Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Binco

#1500
Ik heb gisteren wat verschillende soorten steen meegenomen van langs het spoor, vanmorgen alles gezeefd, zelfs met een nylonkous om de fijnste fractie te bekomen.
En nu zit alles in de oven [:D]

Dat heet profiteren van de situatie want ons ma is niet thuis [:D][:I]

[:)][;)]

gardevil

#1501
citaat:
Geplaatst door Binco

...................
Dat heet profiteren van de situatie want ons ma is niet thuis [:D][:I]

[:)][;)]



En anders zegt je maar dat je rotsgebakjes maakt voor de kertsdagen ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

C.B.

#1502
Bij het opmaken van de boekhouding van mijn verzameling kwam ik het volgend Roco lokje tegen,
namelijk 1 van de oorspronkelijke (proto) type's Re 4/4 IV met het opschrift Bahn 2000.
Momenteel zijn alle deze lok's (4) bij de SOB in dienst.

Vermits ik deze lok aangekocht heb in 1992 , is deze lok niet voorzien van toeters en bellen.[:D]
Ik heb er een hele week aan gewerkt en wat is er gewijzigd? ...

De oude stroomafnemers (die nogal breed uitvielen) vervangen door de smalle stroomafnemers WLB85 (zoals voorzien op de latere Re 460) en deze daadwerkelijk ook op de echte lok is gewijzigd.

Stuurcabine aangepakt - TB en stuurpost deftig geschilderd - rugzakje en jasje in toegevoegd.
Een geel stipje aangebracht op beide aspotten langs 1 zijde op het draaistel.
De (beide) integra-signum magneet onder de lok heeft de grijze tint gekregen.
En ook de kopkranen van de remslangen hebben hun kleurtje rood / wit bekomen.
Een digitale decoder van ESU erin gesoldeerd (geen stekker) en de voorziene 2 lampjes vervangen door 2 warmwitte LED's.
Momenteel heb ik enkel de witte A frontverlichting ter beschikking want voor de rode geleider-staafje was er geen plaats meer.
De bedoeling is dat dit in een later stadium wordt omgebouwd naar een schakelbare verlichting wit/rood met 6 of 8 LED's voor en achter.

Hier 2 foto's die ik wil delen op het forum.[:)]





Ook zaten er decals bij en heb ik deze genomen van de 10103 "Luino"
Zo , kan deze lok weer met de tijd mee. (al is het maar op de modelbaan in deze schildering.)
Groetjes.
Claudio.

Driesel

#1503

@ERVIN: Zoals JP reeds aangaf is de ECR TRAXX redelijk eenvoudig te maken. Ideaal om zelf eens te proberen.

Groeten,

Dries

ToThePoint

#1504
citaat:
Geplaatst door HLD 3S2


@ERVIN: Zoals JP reeds aangaf is de ECR TRAXX redelijk eenvoudig te maken. Ideaal om zelf eens te proberen.

Groeten,

Dries



Ja vind ik ook. Het is echt het proberen waard.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

#1505
Woensdag (eergisteren) ben ik naar Berchem station getrokken voor de ontbrekende info aan te vullen.
Het brein heeft zich van de creatieve kant laten zien en voorlopig lukt elk idee in hoe een seinbrug te maken op schaal 1/87.
Ik ben dus met het moeilijkste begonnen. Als dit lukt dan is de rest a piece of cake.

Watch and enjoy.

N.B. Het is nog niet klaar en morgen zal er weinig tijd zijn, dinsdag kan ik pas verder bricoleren.








Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

#1506
Dat ziet er veelbelovend uit, JP [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#1507
sjiek... [:)]

Steam.N

#1508
Heel knap gedaan, JP!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

jacques timmermans

#1509
Wanneer men zich wat moeite doet en het voorbeeld eens goed bestudeerd en zich van de nodige documentatie voorziet is het realiseren van mooie zaken geen al te grote opgave; men krijgt er zelfs plezier in en op het resultaat kan men heel erg trots zijn.

Jacques Timmermans

dr3

#1510
Gisteren mijn eerste ervaringen met laser-cut opgedaan. Gekozen werd dit modelletje van Joswood dat er gewoon om vraagt om op een doodspoor geplaatst te worden met een weelderige vegetatie rond de assen. Nu nog de buffers en wat details...

 

Gerolf

#1511
Mooi wagonnetje, Wim. Vergeet de wielen niet - die glanzen nog als nieuw [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

#1512
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Mooi wagonnetje, Wim. Vergeet de wielen niet - die glanzen nog als nieuw [;)]




Prachtig ! Dat laser cutten dat zo ik eens onder de knie moeten krijgen.Kan sit niet georganiseerd worden via het forum of zo ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

bollen neus

#1513
Tegen het roesten van het rusten ondertussen dak volledig gedaan, andere uitlaat gemaakt voor de toekomstige MY1146 Jernbaner, voorzieningen voor de rangeerderplateaus geboord, alle overtollig materiaal verwijdert en glad geschuurd. Nu gans de body klaar en in de grondverf gezet.
Deze morgen 2 extra lange uitlaten gesoldeerd voor de modellen TMY1150 en de MY1158 , voor de laatste heb ik ook al 3 antennes gemaakt die de originele gaan vervangen, daar is er meer werk aan voor het dak te veranderen. Hoe meer je ermee bezig bent hoemeer verschillen je ontdekt van deze modellen, er is echt geen enkele dezelfde.[:)]

Mattias

#1514
Na zeer lang aan de kant geschoven te hebben, ben ik eindelijk eens begonnen aan mijn 57.
Het is ook mijn eerste ervaring met airbrush en ondanks dat vind ik het zelf goed geslaagd. [:I]

De loc toen hij nog in zijn oude kleuren stond:



De loc toen hij zijn grijze laag kreeg:



En dit is de stand van zaken momenteel:



Binnenkort nog wat afwerking en decals trachten te maken. Eens benieuwd naar het eindresultaat! [:)]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder