Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Inzet belgische locs op de modelbaan

Gestart door Binco, 04 september 2009, 18:17:53 PM

Herwig

ter info:

ex-Wehrmacht-dieselrangeerder A.B.L.:

was gestationeerd  in het Fort van Kapellen, vlak naast NMBS-lijn 12.  (dichtbij, maar   niet   in het Kamp West van Brasschaat)

rixke rail

Gebaseerd op een foto uit "Treinen van België - De jaren 1950"

Steam & Fish

Top !  8) Dat kan nu niet meer !  :'(
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

TBCédric

Ooit zal deze, voor hij in mijn station komt te rijden, omgenummerd worden én voorzien worden van een magelan logo.
hle 2018
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Deze beauty rijdt nu op mijn modelbaan (voor zover zij kan) én gaat binnenkort op het station rijden.
https://www.youtube.com/watch?v=4Wbh5sDZ2J8
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Mijn twee beste (goederen)vrienden.



Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Cedric, een 13, die zit ook weer in het personenverkeer nu de 20's niet meer rijden ...
(ook de nummers lager dan 1350), 13's rijden dan vooral de EC97 naar Luxemburg met 1-2 i6/i10 en 4 zwitserse rijtuigen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

SSSSST...Olivier,
Straks moet hij zijn 1328 Athus Meuse nog terug hebben!
En dan kan jij nog eens heen en terug Wanzele-St Niklaas rijden  :D :D :D

;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 19 april 2014, 14:15:04 PM
Cedric, een 13, die zit ook weer in het personenverkeer nu de 20's niet meer rijden ...
(ook de nummers lager dan 1350), 13's rijden dan vooral de EC97 naar Luxemburg met 1-2 i6/i10 en 4 zwitserse rijtuigen.
helaas Olivier dacht je dat iemands anders zijn samenstelling achterhaald was maar je jouwe schijnt dit ook al een tijdje te zijn : http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/2014_1/2014-97

Groeten Peter ;)

TBCédric

Nee, deze  lokjes gaan container-en-goederentreinen trekken. Rudy, ik ben blij met de 1319 kap.  ;) ;D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

mnieuwlaet

deze twee vandaag verkregen voor 15 € in Blankenberge, geplooid chassis en grkraakte kasten maar geen probleem (kleine bahn), ze zijn ideaal voor de sloopwerf. De groene versie kan ik makkelijkst herstellen voor in het patrimonium ofzo.
We zien wel, kon ze moeilijk laten liggen voor deze prijs.



De gele versie is aan één zijkant gekraakt en twee keer op front A


raf

maar ten deze heb ik dus hersteld met een nieuw chassis te kopen.
kweet het is duur maar nadien loopt de lok wel terug mooi en zelfs mooier dan voorheen.
ik heb hem dus op 3 rail omgebouwd.
oud schakelwalsje en een relais er in.
de schakelwals dient als geheugen om te weten in welke richting hij rijd.
bij stilstaan (analoog)valt de relais af maar bij terug spanning trekt deze terug netjes aan en de loc begint terug mooi in de juiste richting te rijden.
er is een voorkeur richting zodat de relais niet hoeft aan te trekken en ik laat de loco steeds in die richting rijden maar hij kan dus wel achteruitrijden als het moest zijn.
de barstjes in de kast heb ik langs binnen met CA lijm terug hersteld (bij mij was er maar een klein barstje)
gr raf   
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

mnieuwlaet

Heb je misschien een bestelnummer van dat chassis?  Op PB messingmodelbouw vond ik het niet terug!
Ik was van plan om 1 van de twee zo'n chassis in te bouwen.

raf

Hallo Maarten

gewoon een mailtje doen
dat heb ik ook gedaan want inderdaad staat het niet meer op de site
wat je krijgt is werkelijk mooi gemaakt en past als een handschoen
ook wat belangrijke tips maar met die onderleggertjes onder de motoren op passen .
mijn tandwielen waren niet versleten en dan moet je die stukjes er niet onder leggen.

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rixke rail

Onlangs een foto gezien in SpoorwegJournaal 199 : om "functioneringstesten" uit te voeren reed een mini trek-duwtrein tussen FBN en FLV. Ikke jaloers, ik wilde er ook zo eentje ! ::) Bij deze :





Modelspoorse groeten,
Eric,
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN