Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Vlottende cabine

Gestart door argilla, 15 april 2005, 17:11:05 PM

n/a

Heb hem vandaag te Heverlee in het spoor gekocht voor 214,00 euro.
Zeer mooi model.Kon hem niet laten liggen ,ze hebben hem ter plaatse gedemonstreerd,en hij rijdt SUPER !!!
In de winkel hebben ze er een lokpilot ingestoken ,werkt prima !!!

ronny-vdv

Hoi,

Zou de versie met loksound een ander loknummer dragen of is het ook de 5217 ?

Mvg,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Bert Ossevoort

Volgens de site van Jocadis ;
5211 2rail digt met geluid
5205 3rail digt
5211 3rail digt met geluid
5217 2rail [is er al]
als het waar is zijn er straks dus 3 nummers in omloop misschien voor de mensen die er 2 willen aankopen een idee om te ruilen?

lees het nog wel Bert.

Peter

Op de website van Belrail staan prachtige foto's van de 5217 en ook van vele andere uit de 52 reeks.
Hierbij de link naar die foto's
http://www.belrail.be/common/pictures/index.php?lang=fr&cat=diesel&type=hld52
Met vriendelijke groeten
Peter

locomotion

Ik heb zonet mijn doos toegekregen via de post. (Zijn vroeg vandaag).
De loc ziet er prachtig uit. De schildering is goed. het geel voortreffelijk. Is al ooit anders geweest. Hier en daar is de scheiding tussen het geel en het groen niet duidelijk, en ook op het dak zat tussen de ventilatoren te weinig verf. Ook de handgrepen wijken een beetje af van het groen op de loc (iets lichter). De gele trapjes vallen op. Waren die wel volledig geel ? Of was alleen de rand geel. Volgens mij alleen de randen en waren de trapjes gewoon zwart van de vuile schoenen  of groen van de loc. Op deze details na vind ik het concept zeer goed geslaagd. Ik ben vooral blij met de degelijkheid van de kleuren. De kunststof van de kap is nochtans mee in het geel.
Locomotion

Peter

Heb daarjuist een decoder ingebouwd in mijn 5217. Je moet er wel mee oppassen wanneer je de bovenbouw eraf haalt. De rode lichtgeleiders vielen er bij mijn model gemakkelijk uit. Indien ze vrij los zitten zoals bij mijn model, kan je ze best vast zetten met wat fotolijm. Deze tast de kunststof niet aan.De inbouw van de decoder is heel eenvoudig. Ruimte genoeg in de tanks onder de lok (net zoals bij de bolle neuzen)Wat me ook opvalt is dat steeds de rechtse lampen (in rijrichting gezien) zowel wit als rood, minder licht geven dan de linkse. Bij digitaal valt dit precies meer op dan bij analoog (of is dit slechts een indruk van mij?
Met vriendelijke groeten
Peter

locomotion

Ik heb nog geen decoder ingebouwd in de 5217, maar had dit vroeger al wel gedaan bij een ander model van de bolle neuzen, en daar heb ik geen problemen met de lichtinrichting in de loc. Ook zie ik geen verschil in lichtintentiteit.
Locomotion

ysbeer

Ik heb mij vandaag een 5217 en  de blauwe 6215 aangeschaft.
de 5217 rijdt uitstekend evenals de 6215 die heeft een veel betere motor dan mij oude uitvoering uit 1990 die gromt en knort.
Helaas heeft roco niet de moeite genomen het nummer te veranderen.
Of is ooit maar een geweest in blauw ???.
het is hier waarschijnlijk al 100 keer gevraagd,maar wie leverd ander nummers voor de 62 serie.
Tenzij er natuurlijk maar een was.
elke inlichting welkom

wim

dgrr57

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Ik heb mij vandaag een 5217 en  de blauwe 6215 aangeschaft.
de 5217 rijdt uitstekend evenals de 6215 die heeft een veel betere motor dan mij oude uitvoering uit 1990 die gromt en knort.
Helaas heeft roco niet de moeite genomen het nummer te veranderen.
Of is ooit maar een geweest in blauw ???.
het is hier waarschijnlijk al 100 keer gevraagd,maar wie leverd ander nummers voor de 62 serie.
Tenzij er natuurlijk maar een was.
elke inlichting welkom

wim

er is maar een geweest

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door ysbeer

de blauwe 6215 aangeschaft.

Dus de nieuwe 6215 ligt in de winkel?

ysbeer

inderdaad hij is er.

wim

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door ysbeer

inderdaad hij is er.

wim

Amai das, rap de nieuwe Roco laat er ook geen gras over groeien.

(sorry dat ik effen van onderwerp af ga)

ERVIN

citaat:
Geplaatst door ysbeer

inderdaad hij is er.

wim

En ysbeer,is het probleem met de lichten nu opgelost?
Bij mijn 6218 branden de witte lichten aan de buitenkant,terwijl zij eigenlijk aan de binnenkant moeten branden.

ysbeer

Vergeten te kijken,ik wist ook niet hoe het precies moest zijn.
Zal morgen kijken
Jullie horen van me.

Wim

ysbeer

Snel nog even laten rijden.

Bij de blauwe 62 zitten de witte lampen binnen en de rode aan de buiten zijden
goed dus ???

Wim