Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

reeks 18

Gestart door rixke rail, 23 juli 2007, 21:34:00 PM

nmbs

Tom

Dit zijn allemaal fotos van de 18 met het betongrijs.
Ik heb nog geen enkele foto gezien van de 18 in het zilver.
Tom

ronny-vdv

Zie je,

Het is niet zo simpel zoals het lijkt.

Vandaar mijn vraag of de zilverkleurige reeks 18 weldegelijk bestaan heeft ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]

Toch bedankt voor jullie reactie.
Mvg,

ronny-vdv

dgrr57

En nochtans heb ik HIER een foto geplaatst van de 18 in 'zilver' kleur [:)]

Blijkbaar nog niet genoeg [;)]

Dus hier nog een foto van een 18 in zilver kleur (excuseer de slechte kwaliteit van de foto (net van mij)) :

En die fijne streepjes hebben het goed overleefd (bij sommige machines toch) [:)]

Maar ze zijn inderdaad een beetje te groot op onze modellen [:(]

Tom

Nu je het zegt, ze zijn een beetje te ruw uitgevoerd.

Op welke modellen zijn die streepjes aanwezig, die van LSM of Marklin?
Tom

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Tom

Nu je het zegt, ze zijn een beetje te ruw uitgevoerd.

Op welke modellen zijn die streepjes aanwezig, die van LSM of Marklin?

Op BEIDE.

the_gold

Als jullie nog wat fotos nodig hebben,
Bij Grootbedrijf heb ik nen topic met foto's over deze beesten!

Peter

Was daarstraks in 't stad (Antwerpen) bij V.. en daar stond de 18 in de kleuren zilver met grijs en blauwe lijn. Dan is die blijkbaar ook al op de markt en niet enkel de zilveren.
Over de prijs [V][V][V]zwijg in alle toonaarden, want zoals altijd zijn er die onder de aanbevolen prijs gaan (zeer goed) maar ook die....[:0][:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Hier ook eens gaan snuffelen in oude boeken en persoonlijke foto's, maar nergens een zilverkleurige 18 tegengekomen, en begin serieus te twijfelen als ooit een zilver18 gereden heeft, in ieder geval zaterdag eens vragen aan de echte fotografen in onze club....
en idd. de meeste foto's van de 18 hebben betonkleur, tenzij ik ook op de foto behoorlijk aan kleur afwijk....
Tenslotte had ik niet meteen door dat de test in MSM over de 18 over ons B model ging, dacht eerder aan het Frans model...tot het lezen van het artikel me anders deed denken....

dgrr57

citaat:
Geplaatst door loebaske

Hier ook eens gaan snuffelen in oude boeken en persoonlijke foto's, maar nergens een zilverkleurige 18 tegengekomen, en begin serieus te twijfelen als ooit een zilver18 gereden heeft, in ieder geval zaterdag eens vragen aan de echte fotografen in onze club....
en idd. de meeste foto's van de 18 hebben betonkleur, tenzij ik ook op de foto behoorlijk aan kleur afwijk....
Tenslotte had ik niet meteen door dat de test in MSM over de 18 over ons B model ging, dacht eerder aan het Frans model...tot het lezen van het artikel me anders deed denken....

[?][?][?][?][?][?]
En wat is die foto hierboven [?]
De 18 hebben niet lang in het 'zilver' gereden. Wil dus niet zeggen dat dat niet bestond [;)]

Brunel

Ja, wat is die foto hierboven eigenlijk?
Ik zie nergens een foto van een loc met dezelfde zilveren kleur als de LSM 1804.

doomslu

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door loebaske

[?][?][?][?][?][?]
En wat is die foto hierboven [?]
De 18 hebben niet lang in het 'zilver' gereden. Wil dus niet zeggen dat dat niet bestond [;)]

Patrick, op die foto hierboven is wel te zien dat de kleur 'blinkt', in tegenstelling tot latere foto's van matgrijze exemplaren, maar zilver zou ik dat zeker niet noemen. Wellicht heeft de foto een kleurafwijking door de leeftijd, maar helemaal overtuigd ben ik ook nog niet. Wanneer komt er een overtuigende foto ???

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Op een affiche van de NMBS uit die begintijd staat hij in elk geval zilverkleurig afgebeeld (niet zilver en grijs) of het zou moeten zijn dat de kunstenaar zichzelf de vrijheid heeft veroorloofd om......[;)]

Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

De tekening ziet er op het eerste ogenblik alleszins redelijk gedetaileerd uit.
Tom

dgrr57

Ik ben ook niet overtuigd met de foto's. En nog minder met de volgende foto's :

Op de twee volgende foto's is het goed te zien dat 'zilver' niet helemaal 'zilver' is [:(]