Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Inzet belgische locs op de modelbaan

Gestart door Binco, 04 september 2009, 18:17:53 PM

rixke rail

De eerste van 2013 :

99.016

Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

bollen neus

Yo naamgenoot, op dat één filmke is het "heavy shit" achter de loc, wel indrukwekkend zo die slepen. Ook goed afgewerkt naar jou eigen persoonlijkheid, knap werk Eric. Zo te zien bollen ze goed mee? Dat zou je misschien niet verwachten bij zulke lange wagons maar door het aantal wielen is dit mooi gecompenseerd vind ik. ;)
Mooie slepen.

OlivierV

Niet echt op de modelbaan maar ik kreeg deze ochtend een sneeuwvol idee voor in mijn ondertussen uitgelopen pauze (ja ik moet blokken), en de zon wou ook goed meewerken, had ik even geluk!

Men neme wat oude rails en men legge ze op een maagdelijk stukje sneeuw, neem een mooie Bolle neus (5202, wel voorzichtig mee zijn icm de vochtige sneeuw), een sleepje goederenwagons en je hebt een mooi sneeuwlandschapje.



- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Ik huiver als ik dat zie, en niet alleen van de kou  :o
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Citaat van: Gerolf op 16 januari 2013, 11:15:31 AM
Ik huiver als ik dat zie, en niet alleen van de kou  :o

't Was alleszins koud om in Preiserperspectief in de sneeuw te gaan liggen om de foto te nemen. Geen vrees, der is geen drupje sneeuw aan de loc zijn motor ofzo geweest, 'k ben uitermate voorzichtig te werk gegaan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Binco

Stof wegblazen en foto posten  :D

We zijn ergens in de zomer 1985,
Ik kwam terug van de voetbalclub en liep langs het stationnetje Wilsloo Heide.
De slagbomen gingen dicht dus besloot ik een andere weg te nemen.
De aankomende trein ging vol in de remmen omdat het sein dicht stond.

De ideale kans om snel wat verder te lopen.
Daar had je immers een beter zicht op de spoorweg en kon ik nog een mooie foto maken.
Ik nam mijn smartphone (die toen nog niet bestond  ::)) en was nog net op tijd om een foto te nemen.
De 6004 vertrekt hier met volle gas ...




Met een knipoog naar Metpetergaathetbeter voor wat er achter de 6004 hangt.  ;)

conducteur

Je onscherpe foto's geven toch een magisch effect. Zeer mooi!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

De eerste foto is echt heel erg mooi, bijna niet van echt te onderscheiden. (Enige dat het verraad zijn de niet brandende lichten van de loc.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

@ Binco,

leuk dat je heel tevreden bent met je "nieuwe wagons", van mijn kant  overheerst hetzelfde gevoel, waarom niet ruilen als je beiden met iets zit dat minder bevalt(wat misschien vroeger niet zo was) en waarmee je een ander dan wel tevreden kan maken !  8)

Groeten Peter,

PS trouwens toffe baan en bovendien je leuk  nog eens ontmoet te hebben,  ! ;)

rixke rail

Nog wat inspiratie gehad om wat bewegende beelden te maken :
depannage.
En ook nog een ouder filmpje teruggevonden van ergens begin jaren '70.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

Mooi mooi Rixke , een reeks 64 , wist zelfs niet dat die ooit bestaan heeft.  :-[
Ik was er op aan het wachten  ,en ja hoor , het beroemde fluitje was er ook weer , prachtig!!  ;D

bollen neus

Citaat van: OlivierV op 16 januari 2013, 11:05:29 AM
Niet echt op de modelbaan maar ik kreeg deze ochtend een sneeuwvol idee voor in mijn ondertussen uitgelopen pauze (ja ik moet blokken), en de zon wou ook goed meewerken, had ik even geluk!

Men neme wat oude rails en men legge ze op een maagdelijk stukje sneeuw, neem een mooie Bolle neus (5202, wel voorzichtig mee zijn icm de vochtige sneeuw), een sleepje goederenwagons en je hebt een mooi sneeuwlandschapje.





Mooi na-geaapt van vorig jaar , eerste waren reeds te zien op BNLS forum. Maar toch zie je echt dat de modellen niet op maat en correct zijn gemaakt en dat maakt het verschil wel.Je ziet vooraan een spleet waar je zou denken dat er een CD of DVD inmoet. :)

rixke rail

Citaat van: ERVIN op 14 april 2013, 18:01:56 PM
Mooi mooi Rixke , een reeks 64 , wist zelfs niet dat die ooit bestaan heeft.  :-[
Ik was er op aan het wachten  ,en ja hoor , het beroemde fluitje was er ook weer , prachtig!!  ;D

Vermits ik als archivaris ben aangesteld, ...



... de exact zelfde loc gevonden.
Deze reeks was nogal wispelturig; en daarom verbannen naar Limburg (Hasselt), door de NMBS altijd als achterlijk beschouwd.  :-[ :-\
In 1983 buiten dienst gesteld, de 6406 is bewaard gebleven ... (211.006?)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Metpetergaathetbeter

 kregen lichtbakken zoals de 51(zijn net als de 62's van 1962)
groeten Peter

B-Cargo

Staat nog steeds stof te vergaren in de museumbewaarplaats van Leuven, als 6406. Hopelijk krijgt de loc ergens onderdak als de bewaarplaats tegen de vlakte gaat!
Wie produceerde die 6406 in model? kleinseriefabrikaat?

groetjes,