Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Bert Ossevoort

#1245
Ja ja zo hebben we allemaal ons ding ,afgelopen dagen weer eens wat aan modeltreinen gedaan de twee 20ers zijn af ,nu ook met witte leds ,en de 5 M2 rijtuigen ook en een beetje verouderd.


Bert.

Metpetergaathetbeter

#1246
Bert,
fraaie locsen wagons[:p], fraaie baan ![:p]

Groeten Peter[;)]

conducteur

#1247
U al kunnen uitleven op de muren Luc?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Binco

#1248
Inderdaad, Fraaie Locs!! [:p]
Ik heb ook de indruk dat je witte lichten minder doorschijnen naar de rest van de "lampen-bokaal" (hoe noemt dat ding?[:D])
Heb je daar ook iets aan veranderd of is dat enkel de foto?

[:)][;)]

Bert Ossevoort

#1249
wat de lampen betreft ,het glaswerk heb ik aan de buiten zijde rondom met merkstift zwart gemaakt en daarna weer in de lok terug gebouwd ,had zelf het idee dat de leds  iets hoger moeten en dan beter [recht ] voor de lens van de lampen zitten .
Bert.

PeterC

#1250
Een fijn puntje voor mijn soldeerbout gedraaid en een vlug experiment (quick and dirty) met messing draad 0.25 mm.



Macro gezien wat meer soldeerwater gebruiken en wat minder tin...
Groetjes, Peter


Gerolf

#1251
Toch netjes, Peter [8D] heb je al eens soldeerpasta gebruikt ? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

#1252
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Bert,
fraaie locsen wagons[:p], fraaie baan ![:p]

Groeten Peter[;)]

Inderdaad, zeer mooi. [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterC

#1253
Gerolf,

Bedoel je daarmee die vieze 'roze' pasta van 30 jaar terug (in een rond doosje) of is er tegenwoordig al iets beters op de markt [:)] ?
Smeer je de pasta op de soldeerbout of op de te solderen delen?  Het soldeerwater heb ik op de messingdraadjes gesmeerd maar een deel is in het houten plaatje gedrongen waar ik de draadjes met schilderstape op had gefixeerd.  Op een kunststof overschotje soldeer ik niet graag vanwege de stank van verhitte (of verbrandde) kunststof [xx(]
Groetjes, Peter


Kautenbach

#1254
waar we mee bezig zijn,

..een segment bogen bouwen.. ik ben nu bezig de brug op kleur te brengen en af te werken, daarna verder landschap afbouwen.

met rotsen van Sculptamold, 1e oefening.

het viaduct is gebaseerd op het viaduct van Roanne Coo

groet, wim




Kees-Jan

#1255
Mooi Wim! Gaat er goed uit zien.

Ik ga plat. Morgen naar Houten groenvoer kopen.

Kees-Jan

Metpetergaathetbeter

#1256
Wim,
Indrukwekkend die brug[:p](die zou ik ook wel eens willen bouwen), heb je nog foto's genomen van bovenaan ?[:p]

Groeten Peter[;)]

doomslu

#1257
Mooi brugske Wim. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Paulogic

#1258
Net zoals de film...

Een brug te mooi. (oef hoe was het ook al weer ?) [;)]
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

#1259
Inderdaad een erg knappe brug, Wim  [8D]
@peterC: Er bestaan intussen betere producten dan destijds, ja. Soldeerpasta wordt volop gebruikt in de SMD-techniek (reflow-solderen en zo).
In wezen is het een mengsel van flux en zeer fijn gemalen soldeertin. Ik heb daar ooit iets over in een boekske geschreven [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw