't Is Kermis ...

Gestart door Gerolf, 06 juli 2009, 13:00:57 PM

Frank_N

"1 letter heeft er 24"

Euhm.....even dus het alfabet afturven [8D][:D][:p]
Groet van Frank

Gerolf

Gedaan met raden [:D]
't Is klaar, en het is gefilmd: http://meb.gerolf.be/scenery/bm/kermis/railway/74LichtNaam.wmv

Nu ja, nog niet helemaal klaar:
- het programma dat loopt heeft nog wat fine-tuning nodig
- sommige ledjes hebben geen perfecte aansluiting
- de bedrading moet nog wat vastgelegd en verstevigd worden
- en tenslotte nog wat verf en zo nodig
Maar 't is leuk dat het nu toch werkt [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Geert

Knap, ik had in eerste instantie meer oog voor je elektronika. Welke ?C gebruik je?

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Geert
Knap, ik had in eerste instantie meer oog voor je elektronika. Welke ?C gebruik je?
Een Atmega8. 8K ROM, vooral voor "data".
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Geert

Ergens kan ik het niet volgen... Hoe kan je met drie aansluitingsdraden zulke effecten op je LED's-letters weergeven?

Of zit er soms nog wat extra elektronica op je LED's-letters.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Michiel

Ik ben ook onder de indruk. [:0] Niet alleen het fijne soldeerwerk, maar inderdaad ook de enorme dynamiek en veriatie in het lichtspel met maar een paar draden!! Er is een tovenaar geboren! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Het lijken drie aansluitdraden. In feite zijn het drie bundels ge?maileerde draad: 2 van 8 en ??n van 3 [;)]
De bundels van 8 bestaan uit 0.1mm lakdraad, die van 3 uit 0.2mm. Gebundeld (getwist, zoals touw) hebben ze nog steeds nauwelijks dikte, en zijn ze toch relatief sterk [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Gerolf, super knap !
Prachtige effecten!  Knap programmaatje, moet er in die microprocessor zitten !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Steam.N
Knap programmaatje, moet er in die microprocessor zitten !!!
Valt wel mee, zie in het draadje over de microcontrollers. Weinig code, maar veel data [;)]
Bedankt dat jullie het leuk vinden, maar ... niemand stelt zich vragen bij de betekenis van de naam [?]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Gerolf doet het weer!  Itz amaizing...  ...zust laaik Olliwoet...  end that for some poessiewagons (cfr Astrid Bryan)...

Prachtig!
...
Wat ik me wel afvraag is hoe groot die relaiskast is om zo'n lichtschow te genereren in je tijdperk [;)]

[Edit] Die hoogintelligente 'dame' haar naam juist geschreven...
Groetjes, Peter


ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door Steam.N
Knap programmaatje, moet er in die microprocessor zitten !!!
Valt wel mee, zie in het draadje over de microcontrollers. Weinig code, maar veel data [;)]
Bedankt dat jullie het leuk vinden, maar ... niemand stelt zich vragen bij de betekenis van de naam [?]



Ja ikke wel, Leg uit AUB.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

PeterC

citaat:
Geplaatst door Gerolf

maar ... niemand stelt zich vragen bij de betekenis van de naam [?]



...Zodanig overdonderd door de lichtshow dat het naamvraagstuk mij totaal ontgaan was (en dat ik stiekem nog eens naar het filmpje heb moeten kijken naar de naam [:I] ).

...What's in a name...
Groetjes, Peter


Frank_N

"maar ... niemand stelt zich vragen bij de betekenis van de naam "

Ja ik...Maar je hebt me geholpen[8D]

Er is toch een "aardige" kronkel voor nodig je spinsel te begrijpen, Gerolf!

Ziet er erg goed uit, Good work joh!
Groet van Frank

Gerolf

OK, even "BOURMAGNES RUSSES" uitleggen:
- De oorspronkelijke Franse naam voor een roetsjbaan was "Montagnes Russes"
- Gourmet = fijnproever, gourmand = slokop, veelvraat
- Doe dit met "boire", (bourmet/bourmand, maar bij mijn weten bestaat dat niet) en je kronkelt naar "Russische zuipschuiten"
... en dat sluit dan weer aan bij Marche-en-Bi?res [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Inderdaad een leuke kronkel [;)]
Maar het fimpje vind ik nog een stuk leuker.
Heb er nog verschillende keren naar gekeken.  Knap !!!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }