Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

't Is Kermis ...

Gestart door Gerolf, 06 juli 2009, 13:00:57 PM

PeterC

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Ik denk dat Gerolf zelf model heeft gestaan voor het standbeeld.



Gerolf, als het gaat om je tot je uiterste te pushen, doe ik mee: een rond-om-rond-foto van je hoofd, laten digitaliseren en daarvan een 3D-print op 1/50...
Je foto staat toch al in de botsauto's...  Waarom dan geen stand(zit)beeld??? [;)]
Groetjes, Peter


Gerolf

Rotoscoping? Ja, waarom niet ... [:D] [:D]
Misschien IS het wel een beeld van mij, in mijn golden-boy-jaren [^] [:D] [:D]

Intussen nog wat verder geverfd, en tijd voor een fotooke op een meer "natuurlijke" ondergrond:


Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Geeft een mooi effect. Maar voor de definitieve plaatsing misschien toch een stukje uit de kasseien snijden om spleten te vermijden. Maar dat was je waarschijnlijk al wel van plan.

Geert

Mooi effect, persoonlijk zal ik voor kopergroen gaan met zwarte verweringssporen, past beter bij de sfeer. Dan er nog wat duiven bij die ook hun sporen achterlaten...

Ook een naamplaatje zodat we weten wie er daar een houding aanneemt alsof hij een pint vastheeft. Dan zitten we helemaal in de sfeer van je baan.[;)]

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Geert
...een naamplaatje zodat we weten wie er daar een houding aanneemt alsof hij een pint vastheeft. Dan zitten we helemaal in de sfeer van je baan.[;)]
Tja, wie weet. Als ik nog eens iets moet etsen zal ik trachten er aan te denken [;)]
Intussen nog wat voort met het botsauto-seriewerk:



8 voorwielstellen, nog 6 te gaan. De zevende was behoorlijk tegendraads: tot vier keer sprongen de wielen en rondelletjes weg [:I]
Voorlopig hangen de voordissels nog paarsgewijs aan mekaar - iets handiger om vast te houden zo [:D]
Hierna de tandwielen 5 en 6 plaatsen, dan de kantelmechaniek (nog 2 keer 14 veertjes te vouwen),
... en tenslotte deze voorwielen op hun plaats, samen met het laatste tandwiel... en dan testrijden [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Succes! [;)]
Je hebt nog enkele maanden de tijd [;)][;)][;)]
Groetjes, Peter


Gerolf

Merci, Peter. Nog 7 maanden als ik goed kan tellen [:I]
citaat:
Heb je jezelf nog nooit vervloekt, dat je hiermee gestart bent?
En ONS vervloekt, omdat we die pareltjes willen zien rijden?
Mezelf - of iemand anders - vervloeken ? Nee, jamais.
Maar ik heb al wel mijn dipjes gehad tijdens dit project, en dan maak ik een standbeeld of een slecht verende mercedes of zo [:D]
Ik ben wel "verrast" door de hoeveelheid werk dat er in kruipt.
Wat dat rijden betreft: tja ... samen met mij geduldig wachten [}:)] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Zijn er nog attracties hierna?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Paulogic

Allez Gerolf... laat u niet kennen he [:)][;)]

Een spookhuis mag toch niet ontbreken. Karretjes om even binnen en buiten
te rijden kan toch nu niet meer moeilijk zijn.

Foto's van spoken kan ik u bezorgen... ik ken er een paar ![}:)]
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Paulogic
Allez Gerolf... laat u niet kennen he [:)][;)]Een spookhuis mag toch niet ontbreken.
Tja, en een stoomcaroussel, een zweefmolen, een cake-a-walk, pony's, ... dromen genoeg [:o)]
Maar 7 maanden is niet veel, en ik moet de andere attracties ook nog afwerken/herstellen.
Het parkbaantje (de enige volledig werkende tot nu toe) is intussen ook defect geraakt [B)]
En nee, ik ga niet uitstellen naar 2014. Na Mechelen wil ik terug met treintjes bezig zijn [^]

Tussenstand botsauto's: de voorwielstellen zijn allemaal klaar. Nu de voorbereidingen voor tandwiel 5 en 6 [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door conducteur
Zijn er nog attracties hierna?
Kleine, niet-bewegende in elk geval. (schietkraam, eendjes vissen, loterij, ...)
Ik heb nog wel idee?n voor een (paar) grote, maar dat zit er niet meer in, vrees ik. Slechts 7 maanden, h? [;)]



die eendjes zouden toch rond kunnen drijven (lopende band) ! All?, Gerolf ge gaat U toch niet laten kennen ![:D]

Groeten Peter[;)]

Gerolf

De kleinste tandwieltjes ...



Wat uitleg? Links is het laatste (grote) tandwiel even geplaatst, om de preciese plaatsing van het voorlaatste wieltje te kunnen bepalen
In het midden wat asjes, en gehalveerde tandwieltjes (anders komen ze te hoog)
Achteraan volgende stukken (kap, botsplaat, ...), genummerd want aangepast voor dat specifieke karretje
Rechts een uitgevoerde tussenstand. Het kantelende blokje is er tijdelijk uit, want er moet in de voorwiel-holte nog wat gebeuren [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

Al die tandwieltjes om de snelheid op een realistich niveau te brengen, amai.

Maar ik vrees toch dat ze gaan geflitst worden [:D] maar niet door de flikken ![;)]
mvg,
Paul(ogic)

Frank_N

At Gerolf:
Kop van Jut? Idee?

Maak ons gek! (was je al mee bezig)
Groet van Frank

Gerolf

Stilaan naderen we de eindfase ... nog twee reeksen veertjes te plooien en plaatsen. 7 van de eerste 14 zijn klaar.
Het eerste veertje (0.2mm "pianowire") zorgt ervoor dat het bakje OF in vooruit, OF in achteruit staat (en niet tussenin)
De bodem wordt in deze fase ook samengesteld. De voorraadzakjes met eerder gemaakte onderdelen geraken stilaan leeg [^]
citaat:
Geplaatst door ModelspoorfaN
Kop van Jut? Idee? Maak ons gek! (was je al mee bezig)
Die zat ook in het achterhoofd, maar of ik daar tijd voor ga hebben ... [8)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw