Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

reeks 18

Gestart door rixke rail, 23 juli 2007, 21:34:00 PM

amibo

Als je wacht op de Marklin/Trix versie loop je wel het risico dat tegen die tijd de gewenste LSM 18 niet meer te krijgen is...

In welke kleurstelling heeft reeks 18 het langst rondgereden (ik bedoel van de blauwe versies, betonkleurig of totaal zilver) ?

Peter

citaat:
Als je wacht op de Marklin/Trix versie loop je wel het risico dat tegen die tijd de gewenste LSM 18 niet meer te krijgen is


Dat is een van de nadelen van merken als LSM. Ze dwingen je het model te kopen in die bepaalde versie of nummer, anders is het niet meer te krijgen. Dat komt er van als je van een bepaald model te veel verschillende nummers wil uitbrengen. Andere merken wachten een hele tijd vooraleer ze een andere kleurstelling of nummer willen uitbrengen (bv. Roco met zijn 20, 54 of zijn 62)
Met vriendelijke groeten
Peter

the_gold

Weet het ons te zeggen he als de 18 uitkomt die in de laatste kleurstelling heeft gereden![8D]

Modelspoorde groeten

nohab

De Marklin Reeks 40.100 is juist pas aangekomen ... in Frankrijk, volgende week bij ons ???

zeilfreakje

hallo treinvrienden heeft er ie?mand de reeks 18 op wisselstroom? zo ja hoe klinkt deze met de sleper eronder?

groetjes benny

GeM

De Marklin 18 zou in de loop van volgende week in de winkel arriveren
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

thalysken

Vandaag gespot in de winkel: de nmbs 18 VAN MARKLIN. Ik vind hem vele mooier dan de lsmodels. Die nieuwe moter van marlin is echt wel om whaaaw tegen te zeggen. Mooi stil en kan goed sluipen zoals het moet. De geluiden vind ik persoonlijk ook goed maar niet fantastisch. Ook twijfel ik eraan of het wel het juiste geluid is. Zeker een aanrader, dus!

Met vriendelijke groeten,
Thijs



nohab

thalysken, aub, foto's, foto's[:D][:)][8D]

thalysken

Die heb ik helaas niet.[V] Maar hij was heeeeeeeeeeeel mooi![:D] Ik heb helaas niet altijd een kodak bij me.[V]



Anarchy

citaat:
Geplaatst door thalysken

Ik vind hem vele mooier dan de lsmodels.


Hmmm, eerst zien en dan geloven. En als het geluid niet het echte is, dan steekt men er beter niets in vind ik [8)] Ik vond het LSM model al heel mooi. Als het M?rklin model dan nog veel mooier is, dan moet het echt wel de moeite zijn! [:p]

thalysken

Ik heb wel de locs niet naast elkaar gezien. Dus dat maakt een groot verschil. En die "vele" was misschien wel wat overdreven. En trouwens heeft iedereen daar zijn eigen mening over h?. Je ziet zelf wel welke je wil en de mooiste vind.

Met vriendelijke groeten,
Thijs



Anarchy

Heb gezien dat ie maar +- 240? kost. Dat is maar een 10? duurder dan de LSM, maar je krijgt er wel sound bij. Ben wel nieuwsgierig of het weldegelijk de ?chte sound gaat zijn [:I] En ben ook heel nieuwsgierig naar het verschil in afwerking tussen beide kappen. Misschien koop ik eens een 18, dan liefst die zilveren versie. Een M?rklin of LSM? Dat zal afhangen van bovengenoemde factoren.

n/a

[:)]Beste verzamelaars ;
M?rklin en Trix komen volgend jaar eindelijk met de langverwachte 25.5 op de proppen .
Volgens de momenteel beschikbare gegevens zou de Marklin versie onderaan de kast de doorlopende gele band afleveren [:)], De Trix - versie zou over een onderbroken gele lijnbeschikken.
Mogen we bij deze hopen dat Marklin ook eens de originele 25.5 versie z'n kans geeft, al dan niet via de jaarlijkse speciale Belgische uitgave 1000 stuks/22dealer versie. Deze waren origineel met zilveren dak , een ietsjes lichter blauw en zonder gele veiligheidslijnen en lichtbalkomrandingen.
Zoekt u een foto ? U vindt deze in ??n van de eerste Spoorwegjournaals uit 1987 , ik denk nr. 4 .
Marklin Belgie gaf 8 jaar geleden een handboek uit over de reeksen 22,23,25,25.5. ook hier vinden we de stiefmoederlijk behandelde originele 25.5 niet terug .

wisselstromer

op het franstalige forum staan er al enkele fotos vd marklin type 18
hij ziet er zeer geslaagd uit
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

13erke

Hij ziet er mooi uit, een artikeltje pro contra in msm waard? (Zou trouwens een primeur zijn)