Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

PeterC

#1410
citaat:
Geplaatst door Kautenbach

... de bierviltjes, van een bekend Luxemburgs merk en enige Belgische kabouters wellicht komen vlg week.[:p]


Wim, blij dat je eerlijk bent want in zo'n mooie omgeving zou H**neken niet passen [;)]
Groetjes, Peter


marc goovaerts

#1411
Mooi en sfeervol !
Misschien nog het spleetje onder het gebouw (tweede foto) even wegwerken ?

bollen neus

#1412
Zo de V170 1131 NEG is ook volledig afgewerkt, drie op een week, dat zal ook niet voor elke week zijn denk ik.[:)]

doomslu

#1413
citaat:
Geplaatst door bollen neus

Zo de V170 1131 NEG is ook volledig afgewerkt, drie op een week, dat zal ook niet voor elke week zijn denk ik.[:)]

Amaai Eric. Gij zijt ne werker! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

#1414
@Luc, werken doe ik meestal op mijn werk, nu en weekje verlof gehad en dit als hobby mooi meegenomen tegen de eventuele verveling.[:)]

Kees-Jan

#1415


Schaal 1 op 2 [:D][:D]

Kees-Jan

Michiel

#1416
[:D][:D] Grappige foto, Kees-Jan. Leuk gedaan en, strak gespoten. Ik bewonder je kunde met de luchtkwast.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

#1417
[:D] [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterVG

#1418

Geregeld lees ik op het forum dat leden een probleem hebben met spleetjes.  Best wel vreemd voor een mannenclubje dacht ik zo.  Zelf voorkom ik zwevende huizen op deze manier.  Mijn bouwsels zijn allen 1mm dieper dan de rooilijn.  Deze milimeter wordt gebruikt om het decorstuk in het landschap te laten wegzinken.  Afgewerkte huisjes krijgen een rok in styreenstrips die op de basisplaat is gekleefd.  Daarrond kan de scenery eenvoudig aangewerkt worden. Het spreekt vanzelf dat de rok op de basisplaat kleeft en niet tegen het huis. Als de scenery afgewerkt is wordt het huis in zijn fundament geschoven en klaar is Kees.

Voordeel is dat miniatuurhuizen ten allen tijde verwijderbaar zijn.

Oja, dit is de Lampisterie van Sart Lez Spa die de voorbije weken in HO werd nagebouwd om het perron van Hamsart op te smukken.




bollen neus

#1419
Sperdiodes zijn binnen, nu kunnen we beginnen met de rest van de modellen voorzien van LED verlichtingen, dus tot op eind van dit jaar zijn we nu gerust.[:)]

Michiel

#1420
Kan je nu alvast de volgende lading diodes bestellen... het eind van het jaar is in aantocht! [:D]

Peter, dat is een goeie tip! Die onthoud ik! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

#1421
Michiel, was het enigste dat ik niet meer in voorraad had liggen al de rest wel, maar ??n keer per jaar de stock aanvullen is geen overbodige luxe, dank voor jou tip.[:)]

Kautenbach

#1422
hoi Peter,

ikke problemen met spleetjes, en het vullen van spleetjes dat is dan een mannenprobleem, hmmmm, praatjes vullen geen gaatjes, ik kan het wel zonder praatjes vullen [:I][:D][:p][:0]

ik moet niet alleen nu het gras kuisen hahah, was on a man's mind,
en ik ga nu wel met spleetjes vullen, ff wat afwerken, en dat geldt niet alleen voor het gebouw, de auberge Sasburg zoals de naam zal worden, ook de andere spleet heeft aandacht nodig![;)].........

(ik bedoel dus; de brug, mocht je dat anders denken)


overigens, jouw bouwsels lijken mij razend interessant, zou je niet gewoon een eigen draadje met heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel foto's starten, of een publicatie "scoren"[;)]


Kees-Jan

#1423
Bah [8D]

Kees-Jan

NB het valt op dit forum nog wel mee. Op een ander treinenforum las ik vandaag dat iemand geen lijm in een scheur kreeg.............pervers zeker te weten dat het om een hondekop ging[:o)]

Kautenbach

#1424
.....waar zijn we nou mee bezig[;)]