eens boven te halen gezien de nakende uitlevering door B-Models [8D]
Ik ben geen kei in fotograferen..





















































Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail