Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

D_Loc

#1740
Ik ben bezig met een nieuwe Loksound voor de CFL 1800/reeks 55
Ik heb inmiddels een prototype(klik) online staan.

Bij deze Loksound is de nadruk gelegd op het ventilator geluid wat de locs hun specifieke sound geeft. Afhankelijk hoe de rij-regelaar wordt bediend zal de ventilator inschakelen.
Het geluid zal beschikbaar komen voor Loksound 3.5(32Mbit) en Loksound 4.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

dgrr57

#1741
citaat:
Geplaatst door D_Loc

Ik ben bezig met een nieuwe Loksound voor de CFL 1800/reeks 55
Ik heb inmiddels een prototype(klik) online staan.

Bij deze Loksound is de nadruk gelegd op het ventilator geluid wat de locs hun specifieke sound geeft. Afhankelijk hoe de rij-regelaar wordt bediend zal de ventilator inschakelen.
Het geluid zal beschikbaar komen voor Loksound 3.5(32Mbit) en Loksound 4.


[:p][:p][:p]
En als je een beetje geduld heb, is er goed nieuws vanuit ESU :

citaat:
From Matt Herman, ESU LLC

You asked for it! I pushed for it! Germany responded!

Finally, by the middle of next week New Version 4.3 of the LokProgrammer Software will be available with a firmware update to install the 3.5 style Manual Notching into the V4.0 and the Select decoders!!!!

In order to instill this change we will need to make changes to all the current Select and V4.0 files online so you may find that certain sounds may not be available for a day or 2 on our website.
Please bare with us though as these changes will be brief. These will be function mapping changes only so that the manual notching will work properly.


D_Loc

#1742
citaat:
Geplaatst door dgrr57

[:p][:p][:p]
En als je een beetje geduld heb, is er goed nieuws vanuit ESU :

CiteerFrom Matt Herman, ESU LLC

You asked for it! I pushed for it! Germany responded!

Finally, by the middle of next week New Version 4.3 of the LokProgrammer Software will be available with a firmware update to install the 3.5 style Manual Notching into the V4.0 and the Select decoders!!!!

In order to instill this change we will need to make changes to all the current Select and V4.0 files online so you may find that certain sounds may not be available for a day or 2 on our website.
Please bare with us though as these changes will be brief. These will be function mapping changes only so that the manual notching will work properly.


Dat is zeker goed nieuws want het handmatig schakelen van Loksound 4 werkt lang niet zo prettig als dat van Loksound 3.5! Je kan namelijk niet bepalen tot waar je wilt opschakelen. Je kan alleen een waarde kiezen (die heb ik bij mij maar op 255 gezet zodat die altijd tot stand 8 komt) en in stilstand kan je hem niet gebruiken.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Dirky

#1743
bezig enkele prototypes aan het afwerken...


Michiel

#1744
Die zijn ENORM, die seinhuizen! Ik kan haast een hele modelbaan kwijt in 1 zo'n huis! [:D]

Maar het ziet er wel erg goed uit! De verhoudingen en uitstraling zitten snor! [8D] Nu nog de aankleding... [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

#1745
Begonnen aan een model van de MY1152 M28 te maken, het begin model is een Roco MY1124 (rood/zwarte) schildering. Dak reeds voorzien van lange uitlaat (messing), gaten dichten, decals verwijderen, dan gaatjes maken voor de rangeerderplateaus, ook pinklichten op dak voorzien. Dit model blijft de rood/zwarte schildering behouden, cabines worden geschilderd, voorzien van machinist. Wordt vervuild en model dateert van anno 2006 en wordt door een priv? firma beheerd.[:)]

Steam.N

#1746
Deze avond mijn werkblad wat opkuisen.
Ben wat spulletjes kwijt ... Heb ze gisteren avond ERGENS gelegd ...
Had zelfs geen plaats meer om mijn Lauscha seinhuis neer te zetten ...

[Edit:]
Spulletjes teruggevonden (en nog meer [:)]).  Oef.
Maar nu ik toch bezig ben, nog even wat verder rommelen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#1747
Mijn testbaankoffer is klaar en functioneel...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterC

#1748
citaat:
Geplaatst door Michiel

Mijn testbaankoffer is klaar en functioneel...



Knap gedaan!  Ik heb nog een behangtafel...  Zou dat daarmee lukken voor HO [^][^][^]
Groetjes, Peter


Gerolf

#1749
Inderdaad mooi gedaan [8D]
Een behangtafel voor H0? Moet kunnen denk ik, als je de plaat wat verstijft
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gardevil

#1750
citaat:
Geplaatst door PeterC
citaat:
Geplaatst door Michiel
Mijn testbaankoffer is klaar en functioneel...
Knap gedaan!  Ik heb nog een behangtafel...  Zou dat daarmee lukken voor HO [^][^][^]
Wel je locs van de tafel halen voor je gaat behangen [:D]
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Steam.N

#1751
Knap, Michiel.  Goed idee !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

mini-bs

#1752
heel origineel en goed gevonden, want inderdaad... waar moet je met zo'n testbaan heen wanneer je ze niet gebruikt, en zo kan je ze nog makkelijk meenemen ook...
 

bollen neus

#1753
Juist gedaan met smalle rode lijn te spuiten op MY1146 NORDJYSKE JERNBANER alsook de zijkanten blinkend zwart aan de MY1152 M28. Deze heeft de wijn rode kleur gekregen op de neuzen volgen sde foto's ik gezien heb, op foto is er een enorm verschil tussen flits en buiten zonder flits maar het zal later dan nog allemaal veranderen als ze vuil zijn gemaakt. De fijne lijn hier en daar een beetje bijwerken in de hoekjes van het afplakken. Rest is voor later in de loop van deze week.[:)]

bollen neus

#1754
De MY1152 volledig gespoten +vernis, kan dus rustig drogen tot morgen. Bovendeel van de MY1146 is in blauw gespoten, nu nog de bufferbalk en kleine onderste lijn in blauw en dan nog 2 maal afplakken voor de zijroosters en als laatste het dak in mat zwart te zetten.Langzaam maar zeker en zeker langzaam komt da wel snor.[:)]