Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Dirky

#1680
aan 't bekomen van 3 dagen Dafalgan en Asperine... zo te zien ben ik ook de enige niet die er last van gehad heeft...

Voor diegenen die ook eens echt ziek willen zijn: "Op naar Ontraxs dit weekend, daar hangen er vast en zeker virussen genoeg!" [:D]

Ludwig

#1681
citaat:
Geplaatst door the_gold

Momenteel een marklin 3152 aan het pimpen,een digitaal decoder, modernere panto's... en laten weatheren! Zal wel een leuke loc worden denk ik... liever dit dan een vitrains loc..





Welke panto's plaats je dan?

p.s. hier nog eentje ziek [:(][:(]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

PeterC

#1682
citaat:
Geplaatst door Dirky

...aan 't bekomen van 3 dagen Dafalgan en Asperine... zo te zien ben ik ook de enige niet die er last van gehad heeft...



Een van de zovelen...  En ik die dacht dat ik 'vallingske' opgedaan had door in m'n blootje in een koude operatiekamer te liggen [:o)]

Geen wonder dat het vrij 'stil' is op het forum...
Groetjes, Peter


ERVIN

#1683
En ook hier hebben ze prijs , zowel mijn vrouwtje als ikzelf , vandaag al een beetje beter , maar maandagavond en dinsdag ferm ziek geweest , in geen tijden zoveel afgezien!![xx(]

Ik ben bezig met moderne tunnels te maken onder het kopstation.

Peter

#1684
Ben gelukkig niet ziek, maar wel hard aan het werken om een tegelvloer in de living, keuken en hal aan te leggen. Nee, ik ben geen vloerder, dus bij mij gaat het wat langzamer. Nu enkel nog de afwerking  aan het grote schuifraam en dat kleine beetje nog voegen.Dus zaterdag waarschijnlijk gedaan. En dan terug modelspoor.[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

krispy

#1685
in afwachting van zekerheid ivm de schildering van de am75 een oud projectje weer boven water gehaald

Het herwerken van de oude fleisman spoorkraan naar voorbeeld van de spoorkraan van TW antwerpen ( als die nog bestaat ?)

gedaane werken :

eerst alles glad schuren ( alle relief weg ) , dan de bestaande vensters opgevuld en laten uitdrogen.

weggewerkt van het oude stuurhuis op de kop

nieuwe vensters gefreest ( eentje aan rechtervoorzijde ( vanop kop gezien ) eentje aan de voorzijde van opzij en 3 ronde vensters

een deur in relief gemaakt ( uitgeschuurd ) en een rooster op de achterzijkant geplaatst.

de schouw bovenop weg gedaan en op de achterzijde een groot rooster geplaatst.

Het geheel rood gespoten met gele streep , het kraangedeelte in het geel .Ook een bruine platte wagen herspoten in rood zodat hij een geheel met de kraan vormt.

Dit is het resultaat geworden ( decals moeten nog geprint worden )









Het is niet de bedoeling dat de kraan hier rondjes gaat rijden maar eerder als een object aan de Tractie Werkplaats van Fleerberg.
Na het aanbrengen van de decal nog een lichte verweering aanbrengen , ze is wel gerestaureerd en gebruiksklaar maar staat toch maar stil in wind en regen .










MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

bollen neus

#1686
Proberen van de deurgrepen te plooien in Nikkel/zilver draad voor rijtuigen M1 van OVB. Nog wat zoeken naar de juiste diameter van materiaal en dan een kaliberke maken voor Links en Rechts te plooien als ze goed zijn om in serie te maken.[:)]

PeterVG

#1687

Net de laatste hand gelegd aan 6 meter achtergrondschildering.  Op bijgevoegde foto is de helft van het tafereel afgebeeld.  De rest is bosrand, dat schildert wat sneller.  Bijna kreeg ik het gevoel te vergroeien met mijn schildersezel.  Drie maanden schilderwerk voor 6 meter achtergrond is best een lang tijd. Het resultaat valt reuze mee.



railman56

#1688
Het resultaat valt reuze mee.
dat zal ongetwijfeld niemand tegenspreken. zeer mooi[8D][8D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Steam.N

#1689
Wow!  Prachtig gedaan!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#1690
Knap resultaat Peter!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

#1691
6 meter in 3 maanden? [:0]
Ik schilder gans mijne living in een week of twee... meer dan 6 meter! [:D]

Mooi resultaat Peter [;)][:p].
Dat willen we wel eens van dichterbij bekijken.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG

#1692

Dat kan in de nabije toekomst Luc.  Momenteel ben ik aan het zwoegen op een artikel over het schilderen van achtergronden.  Dat zal ??n van de volgende maanden te lezen zijn in MSM.

Durango

#1693
Ai, schitterende achtergrond.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Martin Welberg

#1694
Wow, wil je geen drie maanden bij mij logeren [:D][;)]