Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Durango

#1755
Mooie platen[:p]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Bruno

#1756
Erg mooie foto's Maarten!
Helaas was ik niet in de gelegenheid afgelopen zaterdag met die rit mee te kunnen.
Weet jij toevallig of, en zo ja, waar de serie 1800 nog ingezet wordt?

doomslu

#1757
citaat:
Geplaatst door Bruno

Erg mooie foto's Maarten!
Helaas was ik niet in de gelegenheid afgelopen zaterdag met die rit mee te kunnen.
Weet jij toevallig of, en zo ja, waar de serie 1800 nog ingezet wordt?

Vorige week heb ik er nog een gezien die de petroleumtrein reed naar Bertrange. Ik veronderstel dus dat ze daarvoor nog steeds ingezet worden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

harzfreak

#1758
citaat:
Geplaatst door Bruno

Erg mooie foto's Maarten!
Helaas was ik niet in de gelegenheid afgelopen zaterdag met die rit mee te kunnen.
Weet jij toevallig of, en zo ja, waar de serie 1800 nog ingezet wordt?



Ik weet niet precies waar deze locs momenteel worden ingezet. Gisteren (24-06) reden ze nog een goederentrein in treinschakeling tussen Bettembourg en Differdange.

Foto,
http://www.flickr.com/photos/trainspotting-wiki/7435237082
Groetjes Maarten

D_Loc

#1759
citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door Bruno

Erg mooie foto's Maarten!
Helaas was ik niet in de gelegenheid afgelopen zaterdag met die rit mee te kunnen.
Weet jij toevallig of, en zo ja, waar de serie 1800 nog ingezet wordt?

Vorige week heb ik er nog een gezien die de petroleumtrein reed naar Bertrange. Ik veronderstel dus dat ze daarvoor nog steeds ingezet worden.


Inderdaad, ze worden nog steeds gebruikt voor de pendel naar Bertrange (hoewel er 2 weken terug uitzonderlijk een 1500 werd gebruikt). Verder rijden ze voornamelijk treinen tussen Bettembourg en Belval v.v. Meestal lege platte wagens van Bettembourg naar Belval en staaltreinen van Belval naar Bettembourg.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Bruno

#1760
Bedankt voor de info over de serie 1800!

Vandaag de volgende foto's genomen;
Rotterdam Centraal

De Strukton 303002 met 3 containerwagens en een Fas vanuit Amersfoort naar de Kijfhoek. De Fas gaat mee voor de terugweg omdat de locomotief van het type G1206 sinds kort niet meer als losse loc mag rijden wegens detectie problemen.
Amsterdam Centraal

Nadat afgelopen maandag en woensdag al 5 DDM-1 stammen waren overgebracht, werden vandaag de laatste twee DDM-1 stammen 6911 (Tijger) en 6902 (Ooievaar) door de Nedtrain 710 overgebracht van Amsterdam Werkplaats Zuid naar de Dijksgracht. Dit was nodig om ruimte te maken op de sporen bij de werkplaats voor kerende Fyra's, Thalys'en en beneluxtreinen, deze keren normaal op de Watergraafsmeer maar die is momenteel wegens een defect aan de Singelgrachtbrug tijdelijk maar zeer beperkt bereikbaar.
Van voor naar achter bestond de trein uit de volgende samenstelling; Nedtrain 710 - Bvk 6911 - Bv 6824 - ABv 6625 - Bv 6802 - ABv 6634 - Bv 6808 - Bv 6813 - ABv 6673 - Bv 6806 - ABv 6614 - Bv 6823 en Bvk 6902.

PBA stel 4532 is zojuist vanaf de Dijksgracht voorgerangeerd om trein 9352 naar Parijs te rijden, ondanks dat de trein op tijd klaar stond om te vertrekken, mocht deze toch achter de intercity aan tot Schiphol. Links zien we de 186 114 welke zojuist omgelopen is en aangekoppeld wordt aan de Fyra stam.
Amsterdam Sloterdijk

Thalys 9352 met PBA stel 4532 is met een ruime 5 minuten vertraging onderweg naar Parijs.

Ondanks de stroomstoring vanochtend rond Schiphol reedt rond het middaguur alles weer zo'n beetje normaal, zo ook Fyra 940 naar Breda met voorop loc 186 114.
Rotterdam Centraal

Thalys 9358 rijdt met PBKA stel 4305 naar Parijs, links in beeld is de oude liftkoker te zien; deze zal nu de nieuwe liften geleidelijk aan in gebruik worden genomen wel snel verdwijnen. Daarmee is dan tevens het laatste stukje van het oude Rotterdam Centraal, op spoor 15/16 na, verdwenen.

Bruno

#1761
Vanochtend in Dordrecht Zuid;

De HTRS 1798 met de Blerick-shuttle 50072 naar, hoe kan het ook anders, Blerick.

DBS 1604 passeert als losse loc richting het zuiden.

De SSN 65 018 met 2 rijtuigen onderweg van Rotterdam naar het zuiden als trein 88325 (Rotterdam Noord Goederen - Kerkrade) ter gelegenheid van de Stoomtreindagen van de ZLSM dit weekend.

ems

#1762
In aanvulling op de 65018 van de SSN die onderweg was naar de ZLSM: de 8811 van dezelfde club zag ik vanmorgen op de snelweg (op een dieplader uiteraard [:)]) onderweg naar de stoomdagen in Simpelveld. Een aanrader, want deze loc verder nog niet voor het grote publiek te zien geweest!
Groet, Edwin

Bruno

#1763
Afgelopen zaterdag 30 juni 2012 de volgende foto's genomen in het zuiden van Nederland;
Venlo

De RurTalBahn V203 met de uit twaalf rijtuigen bestaande Floriade-Express uit D?ren. Eigenlijk had ik deze trein bij de Vierpaardjes willen fotograferen, maar door een sein- en overwegstoring tussen Eindhoven en Venlo is dat niet gelukt.

De trein kwam halverwege het perron tot stilstand omdat de treindienstleider vergeten was het sein tussen 1a en 1b veilig te zetten; nadat alle reizigers uitgestapt waren en de trein alsnog een stuk naar voren was verplaatst, kon de loc omlopen om de trein terug naar M?nchengladbach te brengen.

HTRS 189 096 met de Rheinhausen-shuttle 41726 komt aan in Venlo, rechts is nog net de 1747 te zien.
Eys

De Railbussen VT 998-51, 998-53 en 798-647 onderweg naar Schin op Geul door het Limburgse heuvellandschap.

Te gast was de SSN 65 018, deze is op de foto zojuist vertrokken uit Eys op zijn weg naar Simpelveld.

Ook de Railbussen keren weer terug naar Simpelveld.
Wijlre

Na een prachtige wandeling door het Limburgse heuvellandschap werd de volgende plaats bereikt alwaar de SSN 65 018 passeerde op zijn weg naar Schin op Geul.
Schin op Geul

De 1040 van de ZLSM loopt om op Schin op Geul, om vervolgens weer te vertrekken naar Simpelveld.

ERVIN

#1764
Dagelijks rijden er twee goederentreinen , beladen met zink-erts , doorheen Mol , om deze op de foto te zetten moet je vroeg , heel vroeg opstaan....[xx(]

Eerste zink-erts trein komt doorheen Balen-Werkplaatsen , op de achtergrond zie je Nyrstar.
Deze trein is op weg naar Budel. ( 05.00u)




De twee 77ers hebben 26 wagons aan de haak hangen.



Ongeveer 15 minuten later komt de tweede goederentrein , deze zal stoppen in Balen-Werkplaatsen en zal dan achteruit naar de terreinen van Nyrstar rijden.





Het blijft wachten tot er een modeltreinenfabrikant deze wagons gaat uitbrengen , maar hoe ze dan verweerd kunnen worden , zie je hier...



Sommige 77ers rijden nog rond met het B-logo...



Bij de andere is het reeds verdwenen....



Op de terreinen van Nyrstar kom je dus niet zomaar binnen , achteraan zie je de grote hal waar het erts gelost gaat worden.




Klokslag 06.00u gaat de poort automatisch open en kan de trein de terreinen oprijden , maar daar heb ik momenteel nog geen foto's van.




Bruno

#1765
Afgelopen zondag 1 juli 2012 had het Siemens Pr?f- und Validationcenter in Wegberg-Wildenrath hun opendag, hier mijn foto's daarvan.
Dordrecht

De HGK DH 753 met trein 41733 naar D?sseldorf/Keulen wordt wegens werkzaamheden aan de Betuweroute omgeleid over de Brabantroute.
Venlo

De 120 114-4 stond opgsteld op spoor 62 nadat deze eerder die ochtend de EuroNight naar Venlo had gebracht.Daarachter stond Werbelok 101 100-6 met reclame voor Meine Stadtwerke welke de CityNightLine naar Venlo had gebracht.
M?nchengladbach Hbf

De 425 078 als RegionalBahn 10375 naar Aachen Hbf.

RegioShuttle 6.003.1 van de RurTalBahn komt binnen op M?nchengladbach Hbf als RB 11281, om enkele minuten daarna met uitzonderlijke drukte voor die trein naar Dalheim te vertrekken.
Siemens Pr?f- und Validationcenter Wegberg-Wildenrath

Op de opendag van het Siemens Pr?f- und Validationcenter in Wegberg-Wildenrath stond veel Belgisch materieel waaronder de Desiro en reeks 19, waaronder ook deze 08520, rechts zijn nog enkele Velaro's te zien die ook in grote hoeveelheid vertegenwoordigt werden.

In ??n van de hallen stonden twee Velaro's opgesteld waaronder de 4710, en een tram waaraan herstelwerkzaamheden uitgevoerd worden.

Buiten was ook nog een Velaro van de baureihe 407 te bezichtigen, het betrof treinstel 4706. Deze treinstellen gaan in de toekomst waarschijnlijk ook in Nederland rijden.

Op de kleine testring T2 kon je meerijden met deze twee railbussen VT 798 752-2 en 998 800-7 van de Kasbachtalbahn, op de grote testring T1 met Desiro 08521 van de NMBS. Als herinnering kreeg iedereen nog een treinkaartje speciaal voor deze rit.

Binnen stond ook de 103 226-7 opgesteld, die onderdak heeft in het Siemens Pr?fcenter.

De cabine van deze nostalgische TEE loc.

Detailopname van ??n van de vele NMBS HLE 19's.

Velaro 4702 stond in een andere hal opgesteld, tussen de twee sporen in deed men een poging het wereldrecord van de langste houten BRIO-rails spoorbaan te verbeteren.

De G800 van het Pr?fcenter zelf met nummer "6".

Het verschil tussen de NMBS 1906, een Taurus met aangepast voorkantje en GF-koppeling, en een Vectron welke nog van Siemens zelf is.

1 Vectron was ook vanbinnen te bezichtigen.
Dalheim

RegioShuttle 6.003.1 had het er maar druk mee, op de spoorlijn M?nchengladbach Hbf - Dalheim waar normaal ??n keer per twee uur een trein rijdt, reedt speciaal voor de gelegenheid uurlijks een trein. Hier komt de trein als RB 11290 binnen in Dalheim, wat zelfs nog een seinhuis heeft voor de paar treinen per dag...
M?nchengladbach Hbf

Na een keertijd van 5 minuten keert RegioShuttle 6.003.1 van de RurTalBahn weer terug als RB 11292 naar Dalheim.

Flirt ET 7.10 van de Eurobahn komt aan als trein 20086 uit Hamm, en zal mij weer naar Venlo brengen.

Bruno

#1766
Vanochtend in Valkenburg;

De Diesel-GTW's 201 "Jan van Kuyk" en 202 "Pater Karel" (met Floriade bestickering) van Veolia zijn onderweg door het Limburgse heuvellandschap als sneltrein 32123 (Maastricht - Heerlen). Omdat er momenteel niet genoeg elektrische stellen beschikbaar zijn voor de Heuvellandlijn, zijn er een paar diesel-treinstellen van de Maaslijn naar Zuid-Limburg gestuurd.

De sneltrein van een half uur later wordt wel gereden door een E-GTW, om precies te zijn de 501 met het gezicht van poppenspeler Pieke Dassen welke onderweg is als trein 32125 naar Heerlen.

Bruno

#1767
Een fietstocht van ruim 72 km door de Rotterdamse havens op donderdag 5 juli 2012 leverde de volgende plaatjes op;
Europoort

De 6433 van DBS heeft zojuist 2 wagens beladen met planken op het emplacement gezet en haalt, nadat de loc is omgelopen, 2 lege wagens op bij de P&O terminal.
Maasvlakte West

De DBS 6426 met een containertrein aan de haak vanaf de ECT Delta Terminal naar het emplacement van de Maasvlakte West.

HUSA 1507 is met een containertrein onderweg vanaf de ECT Delta Terminal naar het basis-emplacement van de Maasvlakte West. Vanaf 11 juli wordt de open zee verbinding van de Maasvlakte 2 dicht gespoten met zand, waarna in 2013 de Yangtzehaven wordt doorgestoken naar de Maasvlakte 2. Daarmee zal het spoor op de foto ook verdwijnen, alle treinen naar de Delta Terminal zullen dan via de Maasvlakte 2 gaan rijden. Voorop de trein loopt een lege containerwagon mee voor de detectie van de loc toen deze los heen ging. Rechts in beeld zijn de kranen van de Delta Terminal te zien.

De HGK DH 751 met containertrein naar de ECT Delta Terminal, links zien we de indrukwekkende petrochemische installatie's van Lyondell waar vooral styreen wordt gemaakt.

De 6442 in het nieuwe huisstijl van DBS heeft 5 lege staalwagens opgehaald bij Rhenus Logistics aan de Antarticaweg en brengt deze naar het basisemplacement van de Maasvlakte West.

Bruno

#1768
Afgelopen dinsdag 10 juli 2012 een bezoekje gebracht aan Duitsland;
Bad Bentheim

Bij de Bentheimer-Eisenbahn heerst rust; de V100 D25 en de DE1002 D24 genieten van de rust, terwijl rechts een monteur bezig is met het busje; eveneens van de BE.

Werbelok 101 144 met reclame voor de voetbalclub Hertha BSC heeft zojuist trein 240 uit Berlijn gebracht, en wacht nu op IC 143 uit Nederland op deze weer naar Berlijn te brengen.

Grensland-Express 20009 komt aan in Bentheim, helaas met treinstel 57.
Rheine

De 151 084-1 met Samms wagens beladen met ronde stalen profielen maakt een stop in Rheine voor machinistenwissel. Op de achtergrond zijn de oude sporen 8 tot en met 11 te zien. Spoor 8 zal binnenkort als kopspoor weer in gebruik worden genomen.

De 111 187-3 is zojuist aangekomen als RE 4844 uit Braunschweig en wordt leeg afgerangeerd.

Dieselloc 294 590-5 is zojuist in Rheine aangekomen met een goederentrein, en loopt via spoor 4 om.

Wederom de 101 144 met IC-trein 143 uit Nederland naar Berlin Ostbahnhof.

De 294 590-5 is weer aangekoppeld aan de andere zijde van de goederentrein welke bestaat uit een Hbis, Hbillns, nog een Hbis, een Hbbins en een Hbbills.

Een lege autotrein getrokken door de 140 677-6 uit Emden naar Glauchau.
Kampen

De 3413 en 3403 met Zwolle - Kampen bestickering zijn bijna op hun eindpunt gearriveerd als zijn als trein 8553 het station van Kampen naderen.
Zwolle

HTRS 1043 met Veendam-shuttle 50043 naar de Maasvlakte.

D_Loc

#1769
Het is alweer even geleden maar hier is nog een video (klik) van de afscheidsrit van de CFL 1800 van 23 juni.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk