Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Nieuwe NMBS modellen 2008

Gestart door theedooz, 17 februari 2008, 23:56:25 PM

Peter

Tom, dat huisje zoals jij dat noemt werd in Duitsland bij mijn weten niet op wannentenders (kuiptenders) ge-installeerd, enkel in Oostenrijk en nog een paar andere landen.
Op gewone tenders werd dit bij de DB enkel op tenders van de Baureihe 50 ge-installeerd.
Het was een vervanging voor de goederentrein begeleidingswagen en was dus de plaats waar de trein begeleider zat.
De reden dat dit niet zeer veel gebruikt werd is omdat de tender op die manier een gedeelte van de kolen en watervooraad verspeelde.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

Peter, door mijn onwetendheid wist ik niet hoe ik dat anders moest noemen, maar alvast bedankt, ik heb weer iets bijgeleerd. [;)]
Tom

theedooz

citaat:
Geplaatst door loksound2
wagons horen hier niet thuis?

Uiteraard wel! Mijn opsomming was ook slechts als voorbeeld bedoeld!

Peter

Heb eens rustig de (dikke) LSM nieuwighedenfolder doorgenomen, en moet eerlijk toegeven dat het er veelbelovend uitziet. Ook al staan een aantal nummers als "Project" aangegeven, het zijn er toch veel.
Spijtig is dat er geen "vermoedelijke" levertermijn bij staat. Op die manier heb je er enkel het raden naar.
Ook spijtig is dat er steeds zo'n beperkte oplages gemaakt worden. Dat is wel goed voor de producent, die op die manier snel uit de kosten geraakt, mar het is minder voor ons modelspoorders omdat je zo gedwongen een model te kopen, op een moment dat je liever andere , of geen uitgaven doet.
Maar het is nu eenmaal zo. We mogen al dankbaar zijn dat er zoveel Belgische modellen te koop zijn, en dan nog van goede kwaliteit.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

citaat:
Geplaatst door Peter

...
Ook spijtig is dat er steeds zo'n beperkte oplages gemaakt worden. Dat is wel goed voor de producent, die op die manier snel uit de kosten geraakt, mar het is minder voor ons modelspoorders omdat je zo gedwongen een model te kopen, op een moment dat je liever andere , of geen uitgaven doet.
...

Daar ben ik het volkomen met je eens, Peter. 'k Heb me daar al meer dan ??n keer aan laten vangen ?n aan ge?rgerd. [xx(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

nmbs

Die "vermoedelijk leveringstermijn" hoeft voor mij ook allang nimeer, je kan er toch ni op vertrouwen

Stephane

Peter

Tufken heeft net de juiste leveringsdata van de LSM reeks 11/12 enz. op zijn website gezet. Dit zijn de data die LSM zelf heeft doorgegeven. Hopelijk houden ze (LSM) zich daaraan
Met vriendelijke groeten
Peter

rixke rail

Waarschuwing ! Klik vooral niet op onderstaande link, wil U Uw computer niet onderkwijlen ! [:0]

http://www.vitrains.it/index.phtml?id=18&cat_vis_start=20

Heb je toch geklikt ? [:o)]
Wat vinden jullie daarvan ? [:p]
Ik bedoel dus vooral artikels # 1024, 1026 en 1027 [^]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Waarschuwing ! Klik vooral niet op onderstaande link, wil U Uw computer niet onderkwijlen !
Bedankt voor het verwittigen. Ik was wat achteruit gaan zitten, en heb alleen mijn broek ondergekwijld, niet mijn toetsenbord [:D] [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Anarchy

Enkel spijtig dat die motorstellen van ViTrains vrij duur uitvallen. Ik heb de inschrijvingsprijzen in een winkel gezien en een AC Digitaal versie kost zo'n 350? [:(!] Bijna zo duur als een Jocadis MS, wetend dat die in kleinserie werd gemaakt en de afwerking moeilijk te evenaren zal zijn.

ricky56

Ja, 349 euros... Maar U heeft 2-delig BUDD treinstel, met Aluminium kleur, en ook "Corrugated" look... En daarna een Decoder (Motorola, denk ik). De DC versie, zonder decoder, zal 299 euros kosten. Voor mij 't is niet zo duur, als het zal een "speciale" model zijn.

Mvg,

Ricky.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Enkel spijtig dat die motorstellen van ViTrains vrij duur uitvallen. Ik heb de inschrijvingsprijzen in een winkel gezien en een AC Digitaal versie kost zo'n 350? [:(!] Bijna zo duur als een Jocadis MS, wetend dat die in kleinserie werd gemaakt en de afwerking moeilijk te evenaren zal zijn.

Op dit moment kan je nog niet weten of de stellen van ViTrains minder goed gaan afgewerkt zijn. Afwachten dus.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

Voor mij mag je all eentje bestellen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Hmm, mij zegt het niet veel zo'n foto's van de grote voorbeelden. Het wekt geen kwijlgevoel bij me op.

Het blijft natuurlijk leuk dat een Italiaanse fabrikant Belgische modellen wil produceren.
Nadeel is dan weer, we krijgen weer Belgische modellen bij naast al de modellen die we reeds mochten verwachten. Van mij mogen ze het iets kalmer aan doen de komende jaren.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Op dit moment kan je nog niet weten of de stellen van ViTrains minder goed gaan afgewerkt zijn. Afwachten dus.

Heb ik ook niet gezegd. Ik heb enkel gezegd dat het moeilijk zal zijn om dezelfde afwerking te evenaren!