Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

't Is Kermis ...

Gestart door Gerolf, 06 juli 2009, 13:00:57 PM

Frank_N

citaat:
Geplaatst door Steam.N

En toen was het stille ... [:D][:D][:D]



Tip: Lees dit draadje nog eens paar pagina's terug, Jean als je wil[8D]
Edit: Nog een tip: Decadent, lomp, onbehouwen[:I]
Groet van Frank

Michiel

Bourembras R?lou?? [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Frank_N

citaat:
Geplaatst door Michiel

Bourembras R?lou?? [:D]



Lijkt wel 2 voor 12 hier, nou.... hier dan 2 voor 16 dan[:D]

Een letter uit je voorstel zou wel eens kunnen, Michiel[8D]

Hoop ik maar dat Gerolf niet boos word[;)]
Groet van Frank

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Frank_N
Hoop ik maar dat Gerolf niet boos word[;)]
Boos? Waarom?
Dit puzzelen heeft intussen wel een babbelhoek-gehalte, maar dat stoort niet echt [:D]
Intussen zijn de volgende 2 letters ook "gemaakt", maar ik heb een praktisch probleempje. Ik zit zonder SMD-diodes (geen leds, maar 1N4148)
Die diodes vormen de verbinding met de messingstrips, dus ook hun vorm is belangrijk. Een beetje stom om die apart te bestellen - dus dat zal (later) samen met een andere bestelling zijn. In afwachting kan ik de andere 10 letters al wel maken, maar nog niet bevestigen op de messing voedingslijnen.
Ik wacht trouwens ook nog op het uitharden van mijn nieuwe banden en/of een stukje siliconen-kabelmantel. Geen dringend probleem, want vanaf morgen/seffens mag ik weer "vollen bak" gaan werken [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Ben echt benieuwd of ik dit bewegend in Mechelen ga zien..'t is nog wat maanden..maar het blijft me steeds verbazen ..super duimen omhoog Gerolf

PeterC

Gerolf, als ik goed naar de PCB's van je lettertjes kijk, zie ik verschillende matrixen en drie draagbalken als voeding...
'Iets' zegt me dat je er een lichteffect mee van plan bent...
Groetjes, Peter


Gerolf

Veel effecten, Peter [;)] - een Atmega8 doet het werk.
Elke letter bestaat uit drie kringen, en er zijn 16 letters. Dan heb je wat mogelijkheden, h? [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Ik begon al 'onraad' te ruiken toen je sprak van diodes voor de verbindingen [;)]
Als alles werkt: een beetje uitleg daarover in het ?C draadje?
Groetjes, Peter


conducteur

3 kringen en evenveel draden? Hoe doe je dat? Heb je er geen vier nodig? Een per kring en een retourleider?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PeterC

Rian, die diodes hebben daarin hun nut [;)]
Groetjes, Peter


Gerolf

Via de "plus" (messingstaafjes) komen er drie aanvoerleidingen, en via de "min" 16 keer (voor elke letter ??n) afvoer. The Matrix [:D]
De diodes - gewoon telkens in doorlaat geplaatst - zorgen er voor dat de (lek-)stromen van naburige letters niets be?nvloeden.
Tevoren was dat een probleem, door die diodes niet meer [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Frank_N

Zijn die 1N4148 ers niet weg te "moffelen"dan?
Zo groot zijn die dingen niet[?]
Groet van Frank

Havoc

Als je leds 0603 zijn, kan je dan beter geen diodes nemen in smd ipv 1n4148?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Havoc

Als je leds 0603 zijn, kan je dan beter geen diodes nemen in smd ipv 1n4148?



Kijk eens wat Gerolf schrijft in de eerste post van deze blz en ik citeer "Ik zit zonder SMD-diodes (geen leds, maar 1N4148)". 4148 in smd vorm.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

Morgen - nu ja seffens - gaat mijn wekker om 5:30 voor een werkdag tot ongeveer 19:30 [B)]
Ik zou een foto willen plaatsen van de achterkant, om duidelijk te maken wat die smd-diodes doen, maar dat zie ik nu echt niet zitten.
Kort samengevat: niet aleen half-geleiden, maar ook isolerende afstand houden, en uiteraard verbinding maken met drie messinglatjes die voor de stevigheid en de "+"-en zorgen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw