Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Stieven76


TBCédric

Nieuwe containers gekocht voor mijn lsm sgns.

nieuwe containers by modeltrainho, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

liefhebber

hoi,

Hieronder een aantal foto's van mijn eerste grote gebouw.
Vroeger enkel kleine dingen in elkaar gestoken, maar heb mij eens gewaagd aan iets groots.
Het is zeker voor verbetering vatbaar.maar ik heb wel het gevoel dat het niet slecht is uitgedraaid,
Er moet nog hier en daar wat bijgewerkt worden en ook nog wat buitenverlichting gemaakt worden.

Van dit station zijn er 3 gebouwd Drongen, Hansbeke en Eine, dit is het station van Eine.
Het is de bedoeling om heel de stationsbuurt na te maken. Dit zal wel nog een tijdje duren.

http://s1299.photobucket.com/user/Liefhebber1/library/Modelforum?sort=3&page=1
 

TBCédric

Ziet er zeker niet slecht uit.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michiel

Peter, dat ziet er heel erg goed uit!  8) Dat belooft voor de rest van de baan.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Straalt ook heel wat sfeer uit.
In het vervolg mag je hier gerust je bouwverslagje plaatsen  ;)

Steam.N

Knap gedaan, Peter !
Een mooi gebouw dat prachtig zal staan in je baan !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Hoi Peter, je station van Eine ziet er mooi uit, echter als ik het vergelijk met het echte station, heb je flink wat andere kleuren gebruik. Het is maar in hoeverre en tot in welk detail je de omgeving wilt nabouwen.
Onderstaande foto gebruikt van wikipedia

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirky

Mooi gemaakt!
Eine... de helft van jeugd heb ik daar rondgehangen...

Ik hoop dat de stationsbuurt niet Anno 2013 nabouwt met het afschuwelijke gebouw dat er nu naast staat maar eerder gaat naar 2005 of vroeger!

Na de restauratie door de nieuwe eigenaar stond het station mooi te pronken aan het eind van de straat vóór het Rode plein. Nu is het zicht op het gebouw totaal verprutst door een gebouw in een smaakloze stijl dat er naast geplaatst werd...

Dit is een stationsgebouw van na 1918 want het eerste werd in WO 1 verwoest.

Ben benieuwd om het vervolg te zien.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

liefhebber

hoi,

Eerst en vooral bedankt voor de leuke reacties.

Ik weet dat het eerste station verwoest is in de eerste wereldoorlog, daarom ga ik terug naar de jaren 50 en 60.
Dit heb ik gekozen omdat er toen nog gebouwen stonden van het eerste station nm. wc's en pakgebouw.
Ook omdat er toen nog stoomtreinen reden volgeladen met kolen uit de Borinage naar de haven van Gent.
Ook kan je diesels inzetten.

Ik weet dat mijn schilderwerk niet top is maar in de jaren 80 en begin de jaren 90 stond dit gebouw er echt niet mooi bij.
Ook zijn de oude schouwen en de wc en pakgebouw  verdwenen na dat Coens het gekocht heeft , ook daaraan kun je zien dat het verder in de tijd afspeelt

inderdaad, ze zijn het zicht van het station aan het wegnemen en dit vind ik zeer spijtig.


 

Stieven76

Op de echte foto lijkt het station recent toch een opknapbeurt gekregen te hebben want die gevel ziet er wel heel proper uit.
Persoonlijk vind ik je schildering zeer goed geslaagd  ;) Hopelijk krijg ik mijn gebouwen ook zo realistisch ;)

liefhebber

hoi,

voor de geïnteresseerde.
Ik heb een aantal foto's van het station van Eine van voor en na de WO1 bijgezet.

Ook het volgende project staat er bij ( laatste foto)

http://s1299.photobucket.com/user/Liefhebber1/library/Modelforum?sort=3&page=1

mvg

 

Dirky

café BOLERO... Hmmm... daar heb ik uren versleten  :)
Als je wilt weten hoe het interieur er vroeger uitzag; ik heb een fotografisch geheugen  ;D

OlivierV

Net mee klaar, Lima 2735 terug in orde gesteld voor een clublid.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan