Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

't Is Kermis ...

Gestart door Gerolf, 06 juli 2009, 13:00:57 PM

Gerolf

Nog eens iets dat een fotooke waard is:



Sleepcontacten, of eerder "streelcontacten" [:D] voor de botsauto's.
Gemaakt van 0.4mm dunne buisjes van Albion Alloys, en 0.1mm veerdraad van bij Fohrmann.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

't gaat op den duur toch nog allemaal in orde komen[;)]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

citaat:
Geplaatst door janjozef
't gaat op den duur toch nog allemaal in orde komen[;)]
Hopelijk [:I] Ik probeer het in elk geval (nog steeds) [:)]
EDIT: Nog ver van ideaal, maar er is hoop: http://meb.gerolf.be/scenery/bm/kermis/bots/84test5.wmv
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

just4fun

Veerdraad van Fohrman, met zo'n naam moeten uw fooratracties toch werken [;)].
Ik geniet steeds weer van uw inventieve ingenieuse geduld.
Knap allemaal!
Paul

Jurgen

Och, nog 3 maanden tijd. En anders is er nog altijd de expo van 2014! [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Het vordert, Gerolf. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Het vordert !   Knap!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Bedankt voor de aanmoediging, mensen [:X]
Ik heb intussen weer een ideetje ter verbetering van de omschakelmechaniek - probeer ik morgen uit
Een probleem/knoop moet je soms laten "rijpen" om een oplossing te vinden [^]
citaat:
Geplaatst door just4fun
Veerdraad van Fohrman, met zo'n naam moeten uw fooratracties toch werken
Tof gevonden - misschien moet ik hem als sponsor vragen [:)]
@Jurgen: 2012 in elk geval, en hopelijk met allemaal-werkende stukken [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Ik heb de afgelopen week een oplijsting gemaakt, met een (ruw) geschat aantal dagen dat ik nodig heb, en met de prioriteit per item
Het resultaat was onthutsend:
rood - topprioriteit: 45 dagen
geel - toch wel heel wenselijk: nog eens 42 dagen
groen - graag wel, maar niet "per s?": nog eens 46
Totaal 143, en er zijn nog 97 kalenderdagen tot 26/10 [B)], en een mens moet ook nog werken, en er is nog een vakantie met de echtgenote gepland...

Nu is het wel zo dat enkele items pessimistisch geschat zijn, en waarschijnlijk sneller OK zullen zijn, maar toch ...
Ik wil er in elk geval voor gaan, en op 27/10 in Mechelen staan. Nog eens twee jaar er bij is geen optie.

Daarom heb ik de botsauto's momenteel "geparkeerd". De kraam plaats ik zeker wel, maar rijdend?
Misschien, als er nog tijd voor is half oktober. Dat ding heeft me al teveel tijd gekost, en ontgoocheling. Dus nu even niet.

Ik ben nu bezig met onderdelen voor de railway, maar wil ook eerst tijd steken in het volledig doen werken van parkbaantje, rups en spiegeltent. In die volgorde [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Gerolf,
alvast een geluk voor jou dat deze kwakkel(knutsel)zomer nog een tijdje schijnt aan te houden en of in het meest possitieve geval niet ver weg is, zodoende heb je eigenlijk veel knutseltijd om alles in orde te krijgen ![8D]
Ik zal alvast bij de eersten zijn om op zaterdag jouw meesterwerk LIVE te zien en te aanschouwen ![:p]
Groeten Peter[;)]

doomslu

Als ik jou was zou ik die botsauto's ook even parkeren. Het zal zo ook al mooi zijn, hoor. [;)]
We kijken alvast uit naar de kermis is Mechelen! [:)] [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Het parkbaantje is (terug) OK, de spiegeltent heeft nog wat "betere" stroom nodig ...



Ik heb me niet steeds aan de kleurcode van de bedrading gehouden, en dat brak wat zuur op [:I]
Het is niet het leukste deel van de bouw, maar net zo goed nodig.
In elk geval gaat de zaak nu vooruit - het ter plaatse trappelen (botsauto's) lijkt voorbij [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

citaat:
Geplaatst door Gerolf

... In elk geval gaat de zaak nu vooruit ...

Goed nieuws, Gerolf.  Houden zo !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modelbaanHO

Je kennende komt het wel in orde. Zo te zien heeft je vaste baan een beetje te lijden onder de bouw van je minibaantje.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO
Zo te zien heeft je vaste baan een beetje te lijden onder de bouw van je minibaantje.
Behoorlijk, ja, en al j??ren, min of meer van tijdens de minibaantjeswedstrijd 2008, dus sinds 2007 [B)]
Dat is een belangrijke reden dat 2012 de limiet is. Ik wil daarna eindelijk terug met mijn grotere project bezig zijn [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw