Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Vlottende cabine

Gestart door argilla, 15 april 2005, 17:11:05 PM

FREMO e.V. - afd België

[:I]  [:D]  [:I]  

Wel ik heb hem gevonden (ROCO 63966)aan 190,45,?uro voor de gewone analoge versie.

Ik heb wel heel goed rondgekeken op de markt, en het is bedroevend wat de prijsstelling is van sommige vroegere goede verkopers. t' Is of dat zij allemaal vlug willen binnen zijn. Maar t'zal weer een gedacht zijn zeker. [}:)]

Mvg[^]
FREMO e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

mark7758

He Diesels,
Jij als kenner. Heb jij het mogelijke foutje al ontdekt?
Fout is pas zichtbaar als je het model goed kan zien op de tekst aan de zijkant. (Depot) En denk maar eens aan je mogelijk optie's.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

diesels

citaat:
Geplaatst door mark7758

He Diesels,
Jij als kenner. Heb jij het mogelijke foutje al ontdekt?
Fout is pas zichtbaar als je het model goed kan zien op de tekst aan de zijkant. (Depot) En denk maar eens aan je mogelijk optie's.



Ik heb het model zelf nog niet vastgehad, maar als de stelplaats fout is zal me dat zeker opvallen [:D]

mark7758

Meer 5217 Was een 53er. Kijk eens naar het dak en dan naar de rev. datum. [;)]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

diesels

citaat:
Geplaatst door mark7758

Meer 5217 Was een 53er. Kijk eens naar het dak en dan naar de rev. datum. [;)]



Ik heb het model niet, dus ik weet niet welke revisiedatum erop staat. Het dak klopt zo te zien (uitlaat voor de stoomketel is blijven zitten).

groetjes Sicco

boke

Hallo,

Weet iemand of Roco van plan is om verschillende nummers van deze loc uit te brengen?

Groetjes,


tufken

citaat:
Geplaatst door boke

Hallo,

Weet iemand of Roco van plan is om verschillende nummers van deze loc uit te brengen?

Groetjes,





Naar wat ik gehoord heb een paar.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


mark7758

Het model is een verbouwde 53. Met het dak van een 52er.
Maar wel een schitterend model. Dus door sparen en er minimaal 2 van hebben.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

Guido Olaerts heeft de vlottende kabine binnen (zonder geluid)
Met vriendelijke groeten
Peter

boke

citaat:
Geplaatst door mark7758

Het model is een verbouwde 53. Met het dak van een 52er.
Maar wel een schitterend model. Dus door sparen en er minimaal 2 van hebben.


Bedoel je hiermee dat het dak niet klopt met het dak van de echte 5217 of dat het dak van de echte 5217 een buitenbeentje is in de reeks 52 en dus de andere 52'ers andere daken hebben [?]

Groetjes,

diesels

citaat:
Geplaatst door boke

citaat:
Geplaatst door mark7758

Het model is een verbouwde 53. Met het dak van een 52er.
Maar wel een schitterend model. Dus door sparen en er minimaal 2 van hebben.


Bedoel je hiermee dat het dak niet klopt met het dak van de echte 5217 of dat het dak van de echte 5217 een buitenbeentje is in de reeks 52 en dus de andere 52'ers andere daken hebben [?]



Ik weet niet in hoeverre het dak van een originele 52 verschilt met dat van een ex 53 die van een stoomketel voorzien is (5214-5217), want ik dacht dat dat het enige verschil is. Die uitlaat zit volgens mij op dezelfde plek. Maragoed, ik heb eigenlijk nooit echt goed naar de daken gekeken.

locomotion

Een omgebouwde 53'er voor de reizigersdienst heeft toch hetzelfde dak gekregen als de 52. Het enige verschil zijn toch de twee bijkoemende openingen voor de luchttoevoer voor de stoomketel en die zijn snel bijgeplaatst. Ik zou afgaan van de foto's om een oordeel te vellen omdat een klein verschil gemakkelijk aangebracht kon worden in de stelplaats. Zelfs Ronet kon indertijd gemakkelijk kleine onderhouds aanpassingen aanbrengen.
Welk depot staat erop en welke revisiedatum?
Locomotion

mark7758

De 202.017 (5217) werd in 1957 omgenummerd in 204.007 (5407)
En kreeg in 1993 een vlottende cabine.
De 5318 is verbouwd naar de 5217 op 1-1-1971 en kreeg een vlottende cabine op 14-08-1984.
Als je de foto's van het dak bekijkt is het een dak van een reeks 52.
Daar zie je de luchtinlaat voor de stoomverwarming.
Aangezien de 202.017 (Met stoomverwarming) de 5407 werd.
En de oude 5318 (Zonder stoomverwarming) de .5217 werd hoort er eigenlijk geen luchtinlaat te zitten.
Maar ik ben zeeeer tevreden over het model. Hiermee kan je lekker veel nummer varianten maken.
52ers/53ers en 54ers.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Tom

Vandaag de 5217 gezien bij modelbouwcenter west-vlaanderen.
Ik weet wel geen prijs.
Tom

diesels

citaat:
Geplaatst door mark7758

De 202.017 (5217) werd in 1957 omgenummerd in 204.007 (5407)
En kreeg in 1993 een vlottende cabine.
De 5318 is verbouwd naar de 5217 op 1-1-1971 en kreeg een vlottende cabine op 14-08-1984.
Als je de foto's van het dak bekijkt is het een dak van een reeks 52.
Daar zie je de luchtinlaat voor de stoomverwarming.
Aangezien de 202.017 (Met stoomverwarming) de 5407 werd.
En de oude 5318 (Zonder stoomverwarming) de .5217 werd hoort er eigenlijk geen luchtinlaat te zitten.
Maar ik ben zeeeer tevreden over het model. Hiermee kan je lekker veel nummer varianten maken.
52ers/53ers en 54ers.



Hoi.
Twee probleempjes met je theorie:
1) de 5318 bestond voor 1-1-71 niet maar heette toen 203.018 en na 1-1-71 dus 5318. Op 14-8-84 is de loc afgeleverd na voorzien te zijn van VC ?n stoomverwarmingsketel en onder het nummer 5217. Niet eerder dus.
2) De 5217, net als de 5214-5216 die in 1983-1984 uit 4 53-ers werden 'omgebouwd' werden niet voor niets in reeks 52 vernummerd: zij kregen toen immers een verwarmingsketel om locs reeks 60 op de dienst naar Dinant te vervangen d?s ook een uitlaat in het dak conform de andere 52-ers. Toen de ketel later buiten dienst ging en er dus een punt voor het nummer kwam, was de NMNS al afgestapt van het vernummeren tussen beide reeksen (in dit geval terug in reeks 53). In elk geval is het dak dus correct.

groeten Sicco