Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Inzet belgische locs op de modelbaan

Gestart door Binco, 04 september 2009, 18:17:53 PM

rixke rail

Citaat van: B-Cargo op 15 april 2013, 19:17:43 PM

Wie produceerde die 6406 in model? kleinseriefabrikaat?

groetjes,

MTE Blankenberge, op een Roco-onderstel.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

the_gold

Voor de weinige locs die in het museum te Brussel komen, dan kan ik je gerustellen dat de 6406 er komt.

samen met:
Eloc : 1503/2801
Hld: 5142
Stomers: 12.004/10.018/18.051/19.164/1152/2/
Railcar : 551.48 + enkele rijtuigen...

Herwig

Goedenavond,

Foto:  Baantje  "Wilsloo-Heide":  als jullie  (Mobov-club ?) eens vijf minuten modelbouwtijd zouden over hebben:  die seinmasten  (Boelens Frank Messing = BFM)  &  de telegraafpalen    -terug-    verticaal  "herplanten" , misschien.... .   Is niet dringend... .

Avondgroeten,
Herwig.

Binco

Beste Herwig,

Goed opgemerkt ;)
De seinen worden misschien nog vervangen omdat deze die er nu op staan niet werkend zijn.
De telegraafpalen is nog een aandachtspunt, al moet ik er bij vertellen dat die baan al wel eens wordt verplaatst in het lokaal. Dan moet ik er niet bijvertellen dat zo'n dingen nogal vrij gevoelig zijn voor dergelijke acties.
Maar u hebt een punt, zal er de volgende keer eens naar kijken!

Herwig

Aan Stephen BiNco,
23 april 2013,
Goedenavond,

Wilsloo-Heide  BFM-seinmasten:  aan uw Mobov-voorzitter Frank B. heb 'k ooit laten weten:  'k heb nog ergens op zolder de originele BFM-glasvezelkabeltjes  (en ik dacht ook nog wat electrotoestanden ....) om die lichtseinen te laten werken... .  (Frank B. heeft dus, dacht 'k, m'n E-mail-adres).
Dit kort & bondig, want is   eigenlijk/feitelijk   "buiten onderwerp" van   "Belgische Treinen", niet?)

Avondgroeten,
Herwig.
   

Arbeco

Meestal probeer ik mijn loc's in te zetten voor de taken waar ze voor bedoeld zijn, zoals hier de reeks 80 bezig met rangeringen op mijn nieuwe expo-baan "Bellegem".

Even omlopen op het einde van de lijn:


Zomaar een sfeerplaatje....

Groetjes Len ;)
Old diesels never die...

rixke rail

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Een ideetje voor een kort treintje ?  8)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

TBCédric

De hle 2018 sleept een P-trein naar luik-guillemins.

hle 2018 by modeltrainho, on Flickr

hle 2018 by modeltrainho, on Flickr

De hle 1204 met de IC naar antwerpen centraal

LS Models Hle 12 by modeltrainho, on Flickr

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steven123

Citaat van: piko(ho) op 14 juli 2013, 15:10:57 PM
De hle 1204 met de IC naar antwerpen centraal


Zonder de panto te lichten gaat die niet op tijd komen hoor!  :D
Toffe sfeerfoto's Cedric, goed bezig  ;)

groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Mattias

Die ene Vauban van 25/05/2012...

Kzal een beetje valsspelen in dit topic, maar bon, een volledig nieuwe topic starten, om die 1e foto te tonen, daar zag ik ook het nut niet meteen van in..  ;)

Op 25/05/2012 ging ik naar Dardennen en zag er een knappe samenstelling rijden van de Vauban. (EC 90/91 Brussel Zuid - Brig, via Luxemburg, Mulhouse en Basel)
Hieronder een plaatje van de trein, zoals ik hem op foto heb genomen die dag.



De trein rijdt in normale dienst via Frankrijk van Luxemburg naar Zwitserland.
Maar per toeval zijn de Fransen weer eens aan het staken...  ::)
Dus moest het verkeer over Duitsland naar Zwitserland!
Vanaf de Duitse grens zat er een SBB-loc voor de trein en deze rijdt dan verder naar de Alpen.



Ja, ik weet wel dat er geen bovenleiding is, en dat de modelbaan een locatie moet voorstellen aan de andere kant van het grote water, maar goed, wegens gebrek aan beter..  :)


www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

OlivierV

'k Had zoal het gevoel dat ik aan de andere kant van de plas naar een Europese trein zat te kijken, maar moet toch kunnen, het is tenslotte modelbouw en geen hyperrealisme waar alles exact en 100% juist moet zijn.

Mooie trein Mattias, alsook knappe foto van de 20 en bijbehorende sleep. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Binco

Leuke trein inderdaad!
Het lange zoeken maakt hem dubbel speciaal  ;)


conducteur

Het (vierder) rode SBB rijtuig, is dat een rijtuig die normaalgezien wel in de trein zit? Of verandert zo'n samenstelling wel vaker?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

zitten vaak ook groene wagons(bovenaan, kleurstelling ook uitgebraacht door LS) in en al een eens Cisalpino(of hoe heten die) wagon(s), de grijze, de laatste uitvoering, ik kwam al eens deze trein op foto tegen met wagons in 4 verschillende kleuren (of was dat de Vauban niet?)

Groeten Peter ;)