Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

ToThePoint

#1440
Heb een andere gevonden want de eerste foto is een detailopname.
Het is een uitstulping in het landschap en het is net of men een dwarssnede ervan gemaakt heeft.
Op de eerste foto ziet u ook helemaal linksonder de ingang van een rivier die er dwars doorheen gaat.

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Kees-Jan

#1441
Ja die is ook fraai. Deze zomer was ik in Han sur Lesse op vakantie waar het er precies zo uit zag.

Ow nu gaat het echt kriebelen......... Maar eerst de Berlijn baan.

Kees-Jan

PeterVG

#1442

Op mijn Trois-Ponts baan heb ik destijds de grote rotspartij gesculpteerd uit gips.  Ging vrij eenvoudig door eerst gips op een houten steunmuur te kliederen.  Eenmaal die uitgehard was ben ik er met de houtbijtel tegenaangegaan.  Rustig inhakken op het gips en je krijgt een rotsmotief.  Best een leuk werk maar in de toekomst zou ik gebruikmaken van bewapening in het gips.  Door het verhuizen, naar een beurs, was de gipsrots losgekomen van de steunmuur.



Kees-Jan

#1443
Mooi Peter maar ik wil geen gips.
Te zwaar en slecht te bewerken met gras ed omdat het hard wordt. Daar het ook te vervoeren moet zijn in de toekomst.

Kees-Jan

swarol

#1444
citaat:
Eenmaal die uitgehard was ben ik er met de houtbijtel tegenaangegaan. Rustig inhakken op het gips en je krijgt een rotsmotief.


waarom dit niet doen tijdens het drogings proces peter? met een vork of ander matriaal je kan ook al vb overhangende rotsen, bomen, omheiningen, paden, enz, in het gips aanbrengen.

ook de kleur en wanneer men die niet te zwaar mengt krijg je verschillende kleurtinten

en om het gewicht te verkleinen eerst vb met papiermache, zilverpapier enz de ondergrond maken en licht bestrijken met gips..
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Johnnytrein

#1445
Ik was ooit op bezoek bij iemand die een enorm hoge berg voor zijn zwitserse baan gemaakt had en om de gips niet te zwaar te maken mengde hij deze met zagemeel.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Kautenbach

#1446
hoi Kees Jan,

Ik bouwde tot vorig jaar ook de bergen met gips, aangebracht op floormate, maar toen kwam ik ene Evan tegen....

en zag ik het licht, Sculptamold, makkelijk te bewerken, licht, flexibel, dus knapt er niet af tijdens transport, en minder kliederig tijdens het bewerken, bevalt mij uitstekend

groetjes, Wim


Paulogic

#1447
Wim...

Dat is een vakantiefoto... [:D][:D][:D][:D][:p][:p][:p][:p][:p]
mvg,
Paul(ogic)

krispy

#1448
Hier zijn we begonnen met het opknappen van mijn meer dan 30 jarige  grijze muis ( van lima uit de begin jaren 80)
- heeft juist een nieuwe motor gekregen ( motor van de lade van een CD-ROM speler = dezelfde maat als een modeltorque ) , werkt prima

- decoderke geplaatst

to do :- nieuwe verlichting plaatsen Front en rear
      - 1ste klasse rijtuig maken van een stuurstand ( maar dit     gebeurt pas wanneer ik hem herspuit)
      - eens hij bij de nmbs verschijnt in nieuwe uitvoering wordt hij hier ook herspoten ( maar hiervoor moet ik wachten tot er       eentje rondbold ) in afwachting is het de standaard grijze muis die hier opnieuw in dienst zal treden
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

swarol

#1449
citaat:
Geplaatst door krispy

Hier zijn we begonnen met het opknappen van mijn meer dan 30 jarige  grijze muis ( van lima uit de begin jaren 80)
- heeft juist een nieuwe motor gekregen ( motor van de lade van een CD-ROM speler = dezelfde maat als een modeltorque ) , werkt prima

- decoderke geplaatst

to do :- nieuwe verlichting plaatsen Front en rear
      - 1ste klasse rijtuig maken van een stuurstand ( maar dit     gebeurt pas wanneer ik hem herspuit)
      - eens hij bij de nmbs verschijnt in nieuwe uitvoering wordt hij hier ook herspoten ( maar hiervoor moet ik wachten tot er       eentje rondbold ) in afwachting is het de standaard grijze muis die hier opnieuw in dienst zal treden



en die krijgt het model van een berg [?][?][?][:D][:D][:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

AtMoPo

#1450
Het gaat hier toch over
"Waar zijn we nu mee bezig ?"
en niet enkel over bergen
AtMoPo

railman56

#1451
( motor van de lade van een CD-ROM speler = dezelfde maat als een modeltorque )

kan je hierover meer vertellen??????
ik ben benieuwd hoe je dit allemaal doet......[:p]
foto's......
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

arkema

#1452
Sja Marc, wat valt er over te vertellen. Ga eens naar de plaatselijke kringloop/recyclage-winkel en neem eens een paar van die losse computer-CD-Romspelers mee. Voor de prijs hoef je 't niet te laten, de gemiddelde CD-Romspeler kost zo'n E 2,50. Openschroeven, merk/typenummer van het rondmotortje opschrijven en gaan googlen op de karakteristieken. Met een beetje geluk staat die informatie al op het etiketje. Ervaring; 50% van de spelers hebben een 5 V motortje, 50% een 12 V motortje. En raak de bevestigingsschroefjes niet kwijt, die heb je weer nodig.

swarol

#1453
citaat:
Geplaatst door arkema

Sja Marc, wat valt er over te vertellen. Ga eens naar de plaatselijke kringloop/recyclage-winkel en neem eens een paar van die losse computer-CD-Romspelers mee. Voor de prijs hoef je 't niet te laten, de gemiddelde CD-Romspeler kost zo'n E 2,50. Openschroeven, merk/typenummer van het rondmotortje opschrijven en gaan googlen op de karakteristieken. Met een beetje geluk staat die informatie al op het etiketje. Ervaring; 50% van de spelers hebben een 5 V motortje, 50% een 12 V motortje. En raak de bevestigingsschroefjes niet kwijt, die heb je weer nodig.



thx voor de tip...heb er nog wat op voorraad
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

bollen neus

#1454
De laatste onderdeeltjes aan het monteren van de NOHAB MY1153 M38 Lollandsbanen, rest nog te doen ziijn de luchtslangen schilderen, daarna beginnen met het vervuilen.
Dan is het nu ver de tijd om terug een poging te wagen om de STT TMY1111 proberen te maken, deze loc is al 2 maal mislukt maar is wel een hele goede leerschool geweest, ik weet nu waar ik zeker op moet letten en waar ik dezelfde fouten niet ga maken. Dus een bestaand model helemaal ontmantelen en de onderdeeltjes de doos in.
En verder veel opzoekwerk doen voor de volgende modellen, is ook werken maar rustiger.[:)]