Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

C.B.

#1740
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Ja de 2 panto's staan omhoog van de 2012. De dame in kwestie wou zeker zijn dat ze niet zonder elektriek viel zeker ?
Ziet er precies een ferm ding uit.



Is toch geen ramp  die 2 panto's ... met een knop doe je 1 naar beneden.[;)]

Ik zal het haar zeggen als ik ze nog eens zie. [;)]
Groetjes.
Claudio.

Bruno

#1741
Afgelopen weekend was het weer zover; het twee-jaarlijkse evenement Dordt in Stoom vond plaats. Dat betekent dat twee dagen lang stoomtreinen, stoomschepen en allerlei andere machines welke op stoom werken of gewoon oud zijn te bezichtigen zijn in Dordrecht en omgeving. Een fietstocht van ruim 52 kilometer op zaterdag 2 juni 2012 leverde de volgende plaatjes op!

Dordrecht, Baanhoekweg

De stoomtrein overnachtte van vrijdag op zaterdag binnen de hekken van DuPont op Dordrecht Industrie nadat deze diep in de nacht daar was aangekomen vanuit Rotterdam Noord.

Om iets voor half tien wordt er vertrokken als trein 88304 naar het station van Dordrecht om aldaar de eerste pendeltrein te rijden. De trein bestaat uit de 01 1075, 2 K1A rijtuigen, het Mitropa restauratierijtuig, 3 Bm rijtuigen en de 65 018.
Dordrecht Stadspolders

Dit keer met de 65 018 voorop passeert de stoomtrein als 38102 onderweg naar de Baanhoekweg het station van Dordrecht Stadspolders.
Dordrecht, Randweg

Trein 38104 onderweg van station Dordrecht naar de Baanhoekweg passeert het viaduct van de N3.
Dordrecht, Loswalweg

De 65 018 trekt trein 38106 met veel getoeter naar de Baanhoekweg, alwaar zich diverse evenementen bevinden zoals historische voertuigen en een modelbouwshow.
Dordrecht, Wantijbrug

Trein 36744 van Arriva uit Geldermalsen naar Dordrecht met E-GTW 503.

Met de 01 1075 voorop passeert de stoomtrein de Wantijbrug onderweg als trein 38111 naar station Dordrecht.
Dordrecht, Baanhoekweg

Trein 38112 heeft zijn eindbestemming bijna bereikt als deze de parkeerplaats van de locale surfverening passeert. Voorgaande jaren was dit het in- en uitstap punt, dit jaar mogen de reizigers enkele honderden meters verder meereizen.

Na een pauze van een half uur vertrekt het geheel als trein 38113 weer naar Dordrecht. De overweg over de Baanhoekweg is de enigste overweg die gepasseerd wordt welke gesleuteld worden alvorens deze te passeren. Op de achtergrond zien we de locale afvalverbrandingsinstallatie.
Dordrecht, Wantijbrug

Trein 36752 uit Geldermalsen passeert de Wantijbrug op zijn weg naar Dordrecht. Toepasselijk heeft de machinist "Dordt in Stoom" op zijn koersbord gezet.

De 01 1075 sleept de stoomtrein onder treinnummer 38115 naar Dordrecht bij het passeren van de Wantijbrug.
Dordrecht, Wieldrechtse Zeedijk

De SMMR 2225 met 5 rijtuigen onderweg naar Emmerich met als treinnummer 38101, de eerste 3 rijtuigen zullen doorgaan naar Bochum-Dahlhausen terwijl de laatste 2 rijtuigen 's-avonds weer terug zullen keren naar het Rotterdamse.

evan

#1742
Knappe plaatjes Bruno!

10 op 10
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

D_Loc

#1743
Zeker mooie foto's!
Ik was zaterdag in Dordrecht (stad) maar het was er zo gigantisch druk dat ik binnen uur maar weer naar huis ben gegaan...
Die 01 had ik eigenlijk toch wel graag op de foto gehad [:(]
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Bruno

#1744
Zoals altijd is het in de binnenstad van Dordrecht met Dordt in Stoom heel erg druk.
Daarom vermijd ik altijd de drukke gebeiden en ga op de fiets naar de rustigere delen van Dordt om daar in alle rust mijn foto's te kunnen nemen.
Ik weet niet of je per auto of met de trein was, maar veel van de locatie's die ik heb bezocht zijn prima te bereiken. Bijvoorbeeld de Wantijbrug is 1 kilometer van het station Dordrecht Stadspolders; misschien een tip voor over twee jaar [;)]

Voor de ge?nteresseerde; mijn video van Dordt in Stoom 2012 is nu ook te bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=xams-Sw21nk

D_Loc

#1745
citaat:
Geplaatst door Bruno

Zoals altijd is het in de binnenstad van Dordrecht met Dordt in Stoom heel erg druk.
Daarom vermijd ik altijd de drukke gebeiden en ga op de fiets naar de rustigere delen van Dordt om daar in alle rust mijn foto's te kunnen nemen.
Ik weet niet of je per auto of met de trein was, maar veel van de locatie's die ik heb bezocht zijn prima te bereiken. Bijvoorbeeld de Wantijbrug is 1 kilometer van het station Dordrecht Stadspolders; misschien een tip voor over twee jaar [;)]

Voor de ge?nteresseerde; mijn video van Dordt in Stoom 2012 is nu ook te bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=xams-Sw21nk


Ik was met de trein gegaan en dacht eerst even naar de stad te gaan en was daarna van plan om met de stoomtrein te gaan. Maar in de stad had ik inmiddels mijn irritatiepunt bereikt door het gekrioel waardoor ik het wel gezien had verder en heb direct de trein weer teruggenomen...
Een volgende keer zal ik met de auto gaan en rijdt ik direct naar Dupont [;)]
Probleem is dat ik verder helemaal niet bekend ben in Dordrecht dus weet ook niet precies waar de leuke stekkies zijn. Ik natuurlijk wel even op Google-maps/streetview kunnen kijken...
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Bruno

#1746
Vandaag een dagje naar de Waalhaven en omgeving geweest;

Rotterdam Centraal

De Unimat 204 08-275/3S en Unimat 205 09-32/4S van de BAM komen uit "de tuin" om kop te maken op spoor 11.

Nadat een aantal Intercity's gepasseerd zijn wordt met de Unimat 205 op kop koers gezet richting Den Haag.
Waalhaven

De 186 107 van RuhrTalBahn met Stuttgart-shuttle.

DBS 189 080-5 en 189 089-6 met kolentrein richting Duitsland.

De 189 092 en 189 288 van HRTS passeert het RSC met een containertrein naar de Maasvlakte.

DBS containertrein getrokken door de 189 054-0 naar de Maasvlakte.

Corina, de ERS 1202, met een containertrein van de Maasvlakte naar de Kijfhoek; daarna zal de lok weer los terugkeren naar de Waalhaven om aldaar een containertrein naar de Maasvlakte te brengen.

De 6426 van DBS met een Unit Cargo richting de Kijfhoek; na de 6 ketelwagens bevinden zich een set staalwagens met het Engelse profiel.

189 023-5 van DBS sleept een lege kolentrein naar de Maasvlakte.

De 189 114 van TXL met een containertrein naar de Maasvlakte.

Op de Waalhaven zelf staan al enige tijd diverse buitendienst gestelde locomotieven; de 1620, die tevens door het leven gaat met 1 stroomafnemer minder, is daar ??n van.

De 6400's voorzien van het nieuwe huisstijl verloopt voorspoedig; ook de 6506 is inmiddels behandeld en zal ongetwijfeld volgende week weer in dienst komen.

Line-up op het terrein van Shunter; v.l.n.r de Shunter 203 met daarachter de Locon 9904, de 6473 welke nog in de oude kleurstelling is, de HGK DE 753 en de 6506.
Rotterdam Zuid

Met +5 passeert Fyra 950 naar Breda getrokken door de 186 121.

De NMBS 2835 met Olympische beneluxsstam in trein 9237 naar het Amsterdamse.

Normaal plaat ik geen VIRM; maar omdat deze machinist zo graag op de foto wou, en geheel toepasselijk vanavond het EK voor Nederland begint heb ik deze 9520 in trein 2163 toch maar geplaat.

De 186 112 heeft de eer om Fyra 952 naar Breda te trekken

Gewoon een koplopertje; stellen 4239 en 4053 passeren Rotterdam Zuid als zij onderweg zijn als trein 1958 naar Den Haag Centraal.

Binco

#1747
Vrijdag 8/06
Waaslandhaven

Class 66 Rurtalbahn - bediening Euroterminal

... In de laatste zonnestralen van de dag.

[:)][;)]

Bruno

#1748
Zwijndrecht

De gehele middag is het droog, maar juist als ik op het station sta begint het te regenen...
Beneluxtrein 9233 getrokken door de NMBS 2834; let op de eerste deur van het voorste rijtuig!
Wegens een herstelling had dit rijtuig een setje nieuwe deuren nodig; tijd om de stickers er ook nog op te plakken was er kennelijk niet.


Op donderdag 14 juni 2012 het volgende op Zwijndrecht gezien;

De DBS 6421 met keteltrein 62003 vanaf Shell in Moerdijk naar de Kijfhoek, in het midden bevind zich ??n platte wagen om de ketels met Ethyleenoxide (UN 1040) te scheiden van die met Propyleenoxide (UN 1280).

Vers bestickerd; de voormalige Captrain V100 met nummer 102 welke nu in dienst is bij Train Support in afwachting van de toelating van de Locotractor 22.520 welke zich nog steeds in Dordrecht Zeehaven bevind. De Locotractor met als bijnaam "Jasper" is al gespoten en gestickerd in het wit/oranje huisstijl van Train Support. Het bedrijf Train Support zal voornamelijk rangeerwerk in de havens van Rotterdam gaan verrichting; het bedrijf richt zich specifiek op vervoerders die voor de rest compleet met elektrische tractie rijden, en daardoor diesel-tractie nodig hebben voor de laatste meters.

De NMBS 2830 is met keteltrein 47690 onderweg uit de Antwerpense havens naar de Kijfhoek.

Inmiddels beginnen ze zeldzaam te worden; gele 1600's van DBS. Vandaag was de nog gele 1613 samen met de rode 6414 onderweg van Sittard naar de Kijfhoek met deze lange Unit-Cargo 61802, volledig bestaand uit ketelwagens.

Bruno

#1749
Zwijndrecht

De EETC 1254, ex NS 1214, had vanochtend wederom de gelegenheid om de Watergraafsmeer te verlaten; als trein 87701 wordt naar Roosendaal gereden om 6 rijtuigen op te halen. Oorspronkelijk zou de rit als losse loc rijden, maar er werden 2 autotransportwagens van de autoslaaptrein meegenomen. Zwijndrecht werdt met een vertraging van een kwartier gepasseerd.

Powered By Diesel

#1750
Vandaag nog even langs de luchthaven gepasseerd.





running on heavy fuel

bollen neus

#1751
Vind dat die "FRET"ten het ook nog steeds goed blijven doen, de vroegere modellen, zeg maar oudere types, vond ik persoonlijk ook iets hebben, qua kracht doen die toch niet veel onder of wel?[:)]

Bruno

#1752
Gisteren avond in Delft;

Loc 1721 met DD-AR 7451 en de motorwagen mBk van DDZ 7503 onderweg vanuit de werkplaats Haarlem naar werkplaats Leidschendam.

De mBk van DDZ 7503 achterop de trein; is weer eens wat anders!

harzfreak

#1753
Na 48 jaren dienst nadert het einde voor de diesellocs van de serie 1800 in Luxemburg. Daarom organiseerde de G.A.R. op zaterdag 23 juni 2012 een afscheidsrit voor deze locs.
De locs van dienst waren de 1815 & 1818 en er werd gereden van Luxemburg naar Troisvierges en naar Wasserbillig.

Michelau


Kautenbach


Dommeldange


Mertert


Station Mertert


Depot Luxemburg
Groetjes Maarten

Metpetergaathetbeter

#1754
Bruno, Wim en Maarten,

fraaie foto's met dank [:p]

Groeten Peter[;)]