Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

#1365
De body gespoten van de MY1153 Lollandsbanen. De verlichting verandert naar LED warm wit/rood en de tanks gespoten in andere kleur. Nu bezig met LED te plaatsen in modellen STRABAG MY1142 en de Santa F? MY1125. Cabines verfraaien en machinst voorzien, als laatste de locomotieven vervuilen zodat ze origineel staan maar dan toch nog met een persoonlijk trekje er aan.[:)]

Michiel

#1366
Eric, hoe zit het met de MY1158, is die ook bijna klaar, of staat die nog in de gronverf? Mogen we hier een fotootje verwachten van de modellen als ze klaar zijn? Ik ben toch wel benieuwd.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marimon

#1367
Ik heb verleden week mijn baan afgebroken. Volledig.Ik vond dat er teveel sporen bij elkaar lagen.
Ik heb nu bakken gemaakt van 101x47. Daarvan zal ik een deftig schaduwstation en een paradebaan van maken. Waarom deze afmetingen? Simpel, het zijn de gedemonteerde panelen en balken van mijn tuinhuis dat moest verdwijnen en waar ik dus geen zaagwerk aan heb.
Nu ben ik bezig (all? tot daar juist[;)])mijn klimspiraal te monteren. Een hele karwei toch, maar het geeft voldoening.[:)]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

bollen neus

#1368
@ Michiel, pm is onderweg.[:)]

Gerolf

#1369
Vollen bak aan 't etsen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

#1370
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Vollen bak aan 't etsen [;)]



Moet ook gebeuren anders zal het niet verder afgewerkt kunnen worden.[:)]

De LED geplaatst in STRABAG MY1142 wegens geen onderdelen voor ander model verder af te werken. Morgen de cabines verfraaien en een machinist inzetten. Daarna vervuilen en alles terug monteren.Gelukkig staan er nog genoeg originele modellen hier in de kast om uit te rusten met andere verlichtingen. Hopelijk komen morgen de sperdioden binnen dan kunnen we rustig verder doen.[:)]

ERVIN

#1371
Twee extra wissels bijgelegd richting container-terminal , tevens direct aangesloten en momenteel aan het test-rijden , tot nu toe geen problemen , dus morgen ballast er tegenaan.

Steam.N

#1372
Rotsen, rotsen, ...  en een stukje spoor ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

#1373
Bij een zoektocht voor informatie voor het schrijnwerk van mijn 'grote' treinbaan, op de halfhoutse verbinding terecht gekomen.

...Hamer, zaag, beitel... Veel te ingewikkeld en omslachtig voor mij omdat te maken. Op zoek dus naar een betere oplossing.
Ik ben in het bezit van een prachtzaagmachine, een Metabo KGS 254M.

De zaagdiepteregeling daar uitgeflikkerd -die was nogal beperkt tot een 10tal millimeter- met een slijpschijfje op de dremel, en een langer stukje M6 draadeind ingestoken.

Nu kan ik de zaagdiepte regelen, naar believen, bv op de halve diepte van het hout. Vervolgens markeren we met potlood waar de verbinding moet komen. Met de zaagmachine zoveel mogelijk zaagsneden tussen beide markeringen maken en klaar is kees. In theorie zou dat moeten werken, in praktijk is het resultaat, op de nauwkeurigheid na, goed. Een echte houtbewerker zou het misschien beter kunnen, maar het zal hem wellicht meer tijd in vragen.

Het probleem om nauwkeurig te kunnen werken is de zaagdiepte instellen wringt het schoentje een beetje. Het is erg omslachting om daar nauwkeurig mee de diepte in te stellen. [}:)]
Het probleem is dat de zaagtand echt op zijn laagste punt moet staan, en het niet erg eenvoudig is om te meten, verschillende onderdelen van de zaagmachine zitten nogal in de weg.
Op zoek naar een oplossing...
Eindmaten (om de gewenste diepte mee samen te stellen): kostelijk
schaalverdeling voor op de zaagkop? Bestaat zoiets?
Schuifmaat is mogelijk een oplossing, nog niet geprobeerd
Iemand nog idee?n? Hoop dat ik hier een oplossing voor kan vinden, want dan is het slechts een fluitje van een cent om een halfhoutse verbinding te maken...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

stevend

#1374
Altijd eerst een proefstuk maken. Daarop kan perfect je diepte gemeten worden na de eerste inzaging.
Volgens ik het begrepen heb, regel je de diepte met je m6 bout.
Dan kan je kijken hoeveel het verschil is als je je bout 1 toer verdraaid. Zet een streep op die bout met alcoolstift.
Voor instellen gebruik je je proefstuk ,eerst ongeveer de diepte.
Meten en rekenen hoeveel toeren je moet verzetten.

Havoc

#1375
citaat:
Volgens ik het begrepen heb, regel je de diepte met je m6 bout.
Dan kan je kijken hoeveel het verschil is als je je bout 1 toer verdraaid.


De spoed van M6 is 1mm, simpelder kan het niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Paulogic

#1376
Rian, heb je geen bovenfrees ? of ken je misschien iemand die dit heeft ?
Veel handiger hoor.
mvg,
Paul(ogic)

conducteur

#1377
Van M6 weet ik idd dat de spoed 1mm is, maar 1toer komt niet overeen met 1mm dieper zagen.
Het gaat om deze machine[:p]:http://www.metabo.be/Productcatalogus-semi-stationaire-en-stationaire-toestellen.24143+M58c2789d262.0.html
@Paul: neen, zal het met mijn zaagmachine moeten stellen. (ps toffe ontmoeting deze middag)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Paulogic

#1378
citaat:
Geplaatst door conducteur

(ps toffe ontmoeting deze middag)



Yep indeed... graag tot de volgende keer... en nogmaals bedankt voor de toffe
info !
mvg,
Paul(ogic)

eddy

#1379
Weer iets groter,
het begin van een Tich 5 duim live steam,dus het chassis.







groeten eddy