Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

ToThePoint

#1725
Seinoverschrijding op zicht ? Mag dat ? Kan iemand dit verklaren ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

55erke

#1726

@ Ervin
Mooie foto's , jij hebt nog wel het geluk om de 55ers tegen te komen[;)]

Jurgen

#1727
Moet wel effe schrikken zijn als er ineens ne loc in uw weg staat.

Ik wist niet dat dit kon, nog nooit gezien dus. Merci voor de foto's!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

trainfreak

#1728
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Moet wel effe schrikken zijn als er ineens ne loc in uw weg staat.

Ik wist niet dat dit kon, nog nooit gezien dus. Merci voor de foto's!


De seinoverschrijding is wel op verantwoordelijkheid van de bestuurder.
Dus als hij niet tijdig kan stoppen voor een obstakel dan is dat zijn probleem ...
Daarom dat hij ook 'rit op zicht' moet toepassen.
Spoorse groeten
Dimitri

OMC

#1729
citaat:
Geplaatst door 55erke


@ Ervin
Mooie foto's , jij hebt nog wel het geluk om de 55ers tegen te komen[;)]



Momenteel is men op dezelfde plek, ter hoogte van het stadion van Berchem Sport, nog steeds aan het werken en ik hoor toch nog steeds ??n van de locs stationair draaien. Zal tot 17u of 18u zijn denk ik en dan overnacht de trein op de Wijkbundel van de Luchtbal.

Het was gisteren idd wel het dagje met al die cargo's over enkelspoor, vanaf Antwerpen-Schijnpoort (Y Holland) was het aanschuiven richting Antwerpen-Noord en vanaf Ekeren was het aanschuiven richting binnenland, ter hoogte van de Kanaalbruggen aan Antwerpen-Dam zijn er werken bezig.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Jurgen

#1730
citaat:
Geplaatst door trainfreak

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Moet wel effe schrikken zijn als er ineens ne loc in uw weg staat.

Ik wist niet dat dit kon, nog nooit gezien dus. Merci voor de foto's!


De seinoverschrijding is wel op verantwoordelijkheid van de bestuurder.
Dus als hij niet tijdig kan stoppen voor een obstakel dan is dat zijn probleem ...
Daarom dat hij ook 'rit op zicht' moet toepassen.



Ik veronderstel dat dit dan ook tegen een beperkte snelheid moet zijn. Ik kan me niet inbeelden dat je tegen 120 per uur op zicht gaat rijden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

#1731
Er bestaan (in het zeer kort) twee types seinen.
Gestuurde seinen via een cabine et niet gestuurde signal (block seinen).

De eerste mogen niet overschreden worden zonder toelating van het seinhuis.

De andere wel. Treinbestuurder moet stoppen aan het signaal, kaske van het signaal openen en een formulier van overschrijding invullen. En dan op zicht (dus moeten kunnen stoppen voor eender welke probleem) rijden (dus zeker geen 120 k/u [;)] ). Aan het volgend signaal op groen, terug normale snelheid.

Ik hoop dat de uitleg klaar is (het is wel een heel summier uitleg).

Jurgen

#1732
Duidelijk genoeg, anders kan je waarschijnlijk 3 pagina's vol schrijven. [:D][;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

#1733
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Het meest onverwachte was toch wel toen de 1209 al meer dan 20 minuten stond te wachten voor een rood sein.






Was de 1209 misschien ter plaatse buiten dienst verklaard, daarom kreeg ie rood ? [:D]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ronny-vdv

#1734
Rijden op zicht = 5 km/uur

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

ERVIN

#1735
citaat:
Geplaatst door Gerolf
Laat eens iets weten als je daar nog eens bent, h? [;)]



Eigenlijk rats vergeten om jou even te verwittigen dat ik in de buurt was , normaal natuurlijk met al dat diesel-geweld.[;)]

@ronny-vdv : 5km/u , lijkt mij wat weining , de Reeks 20 kwam toch iets harder aangereden volgens mij , of onze dame moest zich niet strikt aan de regels gehouden hebben???[:I]

trainfreak

#1736
Ik dacht dat een rit op zicht maximaal 40 km/h was.
Maar het is en blijft de verantwoordelijkheid van de bestuurder natuurlijk.
Als hij 10 km/h rijdt en toch niet tijdig kan remmen ...
Spoorse groeten
Dimitri

Frank_N

#1737
De machiniste [8D] vroeg zich waarschijnlijk bij het voorafgaande sein af wat er aan de hand kon zijn, vervolgens rustig met zeer zware goederentrein doorgereden tot het werkelijke probleem, misschien[?]

Knappe plaatjes, trouwens!

Ander vraagje: van de 2012 staan 2 panto's omhoog????
Groet van Frank

C.B.

#1738
Eventjes reageren.

Het was wachten geblazen door de werken verderop te Noorderdokken.

Je mag eventueel een niet bediend sein (niet beheerd / permissief) in gesloten stand (rood dus) voorbij rijden met inachting van bepaalde regels.
Rijden op het zicht tot aan het volgend sein met een Vmax van 40km/u overdag en goed weer ... en Vmax 20 km/u 's nachts en bij slecht weer. (opgelet dit is zeer algemeen geschreven want naargelang de snelheid van het konvooi en de helling van de lijn kan de maximale toegelaten snelheid in rit op zicht nog afwijken , zonder de Vmax van 40 km/u te overschrijden.
Groetjes.
Claudio.

ToThePoint

#1739
Ja de 2 panto's staan omhoog van de 2012. De dame in kwestie wou zeker zijn dat ze niet zonder elektriek viel zeker ?
Ziet er precies een ferm ding uit.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI