Nieuws:

Nu in MSM 269 TEST: Dieselmotorstellen type 630/reeks 40 | NMBS M3-rijtuigen van Treinshop Olaerts | Een CFL trek-duw-trein door Roco | Rivarossi Vossloh DE18 van CFL-Cargo | Kato TGV Sud-Est | Veelzijdige BR23 van de VSM

Hoofdmenu

Vlottende cabine

Gestart door argilla, 15 april 2005, 17:11:05 PM

mark7758

Ik had je tekeningen van BELUX moeten laten zien,
Mijn station en het depot van Richard6016. En dan weten dat we er een kleine 50 locomotieven op moeten passen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

n/a

50 loks op depot?!,erg grappig Mark7758,want volgens die tekeningen kent jou station afstelruimte voor hooguit twee locs,dus de overige 48 locs mag ik gaan herbergen,ik ga zo dadelijk de NMBS om subsidie vragen voor al het houtwerk.Maar alle gekheid op een stok,ik denk dat we in de toekomst wel eens op het dubbele van 50 locs uit zouden kunnen komen,als we zelf locs gaan vernummeren met die Rocky-rail decals.Tegen die tijd moet de BELUX baan zelf ook een lengte van 70-75 m. hebben.

Richard6016

mark7758

Ik hou van wat reserve. En ik heb MSM beloofd dat we volgend jaar terug zouden komen met een grotere baan.
Dus even doorwerken.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

locomotion

Op de website van Jocadis wordt vandaag de reeks 52 met vlottende kabine opgenomen bij de nieuwigheden. Dit was gisteren nog niet het geval. Wel staat er bij dat het artikel "tijdelijk niet leverbaar" is.
Zou de vlottende Kabine zoals aangekondigd dan toch nog op tijd geleverd worden? Weet er iemand al iets meer. Ik probeer straks nog te bellen.
Locomotion

janjozef

Voor 14 dagen nog bij collectorsbank met de vertegenwoordiger van reyne gesproken en er was nog geen datum gekend kan dus nog even duren

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

diesels

citaat:
Geplaatst door janjozef

Voor 14 dagen nog bij collectorsbank met de vertegenwoordiger van reyne gesproken en er was nog geen datum gekend kan dus nog even duren

Jan



Hij is al uit hoor [:)]
Erg mooi model! Nummer .5217, vreemd genoeg nummer op ??n zijkant hoger dan op de andere.

mark7758

Wat maakt het uit. Ik ga hem toch omnummeren.
Alleen leuk. Naar welk nummer?
5217 is dat altijd al een 52er geweest of was het een 53er.
Thuis eens heerlijk oude boeken en foto's bekijken.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

diesels

citaat:
Geplaatst door mark7758

Wat maakt het uit. Ik ga hem toch omnummeren.
Alleen leuk. Naar welk nummer?
5217 is dat altijd al een 52er geweest of was het een 53er.
Thuis eens heerlijk oude boeken en foto's bekijken.



5217 is een voormalige 53-er, rond 1983 omgenummerd. De oorspronkelijke serie liep tot 5213. Staat inderdaad wel ergens in 'de boeken'.

Vernummeren naar .5321 zou leuk zijn natuurlijk (voor de kenners onder ons)

groetjes Sicco

mark7758

He He. Je ontneemt me plezier toch door het boek over de Reeks 52/53.
Ik had het goed. Maar wilde zekerheid hebben.
Nu weet ik alles al weer.[:(]
Maar die 5321 was maar van korte duur.
Zal wel een mooi nummer worden van de reeks 53. (Of toch 52)[;)]
Ga eens kijken wat ik aan foto's heb van het orgineel om zo duidelijke foto's te hebben voor het omnummeren.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

diesels

citaat:
Geplaatst door mark7758

He He. Je ontneemt me plezier toch door het boek over de Reeks 52/53.
Ik had het goed. Maar wilde zekerheid hebben.
Nu weet ik alles al weer.[:(]
Maar die 5321 was maar van korte duur.
Zal wel een mooi nummer worden van de reeks 53. (Of toch 52)[;)]
Ga eens kijken wat ik aan foto's heb van het orgineel om zo duidelijke foto's te hebben voor het omnummeren.



Dan moet het geen originele 53 zijn, want dan klopt het dak niet (of dat zou je niet kunnen schelen, dat kan ook natuurlijk).


Kedeng Kedeng

Ik heb er een gevonden op ebay
Ziet er niet slecht uit [8D], wou hem eerst niet maar als ik zo kijk ...







mark7758

citaat:
Geplaatst door diesels

citaat:
Geplaatst door mark7758

He He. Je ontneemt me plezier toch door het boek over de Reeks 52/53.
Ik had het goed. Maar wilde zekerheid hebben.
Nu weet ik alles al weer.[:(]
Maar die 5321 was maar van korte duur.
Zal wel een mooi nummer worden van de reeks 53. (Of toch 52)[;)]
Ga eens kijken wat ik aan foto's heb van het orgineel om zo duidelijke foto's te hebben voor het omnummeren.


Dan moet het geen originele 53 zijn, want dan klopt het dak niet (of dat zou je niet kunnen schelen, dat kan ook natuurlijk).


Of wilt modern of oud rijden. Dan is het dus 52 of 53.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ysbeer

Hemeltje lief wat een schandalige prijzen bij die ROCO SHOP
Nog hoger dan de advies prijs van ROCO.

Wie daar koopt,heeft geld te veel of niet goed om zich heen gekoekt.

Wim

Tom

Persoonlijk vind ik die vlottende cabine's maar lelijke machines als je ze vergelijkt met hun bolle neus.
De bolle neuzen staan dan wel bovenaan mij favoriete loc's.
Tom

tufken

Alleen de gelijkstroom zonder geluid is binnen,
nog enkele weken dan volgen de andere.

63966 = D.C. Dieselloc Reeks 52 "Vlottende cabine"    
211,40 ?  (prijs tot 1 mei)   leverbaar  

www.modeltrein-paradise.be
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "