Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Geert

Wat me direct opvalt is dat daar geen bovenleiding aanwezig is?

Worden deze loks verscheept, naar waar?

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

conducteur

Evan: zet daar eens vlug bovenleiding zodat die schone machines terug kunnen rijden.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OMC

De Antwerpse haven op z'n best ... [8D] Gezien het aantal open deuren zal er bij vele machines hier en daar vermoedelijk al wel wat gestolen zijn uit de machinekamer vermoed ik, al kwam de buitendienststelling wat te vroeg vond ik. Volgende stop voor deze locs is de snijbrander helaas ...

Afgelopen dagen heb ik mijn nieuw fototoestel uitvoerig getest, enkele probeersels:

Rurtalbahn V266 (01-08-2012)

SNCF 436009 (02-08-2012)

TUC-Rail 5503 (02-08-2012)

Crossrail DE6312 (02-08-2012)

Gelukkig nog niet door een fabrikant uitgebracht, menig modelbouwer zou nu aan de verbouwingen kunnen beginnen ...

Enorm jammer, zulke sympathieke en nuttige locs!

Wie kent ze nog??

Opmerkingen of suggesties over kleuren, scherpte, ... shoot! Ben nog maar 3 dagen met dit toestel op pad, alle tips zijn welkom[:)]

Groetjes, John
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

doomslu

Mooie foto's, mannen! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

chef garde

citaat:
Geplaatst door OMC

Wie kent ze nog??

Ikke!  Zou men in Itali? eigenlijk weten dat hier een wagonnetje achtergebleven is??

wisselstromer

nostalgie
de 2301 is de 1e loc waar ik als klein manneke mee opt "machine" heb gereden  leuven-antwerpen haven-kinkempois-leuven

waar is den tijd
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!

****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

@ OMC: Ik zie alleen maar kruisjes. [:(]

EDIT: 't is in orde. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

evan

Het was een mooie en gezellig foto-weertje.[:)]

Een rustige valavond ...

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

Machtige foto met de zon en die regenwolken.
@OMC: Idd nog kansen genoeg, zal ik zeker doen. Ik wist niet dat er al desiro's in reguliere dienst reden...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

Ontdekking:

Ik kwam net via het Mechelse naar huis en kwam ik een verrassing tegen.

Langs de Edgard Tinellaan of de R12 ter hoogte van de oude kazerne naast de Dijle staat een oude gerestaureerde groene gesloten goederenwagen.
Knap ding op het eerste zicht.  Ik geloof dat er vroeger op die plek een spoor lag...

Iemand deze ook al gespot?  Steam N?

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Yep.  Al enkele keren van plan geweest om er een foto van te trekken, maar het is er nog niet van gekomen.

Die locatie is de plaats waar tijdens de tweede wereldoorlog de joden werden verzameld, v??r ze naar de kampen werden gedeporteerd.  
De joden moesten dan te voet naar het Nekkerspoel station, waar ze in wagons zoals de ene die nu getoond wordt, naar de kampen reden.
Het gebouw is nu het museum van deportatie.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Bedankt Steamy [;)]

Bruno

Op vrijdag 3 augustus 2012 een tourtje gemaakt door de Euregio Maas-Rijn met het welbekende Euregioticket. De reis ging van Maastricht naar Vis?, vervolgens via Li?ge-Guillemins naar Pepinster om na een wandeling door de omgeving aldaar via Aachen Hbf het station van Eilendorf te bereiken. Aan het begin van de avond via Aachen Hbf en Heerlen weer terug naar Zwijndrecht.

Vis? (B)

De NMBS 2922 met een keteltrein naar Duitsland. De tientallen meeuwen trekken zich niets aan van de trein en fotograaf, en blijven rustig zitten.

Het kan zeer rustig zijn op Lijn 24, maar ook druk. Zo bewijst deze foto; terwijl de NMBS 2843 zojuist gepasseerd is met een keteltrein naar Antwerpen en nog niet uit het zicht is verdwenen, dient de volgende trein zich alweer aan; De 2831 eveneens van de NMBS is met een staaltrein op weg naar Aachen en verder Duitsland in.
Pepinster (B)

Aan het begin van de Belgische Ardennen langs rivier de Vesdre ligt het plaatsje Pepinster. Het station van Pepinster kent twee spoorlijnen, namelijk de doorgaande van Li?ge naar Verviers en de aftakkende lijn naar Spa-G?ronst?re. Op de laatst genoemde spoorlijn rijden op dit moment wegens vernieuwingswerkzaamheden geen treinen, maar bussen. Op de andere lijn gaat het treinverkeer gewoon door; De I11 stam van IC-A 510 Oostende - Eupen passeert het station van Pepinster geduwd door de 1878.

Terwijl de serie 18 van Siemens alweer ruim een jaar reizigerstreinen voortsleept over de Belgische sporen, geld dat niet voor de serie 19. Deze wijkt af van de serie 18 omdat ze zijn voorzien van een GF-koppeling waarmee met M6 en andere HLE 19's gekoppeld kan worden. Wegens problemen met de toelating van deze koppelingen op de serie 19 werden ze tot op heden niet ingezet voor reizigerstreinen. Afgelopen week kwam dan toch de toelating binnen om de locomotieven in de reizigersdienst in te zetten, maar mag de GF-koppeling nog niet gebruikt worden. Volgens de eerste plannen zouden de locomotieven vanaf maandag 30 juli ingezet worden, dat kwam er niet van en uiteindelijk reed op 3 augustus 2012 de eerste reizigerstrein met een reeks 19. Nadat er in de ochtend al een slag Eupen - Oostende en terug is gemaakt, passeert de 1908 met I11 stam op de tweede rit naar Oostende als IC-A 536 Pepinster.

Break 379 komt de tunnel net na het station van Pepinster uitrijden opweg als L-trein 5284 van Verviers-Central naar Li?ge-Palais.

AM'62 stel 162 pendelt de gehele dag heen en weer tussen Li?ge-Guillemins en Aachen Hbf, op de foto is het stel als L-trein 5285 onderweg naar Li?ge.
Eilendorf (D)

Als Dienstfahrt sleept de 111 015-4 een Doppelstock Steuerwagen type DBpbzf 765.5 van Aachen in de richting van K?ln.

De NMBS 2832 passeert met een Unit-Cargo het station van Eilendorf op zijn weg naar Aachen West en verder richting Belgi

kurt10002

citaat:
Geplaatst door Steam.N

Yep.  Al enkele keren van plan geweest om er een foto van te trekken, maar het is er nog niet van gekomen.

Die locatie is de plaats waar tijdens de tweede wereldoorlog de joden werden verzameld, v??r ze naar de kampen werden gedeporteerd.  
De joden moesten dan te voet naar het Nekkerspoel station, waar ze in wagons zoals de ene die nu getoond wordt, naar de kampen reden.
Het gebouw is nu het museum van deportatie.

@steam N Dat is niet waar wat je zegt. De joden werden daar terplaatse in de wagons gestoken. Want daar lag een spoor dat verder door liep naar de mercedes fabriek. Als je naast de oude dok(rode kruisplein) zoals men in mechelen gaat zien dar licht nog altijd een stukje spoor aanwezig. De wagon is wel heel knap opgekuist.

Groeten
Kurt
Mag het ook iets groter zijn ?

Lid van MSC De Pijl
http://www.de-pijl.be/

Steam.N

Kurt, dan ben ik verkeerd ge?nformeerd geworden ...
Thanks voor het rechtzetten.

Ondertussen even gegoogeld :
Eind juli 1942 werd Kazerne Dossin dan als verzamel- en doorgangskamp ingericht. De Dossinkazerne was voor dit doel ideaal gelegen: centraal tussen Brussel en Antwerpen, waar 90 procent van de Joden woonden. Tevens liep er tijdens de Tweede Wereldoorlog nog een spoorweg naast de Dossinkazerne, zodat de gevangenen direct en ongezien naar de treinwagons konden worden geleid.

Hiermee dus weer wat rechtgetrokken [:I]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }